طرز تهیه و دستور شربت باقلوا استانبولی با قوام-علت خمیر شدن باقلوا

طرز تهیه و دستور شربت باقلوا استانبولی با قوام-علت خمیر شدن باقلوا

طرز تهیه شربت باقلوا-دستورشربت باقلوا-طرز تهیه شربت باقلوا استانبولی طرز تهیه شربت باقلوا-دستورشربت باقلوا-طرز تهیه شربت باقلوا استانبولی

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

شکر سه و نیم لیوان
آب سه و نیم لیوان
آبلیمو 1 الی 2 ق غ

طرز تهیه شربت باقلوای ترکی

آب و شکر رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه زمانی که دونه های شکر کاملا حل شد دیگه شربت رو هم نمیزنیم تا بجوش بیاد. وقتی به جوش اومد آبلیمو رو اضافه کنید، بذارین 10 تا 15 دقیقه با حرارت متوسط بجوشه، شکرهای چسبیده به دیواره داخلی قابلمه رو با یک فرچه که به آبلیمو آغشته کردین تمیز کنین تا بعدا شربتتون شکرک نزنه، بعد از يكى دو جوش از روى حرارت بردارید. کمی از شربت رو بین دوتا انگشتتون تست کنید باید کمی حالت چسبندگی داشته باشه، شربت رو داخل ظرفی بریزید و بذارید کنار تا کاملا سرد بشه. حواستون باشه شربت نباید خیلی شل و آبکی باشه، باید قوام داشته باشه. طرز تهیه خمیر جادویی و خمیر همه کاره چطور باسلوق خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه درست کنم؟

فوت و فن تهیه شربت باقلوا

1- بعد از ريختن شربت 5 الی 6 ساعت زمان بديد كه شربت کاملا به خورد باقلوا بره. 2- برای اینکه باقلواهاتون ترد بمونه و نرم نشه، بعد از ریختن شربت روی باقلوا ها رو نپوشونید. 3- میتونید پودر هل، گلاب یا زعفران هم داخل شربت بریزید ولی در باقلوای اصل ترکیه از این مواد استفاده نمیکنن. 4- در صورت تمایل می توانید شربت را از یک روز قبل آماده کنید و بذارید در یخچال تا هم خنک شود و هم قوام بهتری پیدا می کند.

علت خمیر شدن باقلوا

شربت حتما باید سرد باشد و برعکس باقلوا باید کاملا داغ باشد درغیر اینصورت باقلوا دیگر ترد نبوده و کاملا خمیر می شود.
نظرات: 0 مشاهده