چطور برای 6 تا 8 نفر کیک زعفرانی بدون شیر درست کنم؟-کیک با ماست

چطور برای 6 تا 8 نفر کیک زعفرانی بدون شیر درست کنم؟-کیک با ماست

کیک زعفرانی و گلاب-کیک زعفرانی مجلسی-کیک زعفرانی اسفنجی-کیک زعفرانی با ماست کیک زعفرانی و گلاب-کیک زعفرانی مجلسی-کیک زعفرانی اسفنجی-کیک زعفرانی با ماست

مواد لازم برای درست کردن کیک زعفرانی برای 6 تا 8 نفر

آرد سفید 2 لیوان (300 گرم)
شکر 1 لیوان (210 گرم )
تخم مرغ 3 عدد درشت
ماست نصف لیوان (120 گرم)
زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع دو سوم لیوان (100 میلی لیتر)
بیکینگ پودر 1 + یک چهارم قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چای خوری

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی برای 6 تا 8 نفر

1- در اولین مرحله از طرز تهیه کیک زعفرانی ، تخم مرغ، شکر و وانیل رو داخل کاسه ای بریزید و با همزن هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ و کشدار بشه، بعد روغن مایع رو اضافه کرده و کمی هم بزنید و بعد ماست و زعفران رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
2- آرد و بیکینگ پودر رو با هم قاطی کنید و 3 بار الک کنید و طی 3 مرحله به بقیه مواد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا آرد هم با بقیه مواد یکدست بشه.
3- 1 قاشق غذاخوری آرد و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع رو توی یه پیاله قاطی کنید و قالب رو با این ترکیب خوب چرب کنید، مایه کیک رو داخلش بریزید و قالب رو داخل فری که از قبل گرم شده قرار بدید و حرارت فر رو روی 180 درجه و ساعتش رو روی 45 دقیقه تنظیم کنید.
4- چون قدرت و دمای فرها با هم فرق می کنه حتما بعد از 40 دقیقه کیک رو باخلال دندون چک کنید اگر خلال دندون تمیز خارج شد یعنی کیک کاملا پخته ست، اما اگر مایه کیک بهش چسبید یعنی کامل نپخته 10 الی 15 دقیقه دیگه صبر کنید تا کیک بپزه.
5- در 2 دقیقه آخر گریل رو با حرارت متوسط روشن کنید تا روی کیک هم برشته بشه، زمانی که کیک کاملا پخت قالب رو از فر دربیارید و 30 دقیقه در دمای محیط قرار بدین تا از حرارت بیفته، بعد از 30 دقیقه کیک رو از داخل قالب دربیارید و روی یک توری قرار بدین و 2 الی 3 ساعت هم صبر کنید تا کیک کاملا خنک بشه بعد با پودر قند یا خلال پسته و بادوم یا هرچی دلتون میخواد تزئین کنید بعد برش بزنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی پخت کیک زعفرونی برای 6 تا 8 نفر

1- فر رو حتما 15 دقیقه با دمای 180 درجه زودتر روشن کنید تا داغ بشه.
2- برای اینکه کیک پف کنه و با کیفیت پخته بشه حتما آرد و بیکینگ پودر رو 3 بار الک کنید.
3- اگر همزن برقی نداشتید با همزن دستی هم میتونید این کیک رو درست کنید.
4- تا 40 دقیقه اول در فر رو باز نکنبد، چون هوای گرم فر میره بیرون و پف کیک میخوابه.
5- تخم مرغ و ماست رو نیم ساعت زودتر از یخچال دربیارید تا با دمای محیط سازگار شود.
6- برای اینکه کیک شما کاملا پف کنه هم زدن مواد را بعد از اضافه کردن آرد، در یک جهت و به صورت دورانی انجام دهید.
7- بخاطر اینکه کیک در زمان پخت پف میکنه، قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک یک سوم قالب خالی بمونه.
8- اگر کیک گرم باشه و برش بزنید امکان داره کیک خورد یا له شود.
9- این مقدار مواد برای درست کردن کیک زعفرانی بدون شیر برای 6 تا 8 نفر می باشد، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید کیک درست کنید مقدار مواد رو ضرب یا تقسیم کنید.
10- زعفران مرغوب به بهبود اختلالات معده و روده کمک می‌کند و استفاده از آن در این کیک علاوه بر عطر و طعم ویژه‌ای که به کیک می‌بخشد، سبب می‌شود تا شما از خواص زعفران بهره‌مند شوید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتما در خرید زعفران با کیفیت و مرغوب دقت لازم را به خرج دهید.

طرز تهیه کیک زعفرانی ساده بدون شیر و بدون فر در تابه

برای درست کردن کیک زعفرانی بدون شیر با تابه روی اجاق گاز، تمام مراحل تهیه کیک رو که در بالا گفته شده انجام بدید، بعد یک شعله پخش کن رو 15 دقیقه روی حرارت بذارید و شعله رو روی متوسط تنظیم کنید تا داغ بشه، اگه از تابه دوطرفه استفاده می‌کنید کف تابه رو چرب کنید یک کاغذ روغنی بندازین کف تابه، بعد مایه کیک رو بریزید و واشر دور تابه رو بردارید و در تابه رو ببندید و 45 الی 55 دقیقه (بعد از 40 دقیقه با خلال دندان تست کنید) روی شعله پخش کن بذارید و حرارت رو خیلی کم کنید، در آخر هم تابه رو برگردونید تا طرف دیگر کیک کمی برشته بشه.
اما اگر از تابه معمولی استفاده میکنید کف تابه رو چرب کنید و مایه کیک رو توی تابه بریزید و بعد درب تابه رو با دم کنی بپوشونید، حرارت رو کم کنید و تابه رو روی شعله پخش کن بذارید و حدود 45 تا 50 دقیقه زمان بدید تا کیک بپزه.

طرز تهیه کیک زعفرانی با شیر

برای تهیه کیک زعفرانی با شیر، بجای ماست 1 لیوان شیر بریزید.

طرز تهیه کیک زعفرانی با هل

برای درست کردن کیک زعفرانی با هل 1 قاشق چایخوری پودر هل رو همراه با وانیل به داخل مواد بریزید. ریختن وانیل اختیاریه چون این کیک هل داره اصلا بوی تخم مرغ نمیده.

طرز تهیه کیک زعفرانی خیس

در طرز تهیه کیک زعفرانی خیس یک چهارم لیوان آب، 2 قاشق غذا خوری شکر و یک هشتم قاشق چای خوری پودر هل را بر روی حرارت قرار دهید تا شربت مقدار کمی غلیظ شود (در تهیه این شربت، نیازی به غلظت زیاد شربت نیست)، تا جایی که کمی از حالت آبکی در آید. زمانی که کیک خنک شد روی رو با چنگال، سوراخ هایی ایجاد کنید. شربت سرد شده را با قاشق بر روی کیک سرد بریزید، به طوری که کیک کمی نرم و خیس شود، مواظب باشید که آنقدر نریزید که کیک خمیر شود.

طرز تهیه کیک زعفرانی با گردو

برای پختن کیک زعفرانی با گردو ، به مقدار دلخواه گردوی خورد شده رو کمی در آرد بغلطونید (تا گردوها در قالب ته‌ نشین نشوند و یا نسوزند)، بعد در مایه کیک بریزید و 2 الی 3 بار با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

برای پخت کیک گلاب و زعفران 3 قاشق غذاخوری گلاب همراه با زعفران داخل مواد بریزید.
نظرات: 0 مشاهده