مواد لازم و طرز تهیه "حلوای زنجبیلی تبریز"-با آرد گندم-برای 6 تا 10 نفر+فوت و فن مهم

مواد لازم برای تهیه حلوای زنجبیلی تبریز برای 6 تا 10 نفر با آرد گندم

آرد گندم 2 لیوان
آرد برنج 1 لیوان
روغن جامد+کره حیوانی از هر کدام 100 گرم
پودر قند 2 لیوان
پودر زنجبیل 2 ق س
پودر هل 1 ق چ
پودر گردو نصف لیوان
نمک 1 پنس
مواد لازم و طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی برای ۲۰ تا ۳۰ نفر چطور برای 4 تا 6 نفر حلوای زعفرانی با آرد سفید درست کنم؟ چطور “برای 10 تا 15 نفر حلوای زعفرانی با آرد گندم” درست کنم؟

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه حلوای زنجبیلی تبریز برای 6 تا 10 نفر با آرد گندم

  • در اولین مرحله از طرز تهیه حلوای زنجبیلی ابتدا یک تابه رو بذارید روی حرارت ملایم تا داغ بشه بعد آرد گندم الک شده و نمک رو بریزید داخل تابه داغ و به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم (مابین حرارت خیلی کم و متوسط) تفت بدین تا بوی خامی آرد از بین بره، اما نذارید رنگ آرد تغییر کنه.
  • بعد آرد برنج الک شده رو اضافه کنید و حدودا 10 تا 15 دقیقه هر دو آرد رو تفت بدین یکمی که رنگ آرد طلایی شد دوباره الک کنید و بریزید داخل تابه و کره و روغن جامد رو بهش اضافه کنید چند دقیقه هم تفت بدین فقط حواستون باشه اصلا سرخ نشه و رنگ آرد به تیرگی نره.
  • زمانی که روغن و کره به خورده آرد رفت و با هم ترکیب شدن تابه رو بذارید کنار تا از داغی و حرارت بیفته، بعد پودر قند الک شده رو اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا پودر قند هم به خورده آرد بره.
  • سپس پودر گردو، پودر هل و پودر زنجبیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه، بعد نایلون فریزر رو از وسط نصف کنید و داخل ظرف پیرکس مرغ خوری پهن کنید و حلوا رو داخلش بریزید و خوب فشار بدین و سطحش رو صاف کنید.
  • به صورت لوزی یا مربع برش بزنید و بذارید داخل یخچال تا 2 ساعت استراحت کنه بعد روی حلوا ها رو با برس به کره آب شده آغشته کنید و با پودر پسته یا پودر گل محمدی تزیین کرده و نوش جان کنید.
مواد لازم و طرز تهیه "حلوای زنجبیلی تبریز"-با آرد گندم-برای 6 تا 10 نفر+فوت و فن مهم مواد لازم و طرز تهیه "حلوای زنجبیلی تبریز"-با آرد گندم-برای 6 تا 10 نفر+فوت و فن مهم مواد لازم و طرز تهیه حلوا نذری برای 50 تا 100 نفر مواد لازم و طرز تهیه “حلوای شیر دونفره” مجلسی زعفرانی با آرد گندم+ مواد لازم و طرز تهیه حلوای شیر زعفرانی با آرد گندم برای 4 نفر

