همه چیز در مورد مسافرت و زندگی در آلانیا

آلانیا یکی از بهترین شهرهای توریستی و تفریحی ترکیه است . این شهر ترکیبی فوق العاده از دریا و جنگل های سرسبز و آرام است . همین زیبایی های بینظیر آلانیا باعث شده است که بسیاری از توریست ها و گردشگران خارجی و حتی داخلی ، سفر و حتی زندگی در آلانیا را به سایر شهرهای بزرگ و شلوغ ترکیه ترجیح بدهند.

مزایا و خوبی های زندگی در شهر آلانیا

اگر به فکر مهاجرات و زندگی در ترکیه هستید مزایای زندگی در آلانیا ممکن است نظرتان را جلب کند.برخی از مزایای زندگی در آلانیای ترکیه عبارتند از :
  • آب و هوای خوب
  • هزینه های پایین زندگی نسبت به شهرهای دیگر مانند استانبول و آنکارا
  • قیمت پایین مسکن نسبت به شهرهای دیگر
  • سیستم حمل و نقل شهری خوب و پیشرفته
  • مردمی خونگرم و با فرهنگ
  • جاذبه های طبیعی و گردشگری عالی
  • و ....
مهم ترین ویژگی خوب شهر آلانیا ، داشتن آب و هوای دلپذیر و مناسب است . اگر شما هم زمستان های معتدل و تابستان های گرم و آفتابی را دوست دارید ، این شهر گزینه خوبی برایتان است . در روزهای گرم تابستان می توانید در ساحل تفریح و استراحت کنید و در دریا شنا کرده و شب ها تا دیر وقت به گردش و تفریح و خیابان گردی و خوردن غذاهای خوشمزه در کافه ها و رستوران ها بپردازید. زمین های شهر آلانیا به دلیل نوع آب و هوایی که دارد بسیار حاصلخیر است و انواع میوه ها و صیفی جات و مخصوصا انواع مختلف توت ها در این شهر با قیمت مناسب قابل دسترس است . چون آلانیا شهر ساحلی است ، انواع ماهی ها و غذاهای دریایی در این شهر به فراوانی و با قیمت مناسب قابل تهیه کردن است . همه این موارد باعث شده اند که این شهر به یکی از شهرهای کم هزینه در کشور ترکیه تبدیل شود .

خرید ملک و مسکن در آلانیا

طبق آمار رسمیِ کشور ترکیه ، حدودا 30 درصد از املاک خریداری شده در این کشور توسط خارجی ها مربوط به شهر آلانیا است . این آمار نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و کسانی که قصد زندگی در ترکیه را دارند ، این شهر را گزینه بسیار خوب و مناسبی می دانند. ایرانی های زیادی هم این شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند. به طور کلی آلانیا یکی از ارزان ترین شهرهایی است که خارجی ها می توانند در آن ملک خریداری کنند. مخصوصا به دلیل هزینه های کم زندگی ، طبیعتی زیبا و آب و هوای دلپذیر ، خرید ملک در این شهر می تواند انتخاب هوشمندانه و بسیار خوبی باشد . با خرید ملک در ترکیه ، می توانید اجازه اقامت این کشور را دریافت کنید و در صورتی که قیمت ملک بیش از 400 هزار دلار باشد به شما تابعیت و پاسپورت ترکیه داده می شود. برای مثال قیمت آپارتمان دوخوابه تازه ساخت با منظره دریا و ساحل در شهر آلانیا از 60 هزار یورو شروع می شود. (در سال 2022)

فرهنگ ها و زبان های مختلفی در آلانیا وجود دارد

تمام کشور ترکیه پر شده است از مهاجران و توریست هایی از سراسر جهان . شهر آلانیا هم همینطور است و اکثرا گردشگران اروپایی ، عربی و ایرانی در این شهر حضور دارند. به همین دلیل براحتی می توانید فرهنگ ها و زبان های مختلفی را در این شهر مشاهده کنید. اکثر مردم این شهر زبان های دیگری مانند عربی ، انگلیسی ، روسی و فارسی را هم متوجه می شوند .همچنین در اکثر فروشگاه ها علاوه بر لیر می توانید از بسیاری از ارزهای دیگر مانند دلار و یورو هم استفاده کنید. البته بهتر است برای کاهش هزینه های سفر به ترکیه ، همیشه از لیر استفاده کنید.

