تعبیر خواب خانواده - لیست کامل 48 معنی دیدن اعضاء خانواده و فامیل در رویا

دیدن خانواده در خواب بسیار رایج است . این خواب بیشتر به دلیل افکار و احساسات روزانه ما نسبت خانواده شکل می گیرد. خواب هایی که در مورد خانواده و فامیل می بینیم می توانند معنی های بسیار زیاد و مختلفی داشته باشد که بستگی به جزئیات رویا دارد. به همین دلیل توصیه می شود اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه دوست دارید معنی بیشتر خوابهایتان را ببینید ، یک قلم و کاغذ در اتاق خوابتان داشته باشید تا اگر خوابی دیدید که معنی آن برایتان مهم بود ، به محض بیدار شدن هر آنچیزی را که به یاد می آورید یادداشت کنید. هر چقدر زمان بیشتری از بیدار شدن بگذرد میزان بیشتری از خواب را فراموش خواهید کرد.در حالت کلی این خواب می تواند نمادی از حالات زیر باشد :
پایبند ارزش های اخلاقی هستید در برخی از موارد دیدن این خواب می تواند نمادی از پایبندی شما به ارزش های اخلاقی باشد . شما در انجام کارها و در رفتار با دیگران همیشه وجدان را مد نظر قرار می دهید و سعی نمی کنید به هر قیمتی که شده به اهدافتان برسید . تلاش می کنید در مسیر رسیدن به اهداف ، آسیبی به دیگران وارد نکنید. تعبیر خواب خانواده - لیست کامل 48 معنی دیدن اعضاء خانواده و فامیل در رویا تعبیر خواب خانواده - لیست کامل 48 معنی دیدن اعضاء خانواده و فامیل در رویا
زندگی شادی دارید در شرایطی دیدن خواب خانواده و فامیل می تواند به معنی داشتن یک زندگی شاد و خوب باشد . شما در خانواده خوبی بزرگ شده اید و کاملا احساس رفاه و آرامش می کنید. در موضوعات مهم می توانید بر روی کمک خانواده حساب کنید .
نشانه وابستگی شدید شما به خانواده است ممکن است خوابی که دیده اید نمادی از وابستگی شدید شما به اعضاء خانواده باشد.شما به یکدیگر کاملا وابسته هستید و محبت عمیقی بین شما در جریان است .
اهداف بزرگ و مهمی دارید معمولا زمانی که می خواهیم برای خودمان و خانواده ، رفاه ایجاد کنیم ، به دنبال اهدافی میرویم که بتوانیم با رسیدن به این اهداف ، به خانواده خودمان کمک کنیم. ممکن است آرزوهایی دارید و اهدافی را برای خودتان ترسم کرده اید که فکر می کنید اگر به آنها برسید می تواند رفاه شما و خانواده تان را افزایش دهد.

تعبیر خواب خانواده

این خواب می تواند معانی بسیار مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از انها اشاره خواهد شد . لطفا با ما همراه باشید :

اگر در خواب ببینید که می خواهید خودتان را عضو یک خانواده نشان دهید

می تواند به این معنی باشد که تلاش می کنید خودتان را به دیگران ثابت کنید  و نشان دهید که توانایی هایی دارید که دیگران به آن توجهی نشان نمی دهند. می خواهید آنها بدانند که فردی کارامد هستید و می توانند روی شما حساب کنند. حس می کنید که اگر بتوانید خودتان را به آنها ثابت کنید می توانید از آنها کمک گرفته و به اهدافتان برسید. ممکن است در حال شروع یک کار جدید هستید و به این طریق می خواهید اعتماد دیگران را به خودتان جلب کنید.

تعبیر خواب خانواده ناشناس

اگر در خواب ببینید در یک خانواده ای هستید که آنها را نمی شناسید می تواند نمادی از این باشد که با افراد جدیدی آشنا شده اید که در بین آنها حس غریب بودن و تنها بودن می کنید. هنوز نتوانسته اید با آنها ارتباط برقرار کنید. برای مثال ممکن است ازدواج کرده اید و هنوز نتوانسته اید با همسرتان و خانواده او ارتباط خوبی برقرار کنید. یا ممکن است محل کارتان عوض کرده اید و با همکاران جدیدتان هنوز راحت نیستید. ممکن است کلاس درستان را عوض کرده اید و با همکلاسی های جدید هنوز راحت نیستید و ....

اگر در خواب ببیند که از خانواده خودتان دور شده اید

می تواند نمادی از دلتنگی شما برای آنها باشد . شما حس می کنید که دیگر آن صمیمیت قبل بین شما وجود ندارد و کمی نسبت به هم سرد شده اید . ممکن است اتفاقی افتاده است که حس می کنید می تواند دوباره شما را کنار هم جمع کند. برای مثال ممکن است یکی از اعضاء خانواده ازدواج کرده است و یا حتی ممکن است کسی از آنها فوت کرده باشد. در هر صورت امیدوار هستید که دوباره بتوانید مثل قبل دور هم جمع شده و از کنار هم بودن لذت ببرید.

