باقلوای گردویی بدون فر در تابه-طرز تهیه خمیر باقلوا در خانه بدون همزن

 

طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی-باقلوا تابه ای بدون خمیر یوفکا-طرز تهیه باقلوای گردویی بدون فر

 

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا تابه ای

شکر 1 لیوان
آب 1 لیوان
زعفران دم کرده 2 ق غ
آبلیمو 1 ق غ
گلاب 2 ق غ

بجز آبلیمو، بقیه مواد رو بریزید توی قابلمه و با حرارت ملایم بذارید بجوشه تا هم شکر کاملا حل بشه و هم شربت به غلظت و قوام برسه. در 2 دقیقه آخر آبلیمو رو اضافه کنید و بعد از 2 قل جوش زدن حرارت رو خاموش کنید و بعد شربت رو کنار بذارید تا کاملا خنک بشه.

مواد لازم برای وسط باقلوا

گردوی کاملا خورد شده 150 گرم
پودر قند 2 ق غ
پودر هل 1 ق غ
گلاب 2 ق غ

همه مواد رو داخل یه ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر باقلوا لقمه ای بدون فر

آرد سفید 2 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
ماست 2 ق غ
کره 100 گرم
بیکینگ پودر 1 ق چ
پودر قند 1 ق غ
وانیل 1 ق م
روغن مایع 4 ق غ

همه مواد رو داخل یه کاسه بریزید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا مواد کمی با هم مخلوط بشن، آرد و بیکینگ پودر رو ترکیب و 3 بار الک کنید و کم کم در طی 3 مرحله اضافه کنید و ورز بدید تا زمانی که یک خمیر نرم و نچسب داشته باشید.

چطور بدون همزن و بدون فر روی گاز در تابه باقلوای گردویی درست کنم؟

1- خمیر رو به 2 قسمت تقسیم کنید، کف تابه ای که میخواید باقلوا رو داخل اون بپزید چرب کنید و کمی آرد بپاشید، هر 2 لایه خمیر رو به شکل تابه ای که دارید با وردنه باز کنید.

2- اگر تابه شما مستطیل هست خمیر رو مستطیل و اگر تابتون گرد هست خمیر رو گرد باز کنید، یک لایه خمیر رو کف تابه پهن کنید بعد مواد میانی رو روی خمیر بریزید و با قاشق به همه سطح خمیر پهن کنید.

3- لایه دوم خمیر رو هم روی مواد بذارید و کمی با دست فشار بدید تا به هم فشرده و هم سطح بشن، بعد باقلوا رو با چاقو به شکل لوزی یا مستطیل برش بزنید، شعله پخش کن رو روی شعله گاز بذارید و 10 دقیقه حرارت رو ملایم بذارید تا شعله پخش کن داغ بشه.

4- زمانی که شعله پخش کن داغ شد ماهیتابه را بر روی شعله پخش کن قرار بدید. نکته: اگر از ماهیتابه های دو طرفه و رژیمی استفاده می‌کنید بدون واشر باشه. نکته: اگر از تابه معمولی استفاده میکنید بر روی آن دم کنی بذارید.

5- حرارت رو کم کنید و به مدت 30 الی 35 دقیقه زمان میبره تا باقلوای تابه ای حاضر بشه، پس از اینکه باقلوا آماده شد، با دقت باقلوا هارو برگردونید تا طرف دیگه باقلواها کمی برشته و طلایی بشه، بعد از 5 الی 10 دقیقه که باقلوا ها کاملا برشته شدن حرارت رو خاموش کنید و شربت سرد رو روی باقلوای داغ بریزید و 2 الی 3 ساعت صبر کنید تا شربت کاملا جذب باقلوا شود. در پایان باقلوا ها را در ظرف سرو قرار بدین و با گردوی خورد شده تزئین و نوش جان کنید

. طرز تهیه خمیر جادویی و خمیر همه کاره

چطور با خمیر خانگی برای 20 تا 25 نفر باقلوا استانبولی درست کنم؟

طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون ثعلب و خامه در خانه

چطور برای 4 نفر بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟

فوت و فن و نکات تکمیلی پخت باقلوا با خمیر خانگی بدون فر

1- هر کدام از خمیر ها رو با قطر 3 میلی متر با وردنه باز کنید.

2- برای خوشرنگ تر شدن باقلواها از ترکیب یک عدد زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده رومال درست کنید و به سطح باقلوا ها بمالید تا بعد از پختن خوشرنگ تر بشن.

3- میتونید از پودر پسته هم برای وسط باقلوا استفاده کنید.

4- بعد از ریختن شربت روی باقلوا ها رو نپوشونید تا باقلواهاتون ترد بمونه و نرم نشه.

5- مقدار شربت به مقدار باقلوا و ذائقه شما بستگى داره، ميتونيد کم يا زیاد كنيد.

6- برش باقلوا حتما باید قبل از قرار دان تابه روی حرارت انجام بشه

7- دقت کنید که مواد میانی را به صورت یکنواخت در کل سطح خمیر پخش کنید.

8- برای اینکه بدونید شربت به قوام رسیده کمی از شربت رو بین دوتا انگشتتون تست کنید باید کمی حالت چسبندگی داشته باشه. 9- حتما سطح باقلوا رو با کف دست یکنواخت بکنید و کناره های خمیر رو به هم بچسبونید ، در غیر اینصورت همه جای باقلوا به یک اندازه نمیپزه. 10- پودر هل رو میتونید یا داخل شربت بریزید یا داخل مواد میانی باقلوا.

نظرات: 1 مشاهده