طرز تهیه کیک هویج و گردو و دارچین بدون شیر برای 6 تا 8 نفر+نکات مهم

کیک هویج و گردو یکی از خوشمزه ترین کیک های کافی شاپی هستش که به شدت پیشنهاد میشه درستش کنید، من توی این مطلب آموزش مرحله به مرحله تهیه کیک هویج و گردو رو گذاشتم که شما عزیزان، توی خونه بپزید و از عطر و طعم و بافت خوبی که داره لذت ببرید، کیک هویچ و گردو با عطر دارچین برای عصرونه فوق العادست. امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد.

چطور برای 6 تا 8 نفر کیک هویج و گردو و دارچین مجلسی کافی شاپی درست کنم؟

کیک هویج گردو و دارچین-کیک هویج مجلسی-کیک هویج و گردو کافی شاپی-طرز تهیه کیک هویج و گردو کیک هویج گردو و دارچین-کیک هویج مجلسی-کیک هویج و گردو کافی شاپی-طرز تهیه کیک هویج و گردو

مواد لازم برای درست کردن کیک هویج و گردو و دارچین

آرد 2 لیوان
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
هویج یک و نیم لیوان
گردوی خورد شده نصف لیوان
روغن مایع 1 لیوان
پودر دارچین 2 ق چ
بیکینگ پودر 2 و نیم ق چ
وانیل نصف ق چ
طرز تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز کافی شاپی

آموزش مرحله به مرحله کیک هویج و گردو و دارچین مجلسی کافی شاپی برای 6 تا 8 نفر

1- در اولین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو ، تخم مرغ ها رو داخل یه کاسه ای بشکنید، شکر و وانیل رو هم به تخم مرغ ها اضافه کنید و با دور تند همزن مواد رو 5 الی 7 دقیقه هم بزنید. 2- در حین مخلوط شدن موادی که دور کاسه چسبیده با کمک لیسک به وسط کاسه ببرید تا همه مواد خوب ترکیب بشن، زمانی که حجم مواد 2 برابر شد و رنگ مخلوط هم روشن تر شد روغن مایع رو به کاسه اضافه کنید. 3- وقتی روغن مایع رو اضافه کردید 1 دقیقه هم بزنید، بعد آرد، بیکینگ پودر و پودر دارچین رو داخل یه کاسه بریزید با قاشق هم بزنید و 3 بار الک کنید، آرد الک شده رو طی 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هر بار با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی و آرام مواد رو هم بزنید. 4- در مرحله سوم که آرد رو میریزید هویج رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا یک مایه یکدست و منسجم بدست بیاد، بعد گردوی خورد شده رو در داخل مقداری آرد بغلطونید بعد به مواد اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید تا با بقیه مواد ترکیب بشه. 5- قالب رو با روغن جدا کننده چرب کنید و مایه کیک رو داخلش برزید و چند بار به زمین یا روی میز بکوبید تا مواد ته نشین بشن و هوای مایه کیک خالی بشه.. 6- فر رو 15 دقیقه زودتر با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا داغ بشه، بعد از 15 دقیقه قالب رو در طبقه وسط فر قرار بدید و با همون دما به مدت 50 الی 60 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزه. 7- بعد از 45 دقیقه کیک رو با یک چنگال یا خلال دندان تست کنید اگه مایه کیک بهش چسبید چند دقیقه دیگه بذارید داخل فر بمونه تا کامل بپزه. 8- زمانی که کیک پخت در فر رو 20 دقیقه باز کنید و صبر کنید تا قالب از حرارت بیفته، بعد از 20 دقیقه قالب رو از فر دربیارید، بعد کیک رو از قالب دربیارید و صبر کنید کیک هم خنک بشه بعد با گاناش ولرم یا پودر قند و یا با خامه قنادی تزئین کرده و برش بزنید و نوش جان کنید. 9- برای تهیه کیک هویج و گردو و دارچین بدون شیر با تزئین خامه کیک رو بعد از سرد شدن، به 2 یا 3 قسمت مساوی برش بزنید و لابلای هر قسمت خامه قنادی بریزید، بعد همه جای لایه آخر رو با خامه بپوشانید و با گردو و هویج هایی که با خمیر فوندانت درست میشه تزئین کنید و بذارید داخل یخچال تا خودشو بگیره بعد برش بزنید. چطور کیک تولد خامه ای درست کنم؟

گاناش چیست و چگونه تهیه می شود؟

1- گاناش یا گَنِش ها، یکی از انواع کرم های شکلاتی هست که از ترکیب خامه و شکلات درست میشه. 2- 100 گرم خامه صبحانه رو روی حرارت کم قرار بدید همین که از اطراف شروع به جوشیدن کرد ، از روی حرارت بردارید و 100 گرم شکلات تخته ای سفید رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب بشه. بعد از 2 دقیقه شعله رو خاموش کنید،گاناش آماده است، گاناش باید موقع ریختن روی کیک ولرم باشه. طرز تهیه کیک شکلاتی بدون تخم مرغ برای 2 تا 4 نفر طرز تهیه کیک خیس شکلاتی برای 8 الی 10 نفر

طرز تهیه کیک هویج و گردو در توستر-فر برقی-سولاردوم

برای پخت کیک هویج و گردو در فر برقی یا توستر یا سولاردم دمای فر رو روی 150 یا 160 درجه تنظیم کنید، چون دمای فر ها متغیره حتما بعد از 40 دقیقه کیک رو با خلال دندان تست کنید.