تعبیر خواب خانواده نداشتن

اگر در خواب ببینید که خانواده خودتان را از دست داده اید و یتیم هستید می تواند نمادی از حس تنهایی شما باشد. شما حس می کنید که دوستان و عزیزانتان شما را فراموش کرده اند و بودن یا نبودن شما برای کسی مهم نیست.احساس ناامیدی و بی کسی می کنید و هیچ هدف و برنامه ای برای آینده ندارید.

اگر در خواب ببینید که خانواده شما ثروتمند است

اگر در خواب ببینید که در یک خانواده ثروتمند زندگی می کنید می تواند به این معنی باشد که از بی پولی و از اینکه مدام نگران آینده مالی باشید خسته شده اید .آرزو دارید که هرچه سریع تر ثروتمند شده و از شر مشکلات مالی خلاص شوید. برنامه هایی برای پیشرفت مالی دارید و امیدوار هستید که این برنامه ها شما را به رفاه مالی برساند.

تعبیر خواب خانواده همسر سابق

اگر در خواب خانواده همسر قبلی خودتان را ببینید می تواند به این معنی باشد که مشکلاتی زیادی با انها داشتید و در تلاش هستید که خاطرات بد آنها را فراموش کرده و به آرامش برسید . مغز شما در تلاش است که تصورات و خاطرات بد آنها را به مرور از حافظه شما کمرنگ تر کند. به مرور و با گذشت زمان احساس آرامش بیشتری می کنید و می توانید به آینده روشن امیدوار باشید. خواب هایی که در این مدت در مورد آنها می بینید اصلا مهم نیستند. مغز شما تلاش می کند تا خاطرات بد را به زباله دان حافظه شما بیاندازد .

اگر یکی از اعضاء خانوده تان را که با او قهر هستید در خواب ببینید

می تواند نشانه این باشد که دلتان برای او تنگ شده است و از این که با او قهر کرده اید پشیمان هستید ولی نمی توانید پیشقدم شده و با او آشتی کنید. دوست دارید اتفاقی بیافتد که بتوانید دوباره با او ارتباط برقرار کنید.

اگر یکی از اعضا خانواده را در حال مرگ ببینید

اگر در خواب ببینید که یکی از اعضاء خانواده در حال مردن است می تواند به دلیل نگرانی شما از وضع سلامتی او باشد .شما مدام نگران هستید که او را از دست بدهید. ممکن است او به بیماری خاصی مبتلا شده است و شما مدام استرس این را دارید که او بخاطر این بیماری جانش را از دست بدهد.

اگر در خواب ببینید که یکی از اعضا خانواده مرده است

این خواب هم تقریبا تعبیری مانند خواب قبلی دارد و نشان دهنده نگرانی شدید شما نسبت به سلامت آن فرد است . استرس و اضطراب بسیار بالایی دارید و چندین بار در طول روز به این فکر می کنید که ممکن است به زودی این فرد را از دست بدهید. این خواب را بیشتر در مورد مرگ پدر و مادر می بینیم . همچنین بخوانید : تعبیر خواب مرده

تعبیر خواب پدر و مادر

بیشترین و رایج ترین خوابی که در مورد خانواده دیده می شود ، دیدن خواب پدر و مادر است . این خواب معانی بسیار گسترده ای دارد . در مطلب " تعبیر خواب پدر" و " تعبیر خواب مادر" به برخی از این خوابها اشاره شده است .یک گروه از خواب ها مربوط به نگرانی ما نسبت به سلامتی پدر و مادرمان است و اینکه نگران هستیم که آنها را از دست بدهیم. بخش دیگر مربوط به حس خود ما در حال حاضر است . برای مثال در برخی از موارد دیدن خواب مادر می تواند نمادی از نیاز به محبت و نیاز به دلداری دادنِ ما باشد. دیدن خواب پدر هم می تواند به این معنی باشد که مشکلی پیش آمده است که به کمک یک فرد قدرتمند و قابل اعتماد نیاز داریم . کسی که به راحتی بتوانیم روی کمک او حساب کرده و به او تکیه کنیم .

تعبیر خواب خواهر و برادر

این خواب هم معنی های بسیار زیادی دارد که در مطلب " تعبیر خواب برادر" و "تعبیر خواب خواهر" به برخی از آنها اشاره شده است . در حالت کلی دیدن این خواب می تواند نمادی از حس رقابت برای رسیدن به یک هدف بزرگ باشد.

تعبیر خواب عمو و دایی و عمه و خاله

تمام این خوابها به صورت مستقل ، معنی متفاوتی دارند ولی در حالت کلی می تواند نمادی از نیاز به مستقل شدن و دیده شدن باشد .

