نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به ماسال

آیا تا کنون به ماسال زیبا و استان گیلان سفر کرده اید؟ آیا این گوشه از بهشت ایران می شناسید؟ ماسال یکی از شهرهای بسیار زیبای استان گیلان بوده که در فاصله 55 کیلومتری گیلان و 60 متری تالش واقع شده است. نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به ماسال نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به ماسال اگر تاکنون به این شهر زیبا سفر نکرده اید و یا می خواهید برای بار چندم لذت تماشای زیباترین شهر شمالی را بچشید، اجاره ویلا در ماسال می تواند تجربه سفر شما را لذت بخش تر کند. با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با ماسال و نظر دوستداران طبیعت راجع به این گوشه از بهشت آشنا شویم.

ماسال کجا است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است که از 4 طرف با شهرهای صومعه سرا، رضوان شهر، فومن و خلخال در اردبیل همسایه است. این شهر توریستی جمعیت چندان زیادی نداشته و اغلب ساکنان آن برای کار به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند. طبق سرشماری انجام شده در سال 1390 ماسال 49 هزار 389 نفر جمعیت داشته است.

رودخانه ها و آبشارهای ماسال

دوستداران طبیعتی که بارها به ماسال سفر کرده اند، هیچ گاه زیبایی رودخانه ها و آبشارهای آن را فراموش نمی کنند. با وجود آن که وسعت جغرافیایی این شهر چندان زیاد نیست، تنها در فاصله چند متری از یکدیگر می توانید آبشارهای بی نظیر و زیبایی را ببینید. یکی از زیباترین این آبشارها که مرتفع ترین آن ها نیز به شمار می رود، آبشار ویوز در اولسبلنگاه است که بسیاری از گردشگران تنها برای تماشای آن به ماسال سفر می کنند. از دیگر آبشارهای ماسال می توان به آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر، ابشار تولی نسا با ارتفاع 10 متر و آبشار خون با ارتفاع 15 متر اشاره کرد. رودخانه خالکایی نیز یکی از رودهای زیبا و پرآب گیلان است که از کوه های تالش و کوه پایه های شاه معلم سرچشمه گرفته و در نهایت روانه تالاب انزلی می شود. این رود در مسیر خود پیچ و خم های زیادی دارد که چند ساعت اتراق در نزدیک آن می تواند شما را به اوج آرامش و زیبایی ببرد. ییلاق های ماسال و جنگل های ابر ییلاق های ماسال و جنگل های ابر

ییلاق های ماسال و جنگل های ابر

اغلب گردشگران و دوستداران طبیعت بیش از هر چیز لذت تماشای جنگل ابر ماسال را دوست دارند. صبح زمانی که از خواب بیدار می شوید در جنگلی از ابر و مه گم می شوید که حتی فاصله یک متری خود را به زحمت خواهید دید. مه و هوایی مرطوب و خنک حس و حال شما را بسیار لطیف و زیبا خواهد کرد و تجربه ای خواهید داشت که هیچ جای دیگر آن را نمی بینید. جنگل ابر ماسال در ییلاقات این شهر زیبا اتفاق می افتد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

ییلاق اولسبلانگاه

این ییلاق مرتفع را می توان شناخته شده ترین ییلاق ماسال دانست که گردشگران و دوستداران طبیعت آن را بهشت خود می دانند. در این ییلاق درخت هایی سر به فلک کشیده و بلندی را می بینید که زیبایی کوه ها، دشت ها و فضای مه آلود را چند برابر کرده است. بازدید از این ییلاق در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در فصل پاییز هرآنچه در جلوی دید شما است، زرد و نارنجی خواهد بود. در فصل بهار و تابستان شادابی و نشاط طبیعت را در بهترین حالت خود خواهید دید. در فصل زمستان نیز هوای سرد و بارش برف یا باران زیبایی این ییلاق را بینهایت می کند. با توجه به معروف بودن این ییلاق باعث شده در اطراف آن سوئیت ها، ویلاها و اقامتگاه های بوم گردی زیادی ساخته شود تا شما به راحتی بتوانید اجاره ویلا در ماسال را انجام دهید.

ییلاق سوئه چاله

یکی از زیباترین ییلاق های ماسال بدون شک ییلاق سوئه چاله است که شما را در دنیای ابرها غرق می کند. این ییلاق 1800 متر از زمین ارتفاع دارد و خانه های ویلایی ساخته شده در آن همگی یک یا حداکثر دو طبقه هستند. اقامت در هر کدام از این سوئیت ها به شما لذت زندگی در میان ابرها را خواهد داد. در این ییلاق یک تپه مرتفع وجود دارد که پیمایش آن بسیار ساده است. با بالا رفتن از این کوه شما بالا ابرها قرار می گیرید و منظره پیش روی شما به یک اقیانوس ابر می ماند. اگر به سوارکاری یا حتی تماشای اسب ها علاقه مند هستید، در این ییلاق می توانید اسب های زیبا و اصیلی را ببینید که روح شما را تازه خواهند کرد. ییلاق تلارگاه ییلاق تلارگاه

ییلاق تلارگاه

این ییلاق نسبت به ییلاق های دیگر ماسال بکرتر مانده و زیبایی های آن بسیار چشم نواز است. ابر، مه، جنگل و دره همگی در یک قاب کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا شما نهایت زیبایی را یک جا و در کنار هم ببینید. از دیگر ییلاق های ماسال می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
  • ییلاق ملومه
  • ییلاق خندیله
  • اسپی
  • شنبه
  • واشیار
  • دشت آلنزه
  • شالما
  • خشکه دریا
  • خان بند
نظرات: 0 مشاهده