طرز تهیه فالوده شیرازی خونگی خوشمزه با رشته آماده برای 6 تا 8 نفر+نکات مهم

طرز تهیه خوشمزه ترین فالوده شیرازی خونگی با رشته آماده برای 6 تا 8 نفر+نکات مهم

عکس فالوده شیرازی-طرز تهیه فالوده شیرازی به روش بازاری برای 6 تا 8 نفر-دستور پخت فالوده شیرازی در منزل عکس فالوده شیرازی-طرز تهیه فالوده شیرازی به روش بازاری برای 6 تا 8 نفر-دستور پخت فالوده شیرازی در منزل

مواد لازم برای تهیه فالوده شیرازی خونگی

رشته فالوده نیمه آماده به ازای هر نفر 100 الی 150 گرم
شکر 2 و نیم الی 3 لیوان دسته دار فرانسوی
گلاب کمی بیشتر از نصف لیوان دسته دار فرانسوی
آب ولرم 1 لیتر
آب لیمو ترش و شربت آلبالو به میزان دلخواه
بستنی توت فرنگی با مخلوط کن برای 4 نفر

چطور توی خونه برای 6 تا 8 نفر با رشته آماده فالوده شیرازی درست کنم؟

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه فالوده شیرازی با رشته آماده" ابتدا شکر، گلاب و آب ولرم رو بریزید داخل یه ظرف مناسب و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه، زمانی که شکر حل شد مایع رو بریزید داخل یه ظرف درب  دار و به مدت 6 الی 8 ساعت داخل فریزر قرار بدین تا یخ ببنده. 2- داخل یه قابلمه آب بریزید و بذارید روی حرارات ملایم تا بجوش بیاد، زمانی که آب جوشید رشته ها رو بریزید داخل آبجوش و هم بزنید، حدودا 10 الی 15 دقیقه زمان میبره تا رشته ها نرم بشن. 3- زمانی که به نرمی دلخواهتون رسید رشته ها رو آبکش کنید و با آب سرد کمی بشورید، رشته ها رو بعد از آبکش کردن بریزید داخل یه کاسه ای که پر از تکه های یخ هستش، با قاشق هم بزنید تا رشته ها کاملا خنک و کمی هم سفت بشن، نیاز نیست رشته ها خیلی سفت بشن. 4- ظرف شربتی که گذاشته بودید داخل فریزیر از فریزر دربیارید و با قاشق به صورت پودر شده دربیارید، وقتی رشته ها خنک شدن آبکش کنید و همراه با شربت داخل یه کاسه بریزید و هم بزنید تا شربت کمی نرم بشه و به خورد رشته ها بره، رشته ها و شربت رو لایه به لایه و در چند مرحله داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا هم زدن برای شما راحت تر بشه. 5- فالوده شیرازی خونگی شما آمادس، به مقدار دلخواه توی ظرف سرو بریزید با آب لیمو ترش و شربت آلبالو تزئین کنید و اگه دوست داشتید میتونید فالوده رو یا با بستنی سرو کنید و یا بدون بستنی نوش جان کنید. چطور بستنی طالبی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر بستنی طالبی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟

نکات مهم و فوت و فن درست کردن فالوده شیرازی توی خونه

1- رشته نیمه آماده فالوده رو از لوازم قنادی فروشی ها میتونید تهیه کنید. 2- بعد از مخلوط کردن رشته ها با شربت میتونید ظرف رو به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار بدین بعد سرو کنید. 3- میتونید شربت یخ زده رو داخل غذاساز بریزید و به صورت پودر شده به رشته ها اضافه کنید. 4- سعی کنید از آبکش استیل استفاده کنید. 5- برای درست کردن شربت، میتونید آب را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید، بعد شکر را به آب اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آب کاملا حل شود و شربتی قوام یافته بدست بیاید و در آخر هم گلاب رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و بذارید خنک بشه بعد داخل فریزر بذارید. 6- رشته ها رو قبل از ریختن در آبجوش کمی خرد کنید. 7- اگر دوست داشتید رشته های فالودتون زعفرانی بشه مقداری زعفران دم کرده به رشته های در حال جوش اضافه کنید. 8- میزان شیرینی شربت بستگی به ذائقه خودتون داره، اگر دیدید خیلی شیرینه دفعه بعد کمتر کنید و اگه کم شیرین بود دفعه بعدی کمی بیشتر کنید. 9- آب ولرمی که استفاده میکنید حتما قبلا جوشیده باشه. 10- فالوده شیرازی جزو اون مواد غذایی هستش که مقدار مواد اولیه ای که استفاده میکنید کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتون داره، مثلا خیلی ها شربت آلبالو رو دوست ندارن و کلا حذفش میکنن یا خیلی ها دوست دارن شربت فالودشون کم شیرین باشه و شکر رو کمتر استفاده میکنن و بعضی ها موقع درست کردن شربت فالوده مقداری هم از هل استفاده میکنن. 11- این مقدار مواد با توجه به اندازه ظرف سرو برای تهیه فالوده شیرازی برای 6 تا 8 نفر کافیه، برای تعداد کمتر یا بیشتر مقدار مواد رو ضرب و تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده