طرز تهیه "کیک توت فرنگی بدون شیر با ماست" برای 6 تا 8 نفر-بدون خامه-نکات مهم

آموزش کیک توت فرنگی بدون خامه با ماست برای 6 تا 8 نفر-مرحله به مرحله-نکات مهم

کیک توت فرنگی ساده با ماست-چطور برای 6 تا 8 نفر کیک توت فرنگی درست کنیم-طرز تهیه کیک توت فرنگی کیک توت فرنگی با ماست-کیک توت فرنگی ساده-طرز تهیه کیک توت فرنگی فرانسوی-طرز تهیه کیک توت فرنگی

مواد لازم برای درست کردن کیک توت فرنگی با ماست برای 6 تا 8 نفر

تخم مرغ 4 عدد
آرد قنادی 2 و نیم لیوان
شکر 1 لیوان
ماست شیرین 1 لیوان
روغن مایع نصف لیوان
توت فرنگی سالم و درشت 12 عدد (نصف خورد شده و نصف حلقه حلقه)
بیکینگ پودر یک و نیم ق غ
وانیل نصف ق چ

آموزش مرحله به مرحله درست کردن کیک توت فرنگی برای 6 تا 8 نفر

هم زدن تخم مرغ و شکر و وانیل 1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک توت فرنگی" ابتدا تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای بشکنید و شکر و وانیل رو بهش اضافه کنید و با دور تند همزن، هم بزنید، تا حجم مواد 2 برابر بشه و یک مایه کرم رنگ و کشدار بوجود بیاد. اضافه کردن ماست و روغن 2- ماست و روغن مایع رو اضافه کنید و فقط 1 دقیقه در حد مخلوط شدن با بقیه مواد با همزن هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر رو داخل یه کاسه بریزید و مخلوط کنید بعد 2 الی 3 بار الک کنید. اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر 3- بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو طی 2 الی 3 مرحله به مایه کیک اضافه کنید و هر بار با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. زمانی که مواد کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شدن مایه کیک حاضره. ریختن مایه کیک در قالب 4- قالب رو با مخلوط 1 قاشق غذاخوری روغن مایع و 1 قاشق غذاخوری آرد، چرب کنید و نصف مایه کیک رو داخلش بریزید، توت فرنگی های خورد شده رو با فاصله از کناره های قالب روی مایه کیک بریزید. تزیین مایه کیک 5- بعد بقیه مایه کیک رو به آرومی روی توت فرنگی ها بریزید و با ته قاشق روی کیک رو کاملا صاف کنید و توت فرنگی های ورقه شده رو به شکل دلخواه روی کیک بچینید و با خلال پسته یا بادوم پرک شده کیک رو تزئین کنید. گذاشتن قالب در فر 6- بعد قالب رو داخل فری که از قبل گرم شده به مدت 40 تا 50 دقیقه با دمای 160 درجه (فر برقی) 180 درجه (فر گازی) و 150 درجه (توستر) قرار میدیم تا کیک بپزه، اما چون حرارت فرها متغیره و با هم فرق میکنن بعد از 30 دقیقه حتما با یک چنگال یا یک خلال دندان کیک رو چک کنید. آماده شدن کیک 7- زمانی که از پختن کیک مطمئن شدید قالب رو از فر دربیارید، نیم ساعت بذارید توی دمای اتاق استراحت کنه تا خستگیش کاملا در بره ? ? ، بعد کیک رو از قالب دربیارید و این بار اجازه بدید تا کیک خنک بشه بعد برش بزنید و نوش جان کنید، روی کیک رو میتونید با پودر قند تزئین کنید. طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ + طرز تهیه کیک و مراحل تزیین طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور برای 6 الی 8 نفر

نکات مهم و فوت و فن درست کردن کیک توت فرنگی برای 6 تا 8 نفر

1- بعد از اینکه توت فرنگی های خورد شده رو روی لایه اول کیک ریختید، مابقی مایه کیک رو به آرومی و کم کم بریزید تا توت فرنگی ها ته قالب نرن. 2- البته استفاده از توت فرنگی در وسط مایه کیک اختیاریه، شاید برای بعضی ها مزه توت فرنگی پخته شده خوش نیاد. 3- کیک توت فرنگی یه عصرونه جذابه که با چای داغ خیلی میچسبه. 4- منظور از لیوان، لیوان های دسته دار فرانسوی میباشد. 5- بعد از اضافه کردن آرد، توجه کنید نیاز نیست مایه کیک را خیلی مخلوط کنید، فقط باید در حدی مخلوط کنید که مواد با هم یکدست شوند و آرد گوله گوله شده در مایه کیک نماند. 6- فر را باید از 15 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود. 7- سعی کنید توت فرنگی های خورد شده یکی دو سانت از دیواره ها فاصله داشته باشه که موقع پخت نسوزن. 8-بعد از اینکه کیک در داخل فر گازی پخت، 2 دقیقه هم گریل رو روشن کنید تا روی کیک هم برشته بشه، فقط مواطب باشید نسوزه. 9- در مورد کیک های میوه ای یه نکته ای رو یادتون باشه و اون اینه که انتظار بافت خیلی سبک نباید داشته باشید، کیک های میوه ای نسبت به کیک های اسفنجی یه مقدار سنگین تر هستند چون بافت کیک باید بتونه وزن میوه رو تحمل کنه،‌ در غیر این صورت میوه ها ته نشین میشن و میسوزن. 10- تخم مرغ و ماست رو بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 11- حتما آرد و بکینگ پودر رو 3 بار الک کنین تا کیک توت فرنگی کاملا پف کنه و پخت بهتری داشته باشه. 12- دقت کنید همیشه برای پخت انواع کیک باید قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک یک سوم قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 13- برای اینکه کیک بعد از برش خوردن خورد و له نشه حتما بعد از پخته شدن اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید. 14- در 30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید چون پف کیک کاملا از بین میره. 15- ماستتون شیرین باشه. 16- با توجه به اندازه برش هایی که میزنید مقدار مواد اولیه این کیک برای 6 تا 8 نفر کافیه، برای تعداد بیشتر یا کمتر مقدار مواد رو ضرب یا تقسیم کنید.

چطور توی خونه کیک توت فرنگی با تزئین خامه درست کنیم؟

برای تهیه کیک توت فرنگی با تزئین خامه همه دستورات بالا رو انجام بدید بجز 2 مرحله اضافه کردن توت فرنگی ، وقتی کیک پخت اون رو به 2 الی 3 قسمت برش بزنید و لابلای هر قسمت رو با خامه قنادی و توت فرنگی پوشش بدید بعد روی کیک رو هم خامه بزنید و با توت فرنگی درسته یا حلقه حلقه تزئین کنید بعد برش بزنید. حواستون باشه اگر خواستید روی کیک خامه بزنید، خامه را زمانی روی کیک بمالید که کیک کاملا سرد شده است چون اگر کیک کمی هم حرارت داشته باشه، خامه به خورد کیک میره و آب میشه و در نهایت کیک شما خراب میشود.

چیکار کنیم تا توت فرنگی ها در داخل مایه کیک ته نشین نشن و پایین کیک نرن؟

یکی از مشکلاتی که در زمان پخت کیک های میوه ای و مخصوصا همین کیک توت فرنگی پیش میاد اینه که بعد از پف کردن کیک توت فرنگی ها داخل بافت کیک فرو می روند. برای رفع این مشکل حتما زیر توت فرنگی ها را با آرد پوشش دهید، با این روش توت فرنگی ها روی سطح کیک باقی می مانند.
نظرات: 1 مشاهده