تعبیر خواب همسر

اگر همسر خودتان را در خواب ببینید معمولا نماد حسی است که در واقعیت به او دارید . اگر در خواب ببینید که با او مشکل دارید می تواند به معنی دوری شما از همسرتان و عدم رضایت شما از او باشد. اگر در خواب ببینید که همسرتان به شما خیانت می کنید می تواند به این معنی باشد که به او اعتماد ندارید و در واقعیت حس می کنید که در حال خیانت کردن به شماست. همچنین بخوانید : تعبیر خواب خیانت

تعبیر خواب پدربزرگ و مادر بزرگ

این خواب هم معانی بسیار گسترده ای دارد. قبلا در مطلب "تعبیر خواب پدربزرگ" و " تعبیر خواب مادربزرگ" به بخشی از معانی این خواب ها اشاره شده است . در حالت کلی دیدن این رویا می تواند به معنی دلتنگی شما برای پدربزرگ و مادربزرگتان باشد . مخصوصا اگر آنها را از دست داده باشید.

اگر در خواب یک خانواده شاد ببینید

می تواند به این معنی باشد که برای رسیدن به رفاه و آرامش بیشتر در آینده در حال برنامه ریزی و تلاش هستید. در این مسیر گاهی به صورت احساسی و عجولانه تصمیم گیری می کنید که می تواند به ضررتان تمام شود.

اگر در خواب یک خانواده غمگین ببینید

می تواند به این معنی باشد که مشکلات زیادی دارید و به مرور در حال رفع کردن آنها هستید. حس می کنید که در خانواده بدی به دنیا آمده اید که باعث شده اند از هم سن و سال های خودتان عقب بمانید. حس ناامیدی و افسردگی دارید و دقیقا نمی دانید که چطور می توانید خودتان را از این شرایط نجات دهید.

تعبیر خواب دعوا کردن با خانواده

اگر در خواب ببینید که در حال دعوا با خانواده هستید می تواند به این معنی باشد که دوران سختی را می گذرانید و با خانواده و نزدیکانتان دچار مشکل و اختلاف شده اید. نمی توانید با انها کنار بیایید و حس می کنید که وجود انها باعث عقب ماندگی شما شده است . حس می کنید که خانواده در مورد شما کم کاری کرده است و برای اینکه به آرامش برسید مجبور هستید آنها را ترک کنید.در حال حاضر به هر دلیلی نمی توانید این کار را بکنید و از این بابت بسیار ناراحت و عصبانی هستید.

اگر در خواب ببینید که از خانواده جدا شدید

معنی این خواب بسیار شبیه به مورد قبلی است . حس می کنید محیط خانواده برای شما سم است و آنها جلوی پیشرفتتان را گرفته اند. تصمیم گرفته اید که از خانواده جدا شوید و حس می کنید که با این کار می توانید به رفاه و آرامش برسید. فکر می کنید اینکه تا این زمان به جایی نرسیده اید و موفق نبودید ، بخاطر داشتن یک خانواده بد بوده است.

تعبیر خواب برهنه و لخت بودن یکی از اعضاء خانواده

اگر در خواب یکی از اعضاء خانواده را لخت ببینید می تواند به این معنی باشد که از او چیزی فهمیده اید که نظرتان را کاملا نسبت به او عوض کرده است . ممکن است کار اشتباهی انجام داده است و شما از این کار آگاه شده اید . برای مثال زمانی که متوجه خیانت پدر به مادر و ... می شوید ممکن است این خواب را ببینید. این خواب به این معنی است که آبروی او پیش شما رفته است .

تعبیر خواب بغل کردن فامیل یا اعضاء خانواده

اگر در خواب ببینید که یکی از فامیل های نزدیک و یا یکی از اعضاء خانواده را بغل کردید می تواند به این معنی باشد که او را دوست دارید و یا دلتان برای او تنگ شده است . همچنین بخوانید : تعبیر خواب بغل کردن

اگر در خواب ببینید که با یکی از اعضاء خانواده دعوا می کنید

می تواند نمادی از اختلاف شما با او باشد . با یکی از اعضاء خانواده دچار مشکل شده اید.هیچکدام از شما حرف طرف مقابل را قبول نمی کند و این اختلاف به این راحتی حل نمی شود.در این مورد به نظرات و حرف های دیگران هیچ توجهی نمی کنید و حرف فقط حرف خودتان است .

تعبیر خواب مهمان با حضور پدربزرگ و مادربزرگ

اگر در خواب ببینید که در یک مهمانی هستید که پدربزرگ و مادربزرگتان هم در آنجا حضور دارد می تواند به این معنی باشد که دلتان برای روزهای گذشته و شادی های دوران بچگی تنگ شده است . از روزهایی که سپری می کنید رضایت ندارید و دوست دارید چند سال به عقب برگردید و دوران بچگی را دوباره تجربه کنید. همچنین بخوانید : تعبیر خواب مار  
نظرات: 4 مشاهده