"کیک باقلوا شربتی"-با شیر-زعفرانی-بدون ماست-بدون فر-قابلمه ای-مجلسی

"کیک باقلوا شربتی"-با شیر-زعفرانی-بدون ماست-بدون فر-قابلمه ای-مجلسی

کیک باقلوا بدون فر-کیک باقلوا با شیر-کیک باقلوا شربتی زعفرانی-کیک شربتی ترکیه-کیک باقلوایی مجلسی برای 6 تا 8 نفر کیک باقلوا بدون فر-کیک باقلوا با شیر-کیک باقلوا شربتی زعفرانی-کیک شربتی ترکیه-کیک باقلوایی مجلسی برای 6 تا 8 نفر

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا بدون ماست

تخم مرغ 4 عدد
شیر 1 لیوان دسته دار فرانسوی
شکر 1 لیوان دسته دار فرانسوی
آرد سفید 2 لیوان دسته دار فرانسوی
زعفران دم کرده 1 ق غ
وانیل نصف ق چ
بیکینگ پودر 2 ق چ
گردوی خورد شده به میزان دلخواه
پودر هل نصف ق م
روغن مایع 1 لیوان دسته دار فرانسوی

مواد لازم برای تهیه شربت کیک باقلوایی

شکر 1 لیوان دسته دار فرانسوی
گلاب یک چهارم لیوان دسته دار فرانسوی
پودر هل یک چهارم ق چ
زعفران دم کرده 2 الی 3 ق غ
آب 1 لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه شربت کیک باقلوا زعفرانی

برای درست کردن شربت، آب و شکر رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا آب بجوشه و شکر کاملا حل بشه، بعد پودر هل رو اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه زعفران رو اضافه کنید و دوباره بعد از 5 دقیقه جوشیدن گلاب رو اضافه کنید، زمانی که شروع به جوشیدن کرد حرارت رو خاموش کنید و قابلمه رو بذارید کنار تا شربت از داغی بیفته. چطور "کیک اسفنجی" ساده درست کنم؟

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی زعفرانی با شیر در قابلمه بدون فر برای 6 تا 8 نفر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک باقلوای شربتی" ابتدا آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید، روغن مایع و شکر رو داخل یک کاسه ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید (حدودا 5 دقیقه) تا دانه های شکر کمی حل شود. 2- تخم مرغ ها رو دونه دونه داخل کاسه بشکنید و هر بار 2 دقیقه هم بزنید تا با روغن و شکر ترکیب بشن، هم زدن رو تا کشدار شدن و 2 برابر شدن مخلوط ادامه بدید (تقریبا 7 دقیقه). 3- بعد از اینکه مخلوط تخم مرغ کشدار شد پودر هل، وانیل، شیر و زعفران رو اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدست و منسجم بشه، سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو که قبلا الک کردید دوباره طی 3 الی 4 مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک کنید و هر بار به صورت دورانی هم بزنید. 4- هم زدن رو به صورت دورانی و از پایین به سمت بالا انجام بدید فقط در حدی که آرد با بقیه مواد مخلوط بشه، وقتی همه مواد با هم مخلوط شدن مایه کیک حاضره، کف یه قابلمه یا ماهی تابه مناسب رو کمی چرب کنید بعد کاغذ روغنی کف قابلمه بندازین و نصف مایه کیک رو بریزید و بعد گردوی پودر شده رو بریزید و بعد بقیه مایه کیک رو بریزید. 5- قابلمه رو چند بار آروم روی میز بکوبید بعد روی شعله پخش کنی که 15 دقیقه قبل تر روی حرارت ملایم گذاشتید تا داغ بشه قرار بدین و حرارت رو خیلی کم کنید، درب قابلمه رو با دم کنی بپوشونید و روی قابلمه قرار بدین، پخت کیک با توجه به حرارت قابلمه حدودا 45 تا 55 دقیقه زمان میبره. 6- بعد از 40 دقیقه کیک رو با چاقو  یا خلال دندان تست کنید اگر به خلال دندان چیزی نچسبید یعنی کیک پخته، اما اگر مایه کیک چسبید به خلال دندان چند دقیقه هم درب قابلمه رو بذارید و صبر کنید تا کیک کاملا بپزه. 7- در روش پخت کیک در قابلمه چون حرارت به بالای کیک نمیرسه روی کیک مانند کیک در فر برشته نمیشه. اگه دوست دارین دو طرف کیک برشته بشه بعد از پخت کامل، کیک رو برعکس کنید و قابلمه رو چند دقیقه (کمتر از 10 دقیقه) بذارید روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم تا هر دو طرف کیک برشته بشه. 8- 30 دقیقه صبر کنید قابلمه سرد بشه بعد کیک رو از قابلمه دربیارید کاغذ روغنی رو از کیک جدا کنید و صبر کنید تا کیک در دمای اتاق خنک بشه دوباره داخل قابلمه بذارید و به شکل دلخواه برش بزنید و شربت ولرم شده رو روی کیک بریزید و با پودرنارگیل و پودر پسته تزیین کنید.

طرز تهیه کیک باقلوا برای 20 نفر

برای تهیه کیک باقلوا شربتی برای 20 نفر فقط مقدار مواد اولیه رو 3 برابر کنید.

