نکات مهم برای مراجعه به مراکز و کلینیک های لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بدن‌تان انجام دهید. لیزر روش دائمی از بین بردن موهای زائد است که علاوه بر اینکه شما از شر موهای زائد خلاص می‌کند، در زمان صرفه‌جویی می‌کند. با این روش دیگر نیازی به اپیلاسیون، تیغ یا دیگر روش‌های قدیمی ندارید. مثل تمام روش‌های زیبایی که با دستگاه روی بدن انجام می‌شوند این روش هم نیاز به پیروی از دستورالعمل‌های خاصی قبل و بعد از انجام آن دارد. متخصصین پوست برای گرفتن بهترین نتیجه قبل از هر جلسه به شما نکات لازم مراقبتی را خواهند گفت. نکات مهم برای مراجعه به مراکز و کلینیک های لیزر موهای زائد نکات مهم برای مراجعه به مراکز و کلینیک های لیزر موهای زائد در این مطلب قصد داریم تمام نکات مراقبتی لازم قبل و بعد از مراجعه به کلینیک لیزر را برای شما بازگو کنیم و به سوالات متداولی که درباره لیزر پرسیده می‌شوند پاسخ دهیم. انواع کلینیک ها و مراکز لیزر در تهران وجود دارند که تخفیفان با همه آن‌ها همکاری دارد و شما باید قبل از مراجعه نکات لازم آن را بدانید پس تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

مراقبت های قبل از لیزر

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید رعایت کنید، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است. آفتاب گرفتن قبل از انجام لیزر ممنوع است و ناحیه تحت درمان لیزر نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. همچنین دو هفته قبل از شروع جلسه از محصولا برنزه یا اسپری برنزه استفاده نکنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. تا شش هفته قبل از جلسه لیزر باید از کندن با موچین، اپیلاسیون یا دکلره کردن موها خودداری کنید. حفظ ریشه و رنگدانه مو برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حین جلسه‌های لیزر ضروری است. شب قبل یا روز قبل از جلسه لیزر موهای ناحیه مورد نظر را با تیغ می‌توانید شیو کنید. انجام این کار از آسیب حرارتی به سطح پوست جلوگیری می‌کند. اگر در ناحیه تحت درمان مو باشد به نور و گرمای لیزر اجازه ورود به فولیکول مو را نمی‌دهد. خانم‌های که باردار یا شیرده هستند نمی‌توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. حتی اگر قصد بارداری داشته باشید، امکان انجام لیزر به علت خطرات احتمالی وجود ندارد. ناحیه‌ای که نیاز به لیزر دارد باید بدون هر گونه آرایش، دئودورانت و لوسیون باشد. حتما قبلا از انجام لیزر بدن خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

در طول جلسه لیزر

در طول جلسه لیزر رعایت بعضی از نکات مراقبتی اهمیت زیادی دارد. کلینیک لیزر باید به هر مراجعه کننده عینک محافظ مخصوص بدهد تا در اتاق لیزر آسیبی به شبکیه چشم وارد نشود. برای به حداقل رساندن درد و آسیب دستگاه لیزر باید سیستم کولینگ یا خنک کننده داشته باشد. برای کاهش در از بی‌حسی موضعی هم می‌توان استفاده کرد.

مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد

متخصص پوست دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت از پوست بعد از لیزر پیشنهاد می‌دهد. برای کمک به روند بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی لازم است موارد زیر را رعایت کنید.

استفاده از کمپرس خنک

بعد از جلسه لیزر دستمال تمیز و نرم را با آب خنک خیس کنید و هر چند دقیقه یکبار روی ناحیه مورد نظر بگذارید. همچنین می‌توانید از کیسه یخ پیچیده شده در حوله کاغذی استفاده کنید. این روش به کاهش تورم و در موقت پس از لیزر کمک می‌کند. استفاده از کرم‌های تجویزی پزشک استفاده از کرم‌های تجویزی پزشک

استفاده از کرم‌های تجویزی پزشک

بعضی مواقع ممکن است پزشک کرم استروئیدی برای کمک به حداقل رساندن هر گونه درد و ناراحتی پس از لیزر تجویز کند. همچنین می‌توانید از استامینوفون یا داروهای ضد التهابی برای تسکین درد  استفاده کنید.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

از آنجایی که پوست بعد از لیزر موهای زائد حساس می‌شود، پزشک توصیه می‌کند از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. از یک ماه قبل از لیزر تا یک ماه پس از انجام لیزر باید از نور آفتاب دوری کنید. پس از طی شدن این دوره به طور مرتب از ضدآفتاب استفاده کنید.

نبایدهای بعد از انجام لیزر

دانستن نحوه مراقبت پوست بعد از انجام لیزر برای کاهش عوارض جانبی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانید که چه کارهایی را نباید انجام داد. این کارها عبارتند از: فاصله بین جلسات لیزر بین 4 تا 6 هفته باید باشد. برای رسیدن به نتایج بهتر، باید چند جلسه با فاصله زمانی مشخص به کلینیک لیزر غرب تهران بروید.
  • برنزه کردن بدن قبل از لیزر خطر بروز لکه‌های روشن روی سطح بدن را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث سوختگی پوست شوند.
  • استفاده از لوسیون‌های برنزه کننده باید متوقف شوند. اگرچه این محصولات بی‌ضرر هستند، اما می‌توانند برای پوستی که تازگی لیزر شده باشد، تحریک کننده باشد.
  • بعد از هر جلسه لیزر پوست ممکن است دچار قرمزی یا تورم شود.
  • برای چند روز از اسکراب خودداری کنید، به این علت که پوست را تحریک می‌کند.

چه زمانی نیاز است بعد از انجام لیزر به پزشک مراجعه کنید؟

در حالی‌که لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی در نظر گرفته می‌شود و کمترین آسیب را ایجاد می‌کند، اما باید مراقب هر گونه عوارض جانبی باشید. رفتن به برخی کلینیک‌های نامعتبر و بدون حضور پزشک متخصص پوست ممکن است مشکلات جدی برای پوست ایجاد کنند. تمامی کلینیک‌ های لیزر غرب تهران که با تخفیفان همکاری دارند کاملا معتبر هستند و از متخصصان پوست حرفه‌ای برای نتایج بهتر کمک می‌گیرند. اگر متوجه هر یک از علائم زیر شدید فورا با پزشک تماس بگیرید:
  • افزایش تورم
  • سوختگی یا تاول
  • احساس دردی که با کرم بهبود پیدا نمی‌کند.
  • علائم تغییر رنگدانه یا اسکار
  • علائم عفونت، از جمله چرک و رگه‌های قرمز یا تغییر رنگ

جمع بندی مراقبت‌های لیزر

لیزر درمانی یکی از روش‌های محبوب در سراسر جهان برای از بین بردن موهای زائد است. پیروی کردن از نکات مراقبتی برای دستیابی به بهترین نتایح ممکن بسیار مهم است و باید همیشه آن را به یاد داشته باشید. مراقبت از پوست بعد از هر جلسه لیزر ممکن است عوارض جانبی را کاهش دهد، اما بهتر است بدانید همه عوارض لیزر قابل اجتناب نیستند. مراجعه به مراکز لیزر معتبر که همیشه متخصص پوست در آن حضور دارد یکی از نکاتی است که باید در زمان انتخاب کلینیک به آن توجه کنید. برای مشاهده لیست کامل بهترین مراکز لیزر شرق تهران از سایت تخفیفان استفاده کنید و کلینیک لیزر مورد نظرتان را پیدا کنید.
نظرات: 0 مشاهده