طرز تهیه بستنی مگنوم وانیلی بدون ثعلب با خامه و نشاسته-بسیار راحت

طرز تهیه بستنی مگنوم بدون ثعلب و دستگاه بستنی ساز-با خامه و نشاسته

طرز تهیه بستنی مگنوم اصل با خامه-بستنی با نشاسته و شیر-مگنوم بدون ثعلب طرز تهیه بستنی مگنوم اصل با خامه-بستنی با نشاسته و شیر-مگنوم بدون ثعلب

مواد لازم برای تهیه بستنی مگنوم بدون قالب و ثعلب

خامه صبحانه 1 پاکت 200 گرمی
شکر 2 سوم لیوان
شیر 2 لیوان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری سرپر
خلال بادام یا مغز فندق خورد شده به میزان دلخواه
وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات تخته ای 200 گرم
روغن مایع به میزان لازم
چطور برای 4 نفر بستنی طالبی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟ چطور برای 8 نفر آیس پک درست کنم؟

چطور بدون قالب و ثعلب توی خونه بستنی مگنوم درست کنم؟

1- شیر، شکر، نشاسته ذرت و وانیل رو داخل یه کاسه ای بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا با هم ترکیب بشن و دونه های شکر حل بشه. 2- مواد رو داخل یه قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین و مدام هم بزنید تا مایه بستنی به شکل فرنی دربیاد و قوام داشته باشه.(حدودا 15 الی 20 دقیقه) 3- قابلمه رو از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از داغی بیفته وقتی از داغی افتاد خامه صبحانه را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا خامه کاملا باز شود و مایه یکدستی بدست بیاد. 4- داخل لیوان های کاغذی یا یکبار مصرف یا هر قالبی که توی خونه دارید و میتونید داخل فریزر بذارید چوب بستنی قرار بدین بعد مایه بستنی بریزید و قالب هاتونو به مدت 7 الی 8 ساعت بذارید توی فریزر تا خودشو بگیره. 5- برای روکش کردن بستنی ها، شکلات تخته ای رو تکه تکه کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید و روی کتری قرار بدید تا با بخار کتری به روش بن ماری شکلات ها آب بشن، بعد روغن مایع رو اضافه کنید تا سس شکلاتی رقیق و روان بشه. 6- روغن مایع رو تا آنجایی اضافه کنید که شکلات آب شده کاملا روان بشه و از غلیظی دربیاد، وقتی کمی از حرارت افتاد، مغز بادام یا فندق خرد شده رو بهش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. 7-  بعد سس شکلاتی رو داخل یک لیوان بریزید، زمانی که شکلات کاملا از حرارت افتاد بستنی ها رو از فریزر دربیارید و یکی یکی داخل لیوان شکلات فرو ببرید و با قاشق همه جای بستنی رو شکلاتی کنید، چون بستنی کاملا خنکه شکلات به راحتی بهش می چسبه و فقط چند ثانیه توی دستتون نگه دارید و بعد روی کاغذ روغنی بذارید تا شکلات ببنده. 8- کف یک سینی رو کاغذ روغنی پهن کنید و بستنی ها رو روی کاغذ روغنی قرار بدین و سینی رو به مدت 30 دقیقه بذارید داخل فریزر بماند تا شکلات کامل سفت شود و خودش را بگیرد.

فوت و فن و نکات تکمیلی طرز تهیه بستنی مگنوم بدون ثعلب با خامه و نشاسته

1- خلال بادام رو هم میتونید خام استفاده کنید هم بوداده، میزانش هم بستگی به ذائقه خودتون داره. 2- حواستون باشه تمام گلوله های نشاسته باید کاملا باز شود. 3- اگر احساس کردید مایه بستنی تون گوله گوله شده از یه صافی رد کنید تا گوله ها داخل صافی بمونن. 4- اگر خواستید بستنی قالبی درست کنید، داخل هر قالبی که دوست دارید بستنی هاتون شکل اون رو بگیره چوب بستنی قرار بدین بعد مایه بستنی رو بریزید توی قالب و قالب رو به مدت 7 الی 8 ساعت بذارید توی فریزر تا خودشو بگیره، هر چقدر بستنی بیشتر در فریزر بماند بهتر است. 5- اگر از لیوان به عنوان قالب استفاده کردید حواستون باشه وقتی لیوان ها رو بعد از 8 ساعت از فریزر درآوردید برای اینکه بستنی رو راحت از لیوان دربیارید لیوان رو به آرومی پاره کنید و از اطراف بستنی جدا کنید نه اینکه از چوب بستنی بگیرین و بستنی رو از لیوان بیرون بکشین. 6- برای تهیه بستنی مگنولیای شکلاتی 3 الی 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو رو الک کرده و همون اول با بقیه مواد ترکیب کنید. 7- اگر به بقیه مواد کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنید بستنی زعفرانی با روکش شکلاتی خواهید داشت. 8- اگر از شیر پرچرب استفاده کنید بستنی تون خیلی خوشمزه تر میشه. 9- میتونید از پاکت های کوچک خامه و شیر هم به عنوان قالب استفاده کنید، فقط داخل این پاکت ها 2 تا چوب بستنی بذارید و بعد از اینکه از فریزر درآوردین از وسط نصف کنید تا دو تا بستنی کیم داشته باشید بعد داخل سس شکلاتی فرو ببرید. 10- زمانی که مایه بستنی رو داخل هر قالب ریختید، قالب رو چند بار به آرومی روی زمین یا سطح میز بکوبید تا مایه کاملا یکدست ته نشین بشه. 11- این مقدار مواد برای 4 تا 6 نفر بستنی میده، البته اندازه مواد اولیه ممکنه با وسیله ها و قالب هر فردی کمی زیاد و کمتر بشه، اگه برای تعداد بیشتر یا کمتر بستنی میخواید مقدار مواد رو ضرب یا تقسیم کنید. 12- می توانید از مغزهای دلخواه استفاده کنید. 13- یادتان باشد که کمی از سر بستنی خالی بماند و تا سر چوب بستنی نریزید و برای گرفتن چوب با دست، جای خالی بگذارید. 14- اگر شکلاتتون روان نشه روکش بستنی خیلی کلفت میشه، برای همین حتما روغن مایع داخلش بریزید.
نظرات: 0 مشاهده