دلیل توکن سوزی پی در پی شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) سال 2021 بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در اواخر سال طرفداران زیادی بدست آورده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. امروزه بسیاری از ارزهای دیجیتال از توکن سوزی استفاده می‌کنند. به عمل از بین بردن توکن‌ها با ارسال آنها به کیف پول‌های مرده، به خاطر حفظ ارزش آنها در دراز مدت را توکن سوزی می‌گویند. توکن سوزی باعث کمیاب شدن ارز دیجیتال می‌شود که این موضوع می‌تواند در طول زمان منجر به افزایش قیمت آن ارز دیجیتال شود. هر دو کوین، بایننس (BNB) و اتریوم (ETH) به طور مرتب عمل توکن سوزی را انجام می‌دهند. دلیل توکن سوزی پی در پی شیبا چیست؟ دلیل توکن سوزی پی در پی شیبا چیست؟

برنامه توکن سوزی ارز دیجیتال شیبا اینو

در حالی که ارز دیجیتال شیبا اینو هیچ برنامه‌ریزی منظمی برای توکن سوزی از طریق توکنومیک یا WoofPaper خود ندارد، اکنون پورتالی دارد که عمل توکن سوزی را آسان می‌کند. این پورتال اولین بار در 23 آوریل منتشر شد و تاکنون شاهد خارج شدن بیش از 53 میلیارد شیبا از عرضه در گردش  بوده است. جدای از پورتال، تلاش‌های جامعه شیبا اینو برای توکن سوزی یکی از قوی‌ترین تلاش‌ها در هر جامعه ارز دیجیتال است. با توجه به جوایز این پورتال، توکن سوزی‌های فردی به بیش از 10 میلیارد شیبا رسیده است. عملکرد ناکافی ارتش شیبا و کاهش بیشتر قیمت‌ها، حامیان این ارز دیجیتال را به شدت ناامید کرد. به گفته بنیان‌گذار ناشناس ارز شیبا، این ارز قرار است در هفته‌های آتی توکن سوزی گسترده‌ای را تجربه کند زیرا اکوسیستم آن ممکن است بیشتر به سمت بازی‌های بلاک چین و متاورس بپردازد. سرمایه‌گذاران این ارز اخیرا درخواستی را در change.org ثبت کرده‌اند. این درخواست، از ارز شیبا اینو می‌خواهد که سیاستی برای سوزاندن مقدار قابل توجهی از عرضه توکن شیبا در روزهای آینده ایجاد کند. آنها اعلام کردند که توکن سوزی شیبا اینو ممکن است میزان سکه های شیبا اینو در گردش را کاهش دهد.

عملکرد توکن سوزی ارز شیبا اینو

کاربران ارز دیجیتال شیبا می‌توانند توکن‌های شیبا خود را با استفاده از پورتال شیبا به آدرس کیف پول ارسال کنند. سپس  ارز شیبا دیگر از این کیف پول قابل بازیابی نخواهد بود، به این معنی که هنگامی که توکن‌ها به آنجا فرستاده می‌شوند، برای همیشه گم می‌شوند. این موضوع به طور موثر مکانیزمی را معرفی می‌کند که باعث کاهش کل عرضه در گردش می‌شود و در نتیجه باعث کمیاب شدن توکن‌ها می‌شود. در تئوری، توکن سوزی برای سرمایه‌گذاران مفید است زیرا دارایی کمیاب بر دارایی با عرضه نامحدود یا نرخ تورم بالا ترجیح داده می‌شود. البته، سود توکن سوزی تضمین شده نیست. همچنین عرضه ثابت یا کاهش یافته همیشه به معنای افزایش ارزش نیست. چرا شخصی باید توکن هایش را بسوزاند؟ چرا شخصی باید توکن هایش را بسوزاند؟

چرا شخصی باید توکن هایش را بسوزاند؟

تیم شیبا اینو انگیزه‌ای را به عنوان یک منبع درآمد غیرفعال بالقوه، برای کاربران ایجاد می‌کنند که توکن‌های خود را بسوزانند. کسانی که ارز شیبا را می‌سوزانند، توکن burntSHIB را دریافت می‌کنند. طبق وب‌سایت رسمی ارز شیبا اینو، «جامعه شیبا اینو معمولا «ارتش شیب» نامیده می‌شود که بسیار محبوب بوده و بازخورد مستمری را به کاربران خود ارائه می‌دهد، به ایجاد روشی سیستماتیک روی آورده است. در این روش کمبود ارز دیجیتال شیبا می‌تواند افزایش یابد، در حالی که پتانسیل این ارز افزایش پیدا می‌کند. این روش باعث افزایش ثروت جامعه این ارز دیجیتال می‌شود."

