طرز تهیه مربای توت فرنگی-میزان دقیق شکر-جلوگیری از شکرک زدن-خوشرنگ-سریع-راحت

مربای توت فرنگی به دلیل رنگ زیبا و طعم بینظری که داره جزو پرطرفدارترین ها مرباهاس. یعنی اگر کسی هیچ مربایی رو هم دوست نداشته باشه مربای توت فرنگی رو یکبار اگه امتحان کنه عاشقش میشه. از طرفی مرباهای خانگی به دلیل اینکه توی خونه درست میشه میتونید شکر کمتری بریزید و همچنین مواد نگهدارنده که نداره گزینه بسیار مناسب تری برای وعده ها صبحانه هستند. مربای توت فرنگی یک مربای فصلی هست و بهتره در فصل بهار و تابستان که توت فرنگی به صورت فراوان موجوده، آنرا درست کنید.

طرز تهیه مربای توت فرنگی-میزان دقیق شکر-جلوگیری از شکرک زدن و کپک زدن مربا

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی با 1 کیلو-مقدار شکر برای 1 کلو توت فرنگی برای درست کردن مربا طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی با 1 کیلو-مقدار شکر برای 1 کلو توت فرنگی برای درست کردن مربا

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی

توت فرنگی 1 کیلو
شکر 800 گرم الی 1 کیلو
جوهر لیمو 1 ق چ
چطور مربای انجیر درست کنم؟

طرز تهیه مربای خانگی با توت فرنگی

1- در اولین مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی ابتدا دم توت فرنگی ها رو بگیرید و نیم ساعت داخل یه ظرف پر از آب بریزید تا اگه حشرات کوچیکی داشتن داخل آب بمونن. 2- بعد از نیم ساعت توت فرنگی ها رو بشورید و داخل آبکش بریزید و صبر کنید تا کاملا خشک بشن، بعد توت فرنگی ها رو یا از وسط نصف کنید و یا به 4 قسمت برش بزنید و لایه به لایه با شکر داخل قابلمه تفلون یا مسی بریزید. 3- قابلمه رو به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا شکر آب بشه، بعد از 24 ساعت قابلمه رو از یخچال دربیارید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا جوش بیاد. 4- زمانی که شروع به جوشیدن کرد 20 الی 25 دقیقه زمان لازمه که توت فرنگی ها بپزن، فقط در حین جوش اومدن به صورت مرتب کف های روی قابلمه رو جمع کنید. 5- 10 دقیقه قبل از خاموش کردن جوهر لیمو رو بریزید و بعد از 10 دقیقه قابلمه رو از روی حرارت بردارید، مربا چون بعد از سرد شدن غلیظ میشه برای همین نیاز نیست موقع جوش اومدن آبش کشیده و غلیظ بشه، قابلمه رو به مدت یک روز داخل یخچال بگذارید تا خنک بشه، بعد مربا رو داخل ظرف های دربسته بریزید و درش رو محکم ببندید. چطور " مربای آلبالو" درست کنم؟

مربای توت فرنگی رو چطوری درست کنم؟فوت و فن تهیه مربای توت فرنگی

1- هر 1 کیلو توت فرنگی با توجه به مقدار شیرینی که توت فرنگی ها دارن 800 تا 1 کیلو شکر لازم داره، اگه توت فرنگی هاتون کاملا شیرین بودن برای هر 1 کیلو توت فرنگی 800 گرم شکر کافیه. 2- هیچ موقع از قاشقی که خوب تمیز نشده و یا خیس هستش برای هم زدن مربای پخته شده استفاده نکنید چون موجب میشود مربا زود کپک بزند. 3- کف های روی توت فرنگی ها رو حتما جمع کنید تا مرباتون کاملا شفاف بشه. 4- برای درست کردن مربای توت فرنگی حتما از توت فرنگی های سالم استفاده کنید، توت فرنگی هایی که زدگی دارن رو جدا کنید چون باعث میشه مرباتون هم رنگ خوبی نداشته باشه و هم کپک بزنه. 5- اگر دوست داشتید میتونید توت فرنگی ها رو درسته بپزید، فقط 10 دقیقه زمان بیشتری میبره. 6- اگر توت فرنگی ها به صورت خیس داخل قابلمه بمانند آب داخل توت فرنگی ها نفوذ می کند که هم مزه آنها را تغییر می دهد و هم امکان داره باعث کپک زدن مربا بشه. 7- در مدت زمان پخت مربا درب قابلمه را نگذارید تا رنگ مربا کدر نشه. 8- حجم قابلمه ای که میخواهید در آن مربا را درست کنید، باید حداقل 2 برابر میوه باشد. 9- یکی از نکات مهمی که در خوشرنگ بودن انواع مربا کاربرد داره اینه که داخل یک کاسه بزرگ آب بریزید و مقداری هم یخ رو ریز ریز کنید و داخل آب بریزید، آنقدر یخ بریزید که آب داخل کاسه کاملا سرد باشد، بعد قابلمه مربا را بلافاصله بعد از اینکه زیر حرارت را خاموش کردید همانطور داغ داغ تا قسمتی که مربا داخل قابلمه است داخل آب یخ بکنید تا بلافاصله خنک بشود (بیرون قابلمه را داخل آب بکنید و مواظب باشید که آبی داخل قابلمه نرود). 10- اگر جوهرلیمو نداشتید 1 قاشق غذاخوری آبلیمو بریزید. طرز تهیه مربای گل محمدی خشک

دلیل شکرک زدن مربا-رفع شکرک زدن مربا

این حالت معمولاً در مرباها و شیره ها دیده می‌شود ، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک آن از بین برود.

نحوه نگهداری مربا برای طولانی مدت

برای نگهداری کوتاه مدت و چند ماه می توانید مربا را در یخچال قرار دهید، ولی اگر بخواهید به مدت بیشتر از 6 ماه یا حتی 1 سال مربای توت فرنگی را نگهداری کنید، بهتر است آن را در ظرف های مناسب قرار داده و در فریزر نگهداری کنید.
نظرات: 0 مشاهده