نکات کلیدی و فوت و فن مهم تهیه حلوای زنجبیلی تبریز برای 6 تا 10 نفر با آرد گندم

  1. آرد ها رو 2 بار قبل از تفت دادن و 1 بار هم بعد از تفت دادن حتما الک کنید، چون آرد بعد از تفت داده شدن رطوبتش از بین میره و گوله گوله میشه.
  2. حتما دقت کنید که روی حلوارو بپوشونید و بعد بذارید داخل یخچال.
  3. بجای زنجبیل از پودر دارچین و پودر هل هم میتونید استفاده کنید.
  4. با شعله ی ملایم آرد رو تفت بدید.
  5. پودر قند رو حتما الک کنید چون اگر گوله ای توش بمونه داخل حلوا زیر دندونتون حس میشه.
  6. سعی کنید از پودر زنجبیل خوش عطر و با کیفیت استفاده کنید.
  7. 1 پنس یعنی دو انگشت شست و اشاره رو داخل ظرف نمک کنید و انگشتتون رو ببندید هر چقدر نمک لای دو انگشتتون موند همون اندازه کافیه.نمک رو برای این استفاده میکنیم که هم زودتر بوی خامی آرد گرفته بشه و هم زودتر به اون رنگی که میخوایم آردمون برسه.
  8. حلوای زنجبیل جز خوشمزه ترین حلواهایی هستش که خیلی راحت توی خونه میتونید درستش کنید و حتی به شهد هم احتیاج نداره.
  9. حتما پودر قند رو زمانی به حلوا اضافه کنید که تابه و آرد خنک شده باشه، چون اگر داغ باشن پودر قند داخل حلوا ذوب میشه.
  10. کره و روغن جامد رو حتما بذارید بیرون از یخچال تا در دمای محیط نرم بشن.
  11. حلوای زنجبیلی مثل حلوای زعفرانی یک تکه و منسجم نیست، به شکل پودری درمیاد که باید داخل ظرف بریزید و فشار بدین تا کاملا فشرده و به هم بچسبن و منسجم بشن.
  12. حلوای زنجبیلی خیلی ترد و شکننده اس پس موقع جدا کردن از ظرف احتیاط کنید.
  13. میزان پودر قند و زنجبیل رو متناسب با ذائقه خودتون تنظیم کنید، بعد از اضافه کردن پودر قند و زنجبیل مقداری از حلوا را مزه کنید و اگر نیاز بود کمی هم پودر قند و پودر زنجبیل اضافه کنید.
  14. برای درست کردن حلوای زنجبیلی حتما از روغن جامد استفاده کنید روغن مایع خوب نمیشه، ترکیب روغن جامد و کره باعث میشه بافت حلوا زنجبیلی نرم بشه.
  15. رنگ حلوای زنجبیلی باید روشن باشه و نباید خیلی تیره بشه پس در زمان تفت دادن حواستان به رنگ آرد باشه.
  16. میتونید تو ظرفی که میخواهید حلوا رو پهنش کنید خلال پسته ، خلال بادام یا گردوی خرد شده بریزید بعد حلوا رو بریزید و فشار بدید تا بعد از برش زدن و برگردوندن حلوا یکطرفش مغز آجیل باشه.
  17. حلوای زنجبیلی بخاطر وجود زنجبیل طبع گرمی داره و خیلی مقویه و برای افرادی که افسردگی دارن پیشنهاد میشه.
  18. بعد از اضافه کردن پودر قند و هل و زنجبیل میتونید با دست حلوا رو خوب ورز بدین تا یکنواخت و یکدست بشه.
  19. بعد از اینکه آرد با روغن ده دقیقه تفت خورد حرارت رو خاموش کنید و بعد بقیه مواد رو اضافه کنید.
  20. توی قالب سیلیکونی هم میتونید حلوا رو قالب بزنید، فقط باید حلوا رو داخل قالب کاملا فشار بدید و بعد با احتیاط از قالب دربیارید.
  21. از آرد سفید قنادی (سه صفر) برای پخت این حلوای خوشمزه استفاده کنید.
  22. آرد رو حتما با حرارت ملایم تفت بدین چون حرارت بالا باعث میشه رنگ آرد تیره و مزه حلوا عوض بشه، آرد رو هم به صورت یکدست هم بزنید، آردهای چسبیده به دیواره تابه رو بیارید وسط تابه تا همه جای آرد بو داده بشه و خام نمونه، اگه خامی آرد به خوبی گرفته نشه موقع خوردن، حلوا به سقف دهان میچسبه و طعم خامی کاملا حس میشه.
  23. معیار اندازه گیری لیوان های دسته دار فرانسوی هستن.
نظرات: 2 مشاهده