تاثیر توکن سوزی بر قیمت این ارز

این روش برای کمک به رفع کاهش تقاضا برای ارز دیجیتال معرفی شد. ایده این بود که تا حد امکان توکن سوزی انجام دهند که عرضه ارز دیجیتال کاهش یابد. البته در مقابل، تقاضا برای خرید شیبا اینو افزایش می‌یابد. این یکی از استراتژی‌هایی است که جامعه شیبا برای افزایش قیمت این ارز در نظر گرفته است. توکن سوزی به سرعت توسط دارندگان ارز دیجیتال پذیرفته شد، به طوری که میلیاردها ارز شیبا تاکنون توسط این کیف پول سوزانده شده است. اما عرضه این ارز دیجیتال هنوز زیاد است و به همین دلیل است که تأثیر سوخت، علیرغم حجم زیاد سوخته شده، تأثیر چندانی بر رشد قیمت شیبا اینو نداشته است. سرعت توکن سوزی زمانی کاهش یافت که بنیان‌گذار شیبا اینو، ریوشی، ناپدید شد. اما با یک انفجار دوباره توکن سوزی شروع به کار کرد. در چند روز گذشته میزان توکن سوزی در عرض 24 ساعت حدود 190 درصد افزایش یافته است. با این حال، کارشناسان ارزهای دیجیتال می‌گویند که زمان زیادی طول می‌کشد که این توکن سوزی‌ها بتوانند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت داشته باشند. این موضوع به دلیل عرضه عظیم توکن شیبا اینو و فشار فروش رو به رشد است. به همین دلیل است که ارز شیبا اینو هنوز در تلاش است که با این عملکرد به قیمت ارز بیت گرت برسد. ارز بیت گرت در مقابل شیبا اینو ارز بیت گرت در مقابل شیبا اینو

ارز بیت گرت در مقابل شیبا اینو

بیت گرت امسال عملکرد خوبی در بازار داشته است. عملکرد ارز بیت گرت به دلیل تعداد زیادی سرمایه‌گذاران جدید این ارز دیجیتال است. همچنین واقعیت این است که بیت گرت توانسته فشار فروش را پایین نگه دارد. تیم بیت گرت همچنین در توسعه اکوسیستم خود از ارز شیبا اینو بهتر عمل می‌کند. اکوسیستم بیت گرت سریع‌تر از اکوسیستم شیبا رشد کرده و این چیزی است که این رویکردی است که این ارز در بازار به خوبی انجام می‌دهد. بیت گرت دارای بلاک چین خاص خود، زنجیره BRC20 است، در حالی که شیبا اینو هنوز هم یکی از پروژه‌های زنجیره اتریوم است. موارد گفته شده تنها برخی از دلایلی است که باعث می‌شود علیرغم افزایش قیمت، شیبا اینو همچنان از نظر عملکرد قیمت در مقابل بیت گرت قرار بگیرد. این موضوع ممکن است تا چند ماه آینده هم ادامه داشته باشد، زیرا بیت گرت محصولات بیشتری را از نقشه راه Bitgert V2 و پروژه‌های Bitgert Startup Studio عرضه می‌کند.

توکن سوزی ارز شیبا اینو واقعی است؟

با توجه به ردیاب توکن سوزی شیبا اینو، تاکنون 410.34 میلیارد توکن این ارز دیجیتال از عرضه 1 کوادریلیون سوزانده شده است. در نتیجه تنها 59 درصد از توکن‌های در گردش باقی مانده است. امروزه اکثر افراد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال این سوال را از خود می‌پرسند که اتریوم تا چه زمانی استخراج میشود؟

کلام آخر

ارزهای دیجیتال مانند هر دارایی دیگری ارزش خود را از عرضه و تقاضا می‌گیرند. اگر عرضه بیشتر از تقاضا وجود داشته باشد، قیمت کالا کاهش پیدا می‌کند و بالعکس. بنابراین از نظر تئوری توکن سوزی ارز شیبا اینو، عرضه آنها را کم می‌کند و در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این موضوع همیشه قطعی و ثابت نیست. جامعه ارز دیجیتال شیبا اینو به منظور کمیاب شدن این ارز دیجیتال و افزایش قیمت آن در دراز مدت اقدام به توکن سوزی و راه اندازی پورتال مربوط به آن کرده است.
نظرات: 0 مشاهده