طرز تهیه "آبگوشت سنتی رستورانی"برای 4 تا 6 نفر-دیزی سنگی مجلسی قهوه خانه ای

مواد لازم برای تهیه آبگوشت رستورانی برای 4 تا 6 نفر

گوشت گوسفندی مخصوص آبگوشت به ازای هر نفر 80 تا 100 گرم
دنبه گوسفندی 100 گرم
استخوان قلوه گاه گوسفندی به ازای هر نفر 1 تکه
نخود دو سوم لیوان دسته دار فرانسوی
لوبیا سفید نصف لیوان دسته دار فرانسوی
سیب زمینی متوسط 4 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
گوجه فرنگی متوسط 3 عدد
رب گوجه فرنگی 3 ق غ
زردچوبه-نمک-فلفل قرمز-فلفل سیاه-پودر دارچین به میزان لازم

طرز تهیه آبگوشت ساده خانگی مجلسی در قابلمه برای چهار تا شش نفر رستورانی و قهوه خانه ای

  • در اولین مرحله از "طرز تهیه آبگوشت سنتی ساده خانگی" ابتدا گوشت و دنبه ها رو به تکه های کوچکتر برش بزنید بعد همراه با استخوان ها داخل قابلمه ای که قراره آبگوشت رو داخلش بپزید بریزید و با حرارت ملایم و بدون روغن تفت بدین، زمانی که گوشت ها کمی سرخ شدن پیاز های خرد شده رو بهش اضافه کنید.
  • دوباره تفت بدین تا پیاز ها نرم و سبک بشن، زمانی که پیاز ها نرم شدن بجز نمک و دارچین، ادویه های دیگه رو به اندازه ای که دوست دارید به گوشت اضافه کنید و تفت بدین بعد رب رو اضافه کنید و با حرارت کم تفت بدین تا رب رنگ قرمزش رو به روغن پس بده و ادویه ها به خورده گوشت بره.
  • وقتی به رنگ دلخواهتون رسید نخود و لوبیاهای شسته شده رو داخل قابلمه بریزید و 2 دقیقه هم تفت بدین بعد تا حدی که روی مواد رو آب بگیره داخلش آبجوش بریزید و درب قابلمه رو بذارید و با حرارت کم صبر کنید تا گوشت و لوبیا و نخودها بپزن، بعد از 1 ساعت گوشت و حبوبات رو چک کنید.
  • زمانی که لوبیا و نخود و گوشت ها تقریبا پخته شدن سیب زمینی ها رو از وسط نصف کنید و همراه با نمک داخل قابلمه بریزید، 20 دقیقه دیگه سیب زمینی ها رو چک کنید اگر پخته شده بودن دنبه ها رو از آبگوشت دربیارید و داخل یک ظرف بریزید و با قاشق له کنید بعد گوجه ها رو از وسط نصف کنید و همراه با دنبه های له شده داخل آبگوشت بریزید و دربش رو بذارید.
  • بعد از 10 دقیقه، نوک قاشق غذاخوری پودر دارچین بریزید داخل قابلمه و بعد از 2 دقیقه آبگوشت خوشمزه و سنتی شما حاضره، همراه با نون سنگک تازه و مخلفاتی مانند سبزی خوردنی، پیاز، سیر ترشی و لیموترش تازه و دوغ نوش جان کنید.
فوت و فن و نکات ریز و راز خوشمزه شدن آبگوشت رستورانی برای 4 تا 6 نفر طرز تهیه "آبگوشت دیزی مجلسی سنتی رستورانی"برای 4 تا 6 نفر-قهوه خانه ای طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای زعفرانی طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت

فوت و فن و نکات ریز و راز خوشمزه شدن آبگوشت رستورانی برای 4 تا 6 نفر

  1. سیب زمینی ها و گوجه ها رو خوب بشورید و با پوست داخل آبگوشت بیندازید.
  2. ادویه های آبگوشت با توجه به ذائقه انسان ها و مخصوص هر شهر متفاوته مثلا توی بعضی از شهرها ادویه ها و سبزی های خشک دیگه ای مثل شنبلیله، تخم گشنیز، ترخون، رزماری، آویشن، جوز هندی، میخک، زیره سیاه و زیره سبز و بادیان برای خوشمزه تر شدن آبگوشت استفاده میکنن، شما هم بنابر سلیقه و ذائقه خودتون از هر کدام دوست داشتین استفاده کنید.
  3. نخود و لوبیا رو حتما از 1 شب قبل خیس کنید و چند بار هم آبش رو عوض کنید تا هم نفخشون کمتر بشه هم زودتر بپزن.
  4. اگر رنگ رُبتون سرخ نبود 1 قاشق دیگه اضافه کنید، رب باید قشنگ سرخ و قرمز بشه.
  5. اگر گوشت هاتون چربی لازم رو داشت دیگه نیاز نیست دنبه اضافه کنید.
  6. گوشت ها رو حتما تفت بدین تا بوی زهم گوشت از بین بره، اما برای تفت دادن گوشت ها نیاز نیس روغن بریزید دنبه ها روغن کافی رو به آبگوشت پس میدن.
  7. یک تا یک و نیم کیلو گوشت استخوان دار مخصوص آبگوشت از قصاب بخرید برای این مقدار کافیه.
  8. بعد از اضافه کردن سیب زمینی ها اگر آب قابلمه کم بود آبجوش بهش اضافه کنید.
  9. اگر از مزه سیر توی غذا بدتون نمیاد 4 تا حبه سیر هم وسط پخت به قابلمه اضافه کنید.
  10. اگر چوب دارچین داشتید بجای پودر دارچین یک تکه اواسط پخت به قابلمه اضافه کنید و در آخر از داخل قابلمه بردارید.
  11.  من خودم زمانی که سیب زمینی ها رو به داخل قابلمه اضافه میکنم 2 قاشق غذاخوری هم آبلیمو میریزم، بنظرم خوشمزه تر میشه، شما میتونید بجای آبلیمو، نوک قاشق غذاخوری پودر لیمو عمانی بریزید داخل آبگوشت.
  12. اگر گوشتتون دیرپز باشه با توجه به ضخامت قابلمه و حرارت شعله گازتون شاید برای شما زمانِ پخت گوشت کمتر یا بیشتر بشه، برای همین سه چهار ساعت قبل از وعده نهار یا شام بذارید آبگوشت به آرامی بپزه و جا بیفته.
  13. تفت دادن رب گوجه فرنگی باعث میشه آبگوشت خوشرنگ تری داشته باشید.
  14. اضافه کردن مقداری زعفران دم کرده و زیره باعث خوش طعم شدن آبگوشت می‌شود.
  15. نمک را همیشه در انتهای پختِ دیزی و پس از اینکه گوشت آن کاملا پخت به آن اضافه کنید. در غیر این صورت نمک نمی گذارد که گوشت به خوبی بپزد.
  16. در آبگوشت میتونید هم از گوشت گوسفندی و هم گوشت گوساله استفاده کنید اما توصیه می‌شود که از گوشت گوسفندی به همراه دنبه استفاده شود.
  17. لوبیا سفید باعث کشدار شدن گوشت کوبیده میشه و بسیار لذیذه.
  18. توی بعضی از شهرها بجای نخود و لوبیا از لپه استفاده میکنن.

طرز تهیه آبگوشت سنتی تبریزی با نخود برای 4 تا 6 نفر

مواد اولیه و طرز تهیه آبگوشت سنتی تبریز هم مثل دستورالعمل بالاس، فقط داخلش لوبیا نمیریزن و به ازای هر نفر، 1 مشت نخود استفاده میکنن. فلافل با نخود و سیب زمینی کالباس خانگی ساده با مرغ

طرز تهیه آبگوشت مجلسی و خوشمزه خانگی در زودپز برای 4 تا 6 نفر

مرحله تفت دادن گوشت و پیاز و حبوبات و رب و ادویه ها رو مثل دستور بالا توی زودپز انجام بدین و آب جوش بریزید و دربش رو بذارین و حرارت رو کم کنید بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت گوشت و حبوبات رو تست کنید اگر پخته شده بودن سیب زمینی و نمک و گوجه ها رو بندازید داخلش و دوباره درب زودپز رو بذارید و 20 دقیقه دیگه چک کنید که تمام مواد کاملا پخته شده باشن بعد دنبه ها رو له کنید و پودر دارچین بریزید و 2 دقیقه دیگه آبگوشت حاضره.

طرز تهیه آبگوشت رستورانی در دیزی سنگی برای 4 تا 6 نفر

برای درست کردن آبگوشت دیزی سنگی خوشمزه سنتی گوشت ها رو داخل یک تابه تفت بدین بعد از سرخ شدن پیاز های خرد شده رو اضافه کنید و با رب و ادویه ها تفت بدین بعد داخل دیزی سنگی بریزید و آب جوش بریزید داخلش و روی حرارت ملایم بذارید تا بجوش بیاد. زمانی که آب بجوش اومد حبوبات رو اضافه کنید و یک تکه چوب دارچین بندازید داخل دیزی و دربش رو بذارید و حرارت رو کم کنید تا گوشت به آرامی بپزه و مغز پخت بشه، بعد از یک و نیم ساعت چک کنید زمانی که احساس کردین گوشت و حبوبات دارن پخته میشن سیب زمینی ها رو از وسط نصف کنید و همراه با نمک داخل مواد بریزین، بعد از پخته شدن سیب زمینی ها، گوجه ها رو نصف کنید و داخل دیزی سنگی بریزید. توی این مرحله میتونید مزه آبِ آبگوشت رو چک کنید تا اگر به نمک نیاز داشت بازم اضافه کنید، بعد از 10 تا 15 دقیقه دیزی خوشمزتون حاضره، هر چه زمان پخت دیزی سنگی بیشتر باشد، جا افتاده تر و خوش رنگ تر می گردد. نکته: اگر در هنگام پخت دیزی سنگی دوباره به آن آب اضافه کنید، طعم گوشت تحت تاثیر قرار می گیرد و به خوشمزگی همیشه نمی گردد. بنابراین سعی کنید از همان ابتدای پخت، آب زیادی به دیزی سنگی اضافه کنید.
نظرات: 0 مشاهده