موقعیت جغرافیایی آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است و در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد.کوههای توروس در شمال آلانیا قرار دارند. دریای مدیترانه در جنوب ، شهر غازی پاشا (قاضی پاشا ، Gazipaşa) در شرق و آبشار ماناوگات در غرب این شهر قرار دارند. مساحت این شهر 1598 کیلومتر مربع است و تعداد جمعیت در این شهر بسیار مناسب بوده و شهر شلوغی محسوب نمی شود.
زبان رسمی ترکی
واحد پول لیر ترکیه
نوع برق شهری 230 ولت / 50 هرتز
کد کشور 90+
آتش نشانی 110
آمبولانس 112
پلیس 155

آب و هوای آلانیا

نوع آب و هوای این شهر ، مدیترانه ای و معتدل است.این شهر تابستان معتدل و آفتابی و زمستان هایی بارانی و مرطوب دارد.میانگین دمای هوا در ماه شهریور 28 درجه و میانگین دمای آب دریا در این ماه 21 درجه سانتیگراد است . نکته جالب در مورد آب و هوای شهر آلانیا ترکیه این است که در طول سال نزدیک به 300 روز آفتابی دارد و میانگین دمای کل سال 32 درجه است. تقریبا در تمام فصول سال می توان به آلانیا برای گردش و تفریح سفر کرد . فقط در تابستان و ماههای تیر و مرداد ، دمای هوا در این شهر بالاست و ممکن است برای برخی از توریست ها خوشایند نباشد .

بهترین هتل های پیشنهادی در شهر آلانیا ترکیه

هتل پنج ستاره Long Beach

هتل 5 ستاره لانگ بیچ امکانات خوبی برای توریست ها و گذراندن تعطیلات دارد. تمام اتاق های این هتل دارای تلوزیون ، فرش ، حمام ، توالت ، تلفن ، سشوار ، کولرگازی ، گاوصندوق دیجیتال ، اتاق مهمان و ... هستند.  
تلفن 00902425121000
وب سایت www.longbeach.com.tr
آدرس Türkler Mah. Akdeniz Bul. No: 26 Alanya / Antalya

هتل 4 ستاره Grand Okan

این هتل هم دارای شرایط بسیار عالی برای اقامت توریست ها است.از جمله امکانات کلی هتل ،استخر ، سونا ، ساحل اختصاصی ، صبحانه و پارکینگ رایگان است .
تلفن 00902425191637
وب سایت www.grandokan.com
آدرس Atatürk Cad. 07400 Alanya ANTALYA / TURKEY

هتل Club Big Blue Suite Hotel

این هتل سه ستاره است ولی نسبت به خدماتی که به توریست ها ارائه می کند ، قیمت بسیار مناسبی دارد. این هتل دارای حمام ترکی ، استخر ، سالن ماساژ و ... می باشد .
تلفن 00902425142875
آدرس Turkey – Alanya Cumhuriyet, Karasaz Sk. No: 27, 07425 Alanya / Antalya, Turkey

هزینه رستوران و غذا در آلانیا

معمولا در شهرهای توریستی جهان مکان های بسیار زیادی به عنوان رستوران و غذاخوری های سنتی وجود دارد. در شهر آلانیا می توانید در رستوران های بسیار خوب ، غذاهای خوشمزه و با قیمت مناسب میل کنید. برای مثال یک وعده غذای محلی ارزان قیمت در رستوران سنتی آلانیا 25 لیر هزینه دارد. یک غذای متوسط دو نفره در رستوران ، 300 لیر و قیمت یک مک دونالد در ارزان ترین حالت 39 لیر است . در فست فودهای خیابانی که حالت برون بر دارند ، می توانید غذاهایی ارزانتر هم پیدا کنید.