طرز تهیه کیک هویج و گردو در کیک پز

اگر خواستید کیک هویج و گردو را در کیک پز، بپزید در کیک پز رو بزنید به برق و 10 دقیقه بذارید داغ بشه بعد کیک پز را چرب کنید مواد را داخلش بریزید و به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزید. البته حتما بعد از 40 دقیقه با خلال دندان چک کنید.

طرز تهیه کیک هویج و گردو در قابلمه

برای تهیه کیک هویج و گردو در قابلمه ، ته قابلمه چند لایه کاغذ روغنی قرار بدید، سپس روی کاغذ روغنی و دیواره های قابلمه را با کمی روغن چرب کنید، بعد مایه کیک را به آرامی داخل قابلمه بریزید، سپس قابلمه را چند بار به زمین یا سطح میز بکوبید، درب قابلمه را با یک دم کنی تمیز بپوشونید و روی قابلمه قرار بدین، یه شعله پخش کن رو 15 دقیقه بذارید روی حرارت ملایم گاز تا داغ بشه، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن روی حرارت قرار بدید و 45 تا 55 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد. چطور کیک زبرا درست کنم؟ چطور کیک اسفنجی ساده درست کنم؟

چیکار کنم که کیک بدون خرد شدن از قالب جدا بشه؟ طرز تهیه روغن جداکننده قالب

برای اینکه کیک شما به راحتی از قالب جدا بشه 1 قاشق غذاخوری آرد، 1 قاشق غذاخوری کره و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع رو داخل پیاله ای بریزید و روی کتری بگذارید تا با بخار کتری، کره آب بشه و مواد را با قاشق هم بزنید تا آرد هم با کره و روغن مایع مخلوط بشه، بعد سطح قالب رو با برس قنادی با این ترکیب روغن مالی بکنید تا کیک به راحتی از قالب جدا بشه.

نکات تکمیلی و فوت و فن پخت کیک هویج و گردو

1- برای پخت کیک هویج از قالب بزرگ و پهن استفاده کنید تا قطر کیک بعد از پف کردن زیاد نباشد، در غیر اینصورت هویج ها نمیپزند. 2- در دستور تهیه کیک هویج به جوش شیرین نیازی نیست، با بیکینگ پودر پف میکنه. 3- اگر دانه های شکر را در مایه کیک کاملا حل نکنید روی کیک شما ترد و شکننده خواهد شد. 4- گردو رو در آرد میغلطونیم تا داخل مایه کیک ته نشین نشه. 5- تا 30 دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید ، زیرا علاوه بر خوابیدن پف کیک، هوای گرم داخل فر خارج و باعث تغییر در دمای پخت می شود. 6- توجه داشته باشید که هویج باید با ریزترین قسمت رنده ریز بشه و آبش هم نیاز نیست گرفته بشه. 7- منظور از لیوان، لیوان دسته دار فرانسوی میباشد. 8- دارچین یکی از اصلی ترین مواد اولیه کیک هویج میباشد. 9- همه مواد کیک قبل از شروع کار در دمای محیط قرار بگیرند و هم دما شوند. 10- بعد از اضافه کردن آرد، هم زدن مواد در حدی باشد که آرد گوله گوله نشود و مایه کیک یکدست شود، توجه داشته باشید که هم زدن زیاد باعث سفت شدن کیک می شود. 11- برای رفع بوی زهم تخم مرغ ها، بجای وانیل از رنده پوست پرتقال استفاده کنید، فقط مواظب باشید پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید اگر قسمت سفید زیر پوست نارنجی را رنده کنید کیک شما تلخ خواهد شد. 12- زمانی که مایه کیک را داخل قالب میریزید حواستان باشد که یک سوم قالب خالی بماند چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 13- معمولا بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه، علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 14- با خمیر فوندانت میتوانید هویج درست کرده و روی کیک را تزیین کنید. 15- برای اینکه کیک پف کنه و با کیفیت پخته بشه حتما آرد و بیکینگ پودر رو 3 بار الک کنید. 16- برای اینکه کیک بعد از برش خوردن خورد و له نشه حتما بعد از پخته شدن اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید. 17- بازم یادآوری میکنم حرارت فرها و دمای فرها با هم فرق میکنه، ساعت هایی که توی دستورات پخت گفته میشه تقریبی هستش پس حتما با هر وسیله ای که کیک رو میپزید بعد از 40 دقیقه کیک رو تست کنید. 18- در دقایق آخر پخت کیک در فر به مدت 1 الی 2 دقیقه گریل فر رو روشن کنید تا روی کیک هم برشته و طلایی بشه، فقط مواظب باشید تا روی کیک نسوزه. 19- این مقدار مواد برای درست کردن کیک هویج و گردو و دارچین به تعداد 6 الی 8 نفر کافی میباشد برای تعداد بیشتر یا کمتر میتوانید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
نظرات: 1 مشاهده