طرز تهیه کیک باقلوا برای 4 نفر

برای تهیه کیک باقلوا برای 4 نفر مقدار مواد اولیه که در بالا گفته شده رو نصف کنید. طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در قابلمه برای 6 تا 8 نفر

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی در کیک پز

اگر خواستید این کیک رو در کیک پز، بپزید درِ کیک پز رو 10 دقیقه بذارید داغ بشه بعد کیک پز را چرب کنید و مایه کیک رو مثل دستور بالا داخل کیک پز ریخته و دربش رو بذارید و به مدت 45 الی 55 دقیقه بپزید (از شیشه در کیک پز نگاه دکنید تا روی کیک طلایی بشه)، البته کیک رو با خلال دندان تست کنید تا از پخت کاملش مطمئن بشید.

چطور برای 6 الی 8 نفر کیک زبرا درست کنم؟

چطور برای 8 الی 10 نفر کیک خیس شکلاتی درست کنم؟

طرز تهیه کیک باقلوایی شربتی مجلسی در فر برای 6 تا 8 نفر

برای درست کردن کیک باقلوا شربتی زعفرانی در فر بعد از اینکه مایه کیک رو داخل قالب ریختید، قالب رو در فری که از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه گرم شده بذارید و با دمای 180 درجه سانتی‌گراد حدود 45 تا 50 دقیقه زمان بدید تا کامل بپزه. البته دقت کنید چون دمای فر ها متفاوته حتما بعد از 40 دقیقه کیک رو با چاقو یا خلال دندان تست کنید، البته از شیشه درب فر نگاه کنید تا روی کیک طلایی بشه بعد در فر رو باز کنید.

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی مجلسی زعفرانی با ماست

در تهیه کیک باقلوا با ماست همه مراحل و مواد مثل دستور بالاس، فقط بجای یک لیوان شیر از یک لیوان ماست استفاده کنید، حواستون باشه حتما ماست شیرین باشد، چون اگر ماست تان ترش باشد مخلوط بعد از هم زدن می پُرد. طرز تهیه کیک پرتقالی در قابلمه برای 6 الی 8 نفر

فوت و فن و نکات مهم کیک باقلوایی مجلسی

1- تمام مواد اولیه را قبل از استفاده از یخچال بیرون بگذارید و زمان دهید تا به دمای محیط برسند. 2- توجه کنید بعد از اضافه کردن آرد، باید مخلوط رو با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد. 3- توجه کنید اگر شربت گرم باشد، کیک خمیر می شود و اگر زیاد سرد باشد، شربت به خورد کیک نمی رود. 4- کیک و شربت باید در دمای اتاق قرار بگیره و کمی خنک بشه بعد شربت رو بریزید. 5- اگر کیک گرم باشه و شربت رو بریزید کیک خمیر میشه. 6- مواد اولیه این کیک بسته به برش زدن شما برای 6 الی 8 نفر مناسب می باشد برای نفرات بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید. 7- هر باری که مواد رو هم میزنید، ظرف رو بچرخونید که همه جای مواد یکسان هم بخوره. 8- شعله پخش کن رو حتما قبل از گذاشتن قابلمه با حرارت ملایم و به مدت 15 دقیقه داغ کنید. 9- تا 40 دقیقه اول در قابلمه رو برنداربد، چون هوای گرم قابلمه میره بیرون و پف کیک میخوابه. 10- حتما از قابلمه نچسب استفاده کنید و جنس قابلمه خیلی نازک نباشد چون حرارت شعله بسیار سریع انتقال پیدا کرده و موجب می‌شود، دور کیک تا زمان پخت کامل، بسوزد. 11- الک کردن آرد باعث میشه کیک شما بهتر و بیشتر پف کنه، به همین خاطر حتما آرد و بکینگ پودر رو 3 الی 4 بار الک کنین. 12- بعد از اینکه مایه کیک را داخل قابلمه ریختید قابلمه را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 13- از شکر دانه ریز برای تهیه انواع کیک استفاده کنید. استفاده از پودر شکر به خاطر ریز بودن بلورها توصیه نمیشود زیرا در ترکیب با تخم مرغ نمیتواند ساختار پروتئین آن را بشکند اکسیژن و حباب هوای کمتری وارد مایع کیک میشود و در نتیجه کیک خانگی شما کمتر پف میکند. 14- چند ساعت کیک رو داخل یخچال قرار بدین تا کیک شربت رو به خودش جذب کنه و خوشمزه تر بشه، البته روی کیک رو بپوشونید. 15- اگر کیک را داغ داغ برش بزنید احتمال دارد کیک خرد و له شود. 16- اگر از فر برقی استفاده میکنید باید فن فر روشن باشه تا پف کیک نخوابه. 17- علت پف نکردن کیک اینه که یا در قابلمه رو زود برداشتید و یا مواد رو طبق دستور هم نزدید. 18- اگر دانه های شکر را در مایه کیک کاملا حل نکنید روی کیک شما ترد و شکننده خواهد شد. 19- حتما در قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید تا کیک مغز پخت شود. 20- دمای شعله در پخت کیک بدون فر باید کم باشد. 21- برخلاف پختن کیک در فر که باید تمام قالب را چرب کنید، در پخت کیک در قابلمه یا کف قابلمه کاغذ روغنی بندازین و یا فقط کف قابلمه را چرب کنید و دیواره های آن را چرب نکنید چون باعث می شود پف کیک گرفته شود. 22- زمانی که مایه کیک را داخل قابلمه میریزید حواستان باشد که یک سوم قابلمه خالی بماند چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد.
نظرات: 4 مشاهده