بهترین رستوران های آلانیای ترکیه

رستوران Bistro Bahamas

این رستوران یکی از بهترین رستوران ها آلانیا است . سرویس دهی عالی ، کیفیت غذای خوب و تنوع بالای منوی غذا باعث شده است که توریست های زیادی به این رستوران برای صرف وعده غذایی مراجعه کنند.

رستوران Theo’s Place

در این رستوران معروف می توانید انواع غذاهای خارجی مانند غداهای مکزیکی ، ایتالیایی ، هلندی ، اروپایی و ... را میل کنید.

رستوران Olivia Gourmet

این رستوران محیطی بسیار آرام و دلپذیر با پرسنلی حرفه ای دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای مدیترانه ای را با طعمی فراموش نشدنی تجربه کتید.هزینه غذاهای این رستوران نسبتا گران است .

هزینه های حمل نقل شهری در آلانیا ترکیه

یکی از مزایای سفر و زندگی در آلانیای ترکیه ، سیستم پیشرفته و عالی این شهر است .اکثر اتوبوس های این شهر صندلی های بسیار تمیز و راحتی دارند و اتوبوس ها دارای وای فای رایگان هستند.سیستم اتوبوس رانی آلانیا ، تمام نقاط شهر را به هم متصل می کند. هزینه بلیط اتوبوس 4.5لیر است . هزینه تاکسی در زمان نشستن در تاکسی 4.5 لیر است و به ازای هر کیلومتر ، 4.4 لیر به هزینه اولیه اضافه می شود.(این هزینه با بنزین 8 لیری بوده است . در حال حاضر قیمت بنزین 15 لیر است و هزینه تاکسی مطمئنا بیشتر خواهد بود .)

جاذبه های گردشگری شهر آلانیا

آلانیای ترکیه جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد .این جاذبه ها هم برای توریست ها و هم برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند بسیار دلپذیر و مفرح است . برج Kızıl Kule یا red tower برج Kızıl Kule یا red tower

برج Kızıl Kule یا red tower

این برج نمادی از آثار تاریخی آلانیا است . از سال 1992 تا سال 2005 عکس این برج بر پشت اسکناس های 250 هزار لیری ترکیه حک شده بود . آدرس : Turkey – Alanya Çarşı, keskele Cd. No: 98, 07400 Alanya / Antalya, Turkey

قلعه Alanya Kalesi

این قلعه از زمان سلجوقی ها در این شهر بنا شده است .این قلعه در سال 1225 بر روی خرابه های قلعه رومی توسط علاءالدین کیقباد پادشاه سلجوقی ساخته شده است. اکثر توریست ها در زمان سفر به آلانیا ، بازدید از این قلعه را در بالای فهرست برنامه های خود قرار می دهند. قلعه Alanya Kalesi قلعه Alanya Kalesi این قلعه در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

ساحل Kleopatra

ساحل Kleopatra ساحل Kleopatra یکی از سواحل مشهور و زیبای آنلانیا Kleopatra است . طبق افسانه های ترکی این ساحل و اطراف آن هدیه ای به ملکه مصر بوده است ! آب های این ساحل بسیار شفاف و زلال است .

غار Dim Mağarası

این غار دومین بزرگترین غار ترکیه است که در 12 کیلومتری شرق آلانیا قرار دارد. در داخل این غار دریاچه کوچکی وجود دارد که یکی از جاذبه های توریستی آلانیا محسوب می شود. نکته جالب در مورد این غار ، نحوه پیدا شدن آن است .این غار در سال 1948 بر اثر انفجاز دینامیت و به صورتی تصادفی کشف شده است . از داخل شهر می توانید به راحتی با اتوبوس به این غار مراجعه کنید.
معروف ترین مراکز خرید آلانیا
Megamall AVM Turkey – Alanya D400, 07475 Payallar / Alanya
Alanyum Alanya Cumhuriyet, Keykubat Blv., 07425 Alanya
Plumeria Alanya Köyiçi Cd., 07400 Kargıcak
Harbor Alanya Tophane, Tersane Sk. No: 7, 07400 Alanya
نظرات: 0 مشاهده