خواص روغن کرچک برای پسوریازیس

آیا می دانستید که روغن کرچک برای پسوریازیس موثر است؟ اگر به این عارضه مبتلا هستید و نمی دانید چطور باید آن را رفع نمایید پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن کرچک می باشد. پسوریازیس یک بیماری پوستی است که در نواحی مختلف بدن ممکن است به وجود آید. این بیماری در افراد مختلف ممکن است علائم متفاوتی را داشته باشد اما یک سری علائم این بیماری در همه افرادی که مبتلا به آن هستند مشترک می باشد. علائم عمومی این بیماری شامل موارد روبرو است. ناخن ها برآمده و کلفت می شوند. پوست بدن و صورت خشک می شود و بعد از آن ترک می خورد؛ ممکن است بعد از این ترک خوردن شاهد خونریزی در این نواحی باشیم. تاول های پر از چرک نیز از دیگر علامت هایی است که به ما می گوید به این بیماری مبتلا شده ایم.

علت بروز پسوریازیس چیست؟

متاسفانه هنوز علت مشخصی برای این بیماری مشخص نشده است. برخی از پزشکان مدعی هستند؛ زمانی که پوست بیش از اندازه تکثیر شود این بیماری به وجود می آید. به طور عادی پوست هر فرد حدود یک ماه زمان نیاز دارد تا تعویض شود و پوست جدید شکل بگیرد؛ افرادی که به این بیماری مبتلا هستند طی 3 الی 4 روز پوست آن ها تعویض می شود. استرس و اضطراب می تواند یکی از علت های مهمی باشد که فرد را در معرض ابتلا به این عارضه قرار می دهد. علت بعدی مبتلا شدن به این بیماری را می توان تغییرات هورمونی در بدن هر شخص دانست. روغن کرچک کلید حل مشکل کرچک یک گیاه است که خواستگاه این گیاه کشورهای آفریقا، آمریکا، چین و هند است. از فشرده سازی گیاه کرچک روغن آن به دست می آید. رنگ روغن کرچک زرد است و ظاهری شفاف دارد. این روغن بسیار غلیظ می باشد پس بهتر است هنگام استفاده آن را با روغن دیگری ترکیب نمایید تا رقیق شود. روغن کرچک به سبب ترکیباتی که دارد باعث نرم کردن و مرطوب نگه داشتن پوست می شود. از آن جایی که عارضه پسوریازیس باعث ترک خوردن پوست می شود؛ روغن کرچک می تواند تا حد زیادی از حادتر شدن این بیماری جلوگیری نماید. خواص روغن کرچک برای پسوریازیس خواص روغن کرچک برای پسوریازیس اگر به طور مداوم و مرتب از روغن کرچک استفاده کنید می توانید با گذر زمان متوجه این موضوع شوید که بیماری شما رو به بهبودی است. اگر جزء افرادی هستید که از این بیماری رنج می برید کافیست هر شب ناحیه آسیب دیده پوست خود را با آب و صابون بشویید، سپس این ناحیه را آغشته به روغن کرچک نمایید. این تنها مزیت روغن کرچک نیست چرا که برای درمان کبد چرب نیز می توان از این روغن استفاده کرد.

ترمیم پوست با روغن کرچک

یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای پوست این است که، ترمیم برخی از نواحی صورت را انجام می‌ دهد. بافت این روغن دارای اسیدهای چرب می باشد که موجب تقویت کلاژن سازی پوست می گردد. شما می توانید با استفاده از روغن کرچک پوست تان را ترمیم کنید و زیبایی را به صورت خودتان بازگردانید.روغن کرچک برای پوست بسیار مفید می باشد. اگر به دنبال استفاده از روغن کرچک برای پوست هستید، پینهاد می شود به لینک زیر مراجعه کنید. https://beklioil.com/blog/properties-of-castor-oil-for-the-skin/

آیا درمان های دیگری برای رفع این بیماری وجود دارد؟

برخلاف ظاهرش این بیماری، یک بیماری حاد نیست و می توان با یک سری درمان های گیاهی و اولیه آن را رفع کرد؛ علاوه بر روغن کرچک می توان از دارچین، زردچوبه و سرکه سیب نیز برای درمان این  بیماری استفاده کرد.

دیگر خاصیت کرچک

روغن کرچک علاوه بر درمان پسوریازیس خواص درمانی دیگری نیز دارد. از روغن کرچک می توان برای درمان چین و چروک صورت، تقویت مژه و ابروها، تسکین دهنده درد مفاصل نیز استفاده کرد. در خرید روغن کرچک دقت لازم را به خرج دهید چرا که این روغن مدت زمان محدودی برای استفاده کردن دارد.

آیا استفاده از کرچک می تواند زیانی داشته باشد؟

تاکنون هیچ گونه عارضه ای برای استفاده از روغن کرچک گزارش نشده است؛ با این حال اما نباید در مصرف این روغن زیاده روی کرد. نتیجه پایانی در مورد روغن کرچک برای پسوریازیس روغن کرچک را می توان یک درمانی طبیعی برای بیماری های مختلف دانست. برای تاثیر گذاری بیش تر این روغن باید سعی کنید تا مدت زمان بیش تری این روغن روی پوستتان بماند. اگر جزء دسته افرادی هستید که پوستی خشک و ترک خورده دارید این روغن می تواند یک درمان طبیعی و در عین حال مفید برایتان باشد.
نظرات: 0 مشاهده