طرز تهیه "رانی هلو خانگی" با تکه های هلو-سریع و 3 سوته-با هلو چی درست کنم؟

آخ آخ الان تو این هوای گرم چی میچسبه؟ بعله یه نوشیدنی خنک و گوارا و چی بهتر از این که نوشیدنی هم خونگی و سالم باشه هم باصرفه (از لحاظ اقتصادی) و در دسترس. امروز توی این مطلب طرز تهیه رانی هلو رو براتون آموزش دادیم که خیلی جذاب و خفنه و خیلی خوشمزه تر از رانی های کارخونه ای و بازاری هستش و راحت میتونید توی خونه درستش کنید، پس تا فصل هلو تمام نشده دست به کار شید.

مواد لازم برای درست کردن رانی هلو در خانه

هلو 2 کیلو
شکر 1 الی یک و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
آب 5 لیوان دسته دار فرانسوی
آبلیمو 1 ق غ
برای 1کیلو هلو- 1 ق غ آبلیمو- 1 لیوان شکر- 3 لیوان آب برای نیم کیلو هلو- نیم لیتر آب- 100 گرم شکر- نصف ق غ آبلیمو

چطور توی خونه رانی هلو درست کنم؟

آماده کردن و پختن هلوها 1- در اولین مرحله از طرز تهیه رانی هلو خونگی ابتدا هلوها رو بشورید و پوستشون رو بگیرید و هسته هاشو جدا کنید، هلوها رو به تکه های کوچیکتر برش بزنید و بذارید کنار. آب و شکر رو بریزید داخل قابلمه و بذارید روی شعله گاز و با حرارت ملایم صبر کنید تا بجوش بیاد، هر چند دقیقه یکبار آب رو هم بزنید تا شکر در آب حل بشه، زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد و ذرات شکر کاملا حل شد هلوهای خرد شده رو بریزید داخل آب و حرارت رو کم کنید. آماده کردن رانی 2- 10 دقیقه اجازه بدید تا بجوشه و هلوها نرم بشن، بعد از 10 دقیقه آبلیمو رو اضافه کنید و یکبار هم بزنید و شعله گاز رو خاموش کنید، برای اینکه زمان نوشیدن رانی، تکه های هلو رو حس کنید به اندازه 1 لیوان از هلوهای پخته شده رو بردارید و بقیه مواد قابلمه رو بعد از خنک شدن داخل میکسر بریزید تا پوره بشن. وقتی که مایه رانی کاملا پوره و یکدست شد بریزید داخل پارچ و تکه هلو رو هم بریزید داخلش و پارچ رو بذارید داخل یخچال تا خنک بشه، بعد از اینکه شربتتون کاملا خنک شد داخل لیوان بریزید و یک تکه نازک هلو بذارید کنار لیوان تا خوشگل تر دیده بشه، با این نوشیدنی طبیعی خوشمزه خونگی از عزیزان و مهمون هاتون میتونید پذیرایی کنید.   طرز تهیه "رانی هلو خانگی" با تکه های میوه-سریع و 3 سوته-با هلو چی درست کنم؟ طرز تهیه "رانی هلو خانگی" با تکه های میوه-سریع و 3 سوته-با هلو چی درست کنم؟ طرز تهیه رانی زردآلو طرز تهیه نوشیدنی انواع نوشیدنی خنک تابستانی طرز تهیه آب پرتقال طبیعی

فوت و فن و نکات کلیدی درست کردن رانی هلوی طبیعی و خوشمزه در خانه

1- در حین بجوش آمدن مایه رانی کف روی قابلمه رو جمع کنید. 2- رانی هلوی خانگی باید در عرض 2 الی 3 روز مصرف بشه وگرنه بعد از این مدت رنگش تیره و مزش ترش میشه و باید بریزید بیرون. 3- اگر غذاساز یا مخلوط کن ندارید میتونید با گوشتکوب هم هلو ها رو پوره کنید. 4- مقدار شکر به ذائقه خودتون و میزان شیرین بودن هلو ها بستگی داره. 5- حتما بعد از آماده شدن بذارید یخچال چند ساعت بمونه تا خنک و غلیظ بشه. 6- اگه بعد گذاشتن تو یخچال دیدید خیلی غلیظ شد میتونید یکم آب سرد بهش اضافه کنید. 7- اگر نخواستین هلو ها رو بپزین میتونید همه مواد رو بجای قابلمه بریزید داخل میکسر و مخلوط کنید تا پوره و یکدست بشه، بعد داخلش مقداری هلوی نگینی خرد شده بریزید و بذارید داخل یخچال.

طرز تهیه رانی هلو برای زمستان

8- برای تهیه رانی هلو برای زمستان با ماندگاری بالا و طولانی مدت بعضی ها رانی رو بعد از سرد شدن میریزن داخل بطری و میذارن توی فریزر و چند ساعت قبل از استفاده میذارن بیرون تا یخش باز بشه، البته من خودم تست نکردم. 9- برای درست کردن رانی خانگی هلو اگر از هلوهای زعفرانی استفاده کنید خیلی بهتره. 10- می توانید رانی هلو را با مقداری شلیل خرد شده ترکیب کنید و با هم بپزید. 11- برای جدا کردن راحت پوست هلو و شلیل با چاقو یک برش به شکل بعلاوه (+) روی هلو ها و شلیل ها بزنید بعد بندازید داخل آب جوش به مدت 3 دقیقه و بعد بندازید داخل آبی که تکه های یخ داخلش هست و بعد از 2 دقیقه هلوها رو دربیارید و پوستشون رو بگیرید.

خواص هلو

هلو مثل تمام میوه‌ها خواص ادرارآور و ملین دارد. گوشت هلو دارای سلولوزهای نرم است و کاملاً هضم می‌شود. مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند. هلو سرشار از انواع ویتامین هاست، به خصوص ویتامین‌های ب۱، ب۲ و آ. (منبع)
نظرات: 0 مشاهده