توصیه های ضروری پزشکی برای سفر با هواپیما

هواپیما، یکی از ایمن ترین وسیله ها برای سفر به ویژه در مسیر های طولانی است. به همین دلیل بیشتر افراد این نوع وسیله را برای سفر خود ترجیح می دهند. اما برخی از افراد وجود دارند که به دلیل داشتن مشکلات سلامتی، نمی توانند سفر هوایی را تحمل کرده و ممکن است در طی سفر با مشکل مواجه شوند. مسافران بیمار یا کم توان ممکن است نیاز به خدمات ویژه ای چون آمبولانس های هوایی پیدا کنند که باید به متصدی مربوطه و یا خدمه پرواز اطلاع دهند. همین امر نیز سبب می شود که قیمت بلیط هواپیما برای این افراد افزایش پیدا کند. بنابراین بهتر است قبل از سفر، توصیه های ضروری پزشکی برای سفر با هواپیما را که در این مقاله بیان می کنیم را مطالعه کنید. به طور کلی اغلب بیمارانی که با وجود بیماری، انتخاب آن ها سفر با هواپیما است، به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول به افرادی اشاره دارد که بیماری آن ها حاد نبوده و امکان سفر با هواپیما به صورت عادی برای آن ها وجود دارد. همچنین بیمارانی وجود دارند که دلیل اصلی سفر آن ها، همان بیماریشان است و برای درمان و یا مشاوره سفر می کنند. اگر چه ممکن است تعداد این افراد کم باشد، اما این دسته از افراد، توانایی تنها سفر کردن را نداشته و بایستی فردی دیگر به همراه خود داشته باشند. همچنین علاوه بر بیماری، پرواز نیز می تواند بر روی وضعیت فرد اثرات سوئی نیز بگذارد. در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما حتما آن ها را مدنظر خود قرار داده و رعایت کنید. توصیه های ضروری پزشکی برای سفر با هواپیما توصیه های ضروری پزشکی برای سفر با هواپیما

نکات پزشکی در سفر با هواپیما

- افراد مبتلا به بیماری های خاص، بایستی قبل از خرید بلیط به پزشک خود مراجعه کرده و در صورت امکان مجوز سفر هوایی را بگیرند. - آن دسته از بیمارانی که برای درمان راهی سفر می شوند، علاوه بر تایید پزشک، بایستی کلیه مجوز های پزشکی ایرلاین مورد نظر خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که بیمار بایستی برای اخذ این تاییدیه، حدود 24 تا 48 ساعت قبل از پرواز اقدام کند. - بهتر است بیمار کلیه کارکنان خدمات فرودگاهی را از بیماری خود مطلع کنید. در صورت مطرح نکردن بیماری، امکان دارد در مراحل پایانی، خدمه پرواز از وضعیت شما اطلاع پیدا کرده و مانع سوار شدن شما به هواپیما شود. اما این سوال پیش می آید که چه بیمارانی برای سفر هوایی مجوز پزشکی نیاز دارند و چه بیمارانی نیاز ندارند؟ که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

چه بیمارانی ارائه مجوز پزشکی در سفر هوایی برای آن ها الزامی است؟

- بیماران مبتلا به هر نوع بیماری های عفونی و مسری - بیمارانی که ممکن است بیماری آن ها، باعث تاخیر و یا بی نظمی در سیستم پرواز شود. - بیمارانی که با شرایط فیزیکی و رفتاری خاص خود، سبب آزار سایر مسافران شوند. - آن دسته از مسافرانی که قادر به تنهایی سفر کردن نیستند و بایستی یک همراه در طی سفر در کنار آن ها باشد. - افرادی که به طور کلی پرواز باعث تشدید بیماری آن ها شود. در صورتی که به دلیل بیماری های ذکر شده و عدم دریافت مجوز، مجبور به کنسل کردن بلیط خود شدید، بهتر است بلیط خود را به صورت چارتری خریداری نکنید. چرا که در برخی مواقع ممکن است جریمه استرداد این نوع بلیط، بسیار زیاد باشد. به عنوان مثال، افرادی که به شهر مشهد سفر می کنند ممکن است علاوه بر گشت و گذار، به دلایل مختلفی همچون درمان بیماری به آن سفر کنند. چرا که این شهر دارای کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی زیادی است. برخی از این بیماران برای کاهش هزینه های خود، بلیط چارتری مشهد را خریداری می کنند که ممکن است با درخواست استرداد بلیط، این موضوع کاملا برعکس شده و هزینه زیادی را برای کنسل کردن آن پرداخت کنند. البته این موضوع برای خرید بلیط چارتر شهر های مختلف نیز صادق است. چه بیمارانی نیاز به ارائه مجوز پزشکی در سفر هوایی ندارند؟ چه بیمارانی نیاز به ارائه مجوز پزشکی در سفر هوایی ندارند؟

چه بیمارانی نیاز به ارائه مجوز پزشکی در سفر هوایی ندارند؟

-بیمارانی که دارای سوختگی سطحی هستند. - افراد زیر 60 سال که دارای ضایعه نخاعی هستند و می توانند از کمربند صندلی هواپیما استفاده کنند و در طی سفر به برانکارد و اکسیژن نیاز نداشته باشند. - در صورت استفاده از سوند ادراری، به شرطی که دو هفته قبل از پرواز، هیچ عمل جراحی شکمی انجام نداده باشند، نیازی به اخذ مدرک ندارند. - آن دسته از افرادی که برخی از اندام های فوقانی مانند بازو و ساعد و همچنین زیر زانو مانند پا و ساق پای آن ها، آتل و یا گچ گیری دارد اما خونریزی ندارند. (لازم به ذکر است که باید از زمان گچ گیری و آتل گیری، برای پرواز های داخلی 24 ساعت و برای پرواز های خارجی، 48 ساعت گذشته باشد.) - بیمارانی که تحت عمل هایی چون عمل بینی، عمل های جراحی لیزری قرنیه، عمل های جراحی مرتبط با پوست و مو و همچنین برای افرادی که تحت عمل جراحی ناباروری قرار گرفته اند، به طوری که حدود 24 ساعت از عمل آن ها گذشته باشد، نیازی به ارائه مجوز در هواپیما ندارند. - افرادی همچون جانبازان و معلولین که نیازی به خدمات پزشکی خاصی ندارند. (شرایط خاصی برای معلولین در سفر با هواپیما وجود دارد. در صورتی که این افراد با نحوه خواندن بلیط هواپیما آشنا باشند، می توانند به راحتی با استفاده از کد درج شده در بلیط، شرایط بیماری خود را برای سفر هوایی مطالعه کنند).

شرایط سفر با هواپیما برای خانم های باردار

- سفر با هواپیما برای آن دسته از بانوان باردار تک قلو، که در هفته 28 بارداری قرار دارند، بدون مجوز پزشکی امکان پذیر بوده و تنها بایستی مدرک معتبر پزشک متخصص که در آن سن بارداری و زمان تقریبی زایمان قید شده باشد را، ارائه دهند. - همچنین خانم های باردار دو قلو و بالاتر، در شرایطی می توانند با هواپیما سفر کنند که هفته 32 آن ها تمام شده باشد. این افراد تنها با ارائه مجوز پزشکی امکان سوار شدن به هواپیما را خواهند داشت. - اما برای آن دسته از بانوانی که در شرایط بارداری پرخطر قرار دارند، ارائه مجوز پزشکی برای سفر هوایی در هر زمان از بارداری، الزامی است. موارد ممنوعیت پرواز موارد ممنوعیت پرواز

موارد ممنوعیت پرواز

برخی از بیماری ها وجود دارند که به افراد مبتلا به آن، اجازه ورود به هواپیما داده نمی شود که عبارتند از: - بیمارانی که در وضعیت کما و یا غیر هوشیاری قرار دارند. - بیمارانی که به تجهیزات خاص پزشکی نیاز دارند. - بیمارانی که در حین پرواز، نیاز به عملیات احیاء قلبی و تنفسی داشته باشند. - بیماران نیازمند شرایط ایزوله یا ایزوله معکوس - بیمارانی که مبتلا به خونریزی مغزی و غیر هوشیار هستند. - بیماران با خونریزی های فعال که باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشند. - بیمارانی که دارای سوختگی های عکیق و شدید هستند و برای درمان به مراکز بهتر و مجهز تر اعزام می شوند. - بیمارانی که هوشیار نبوده و یا اخیرا دچار سکته قلبی و یا ایست قلبی شده اند.  
نظرات: 0 مشاهده