چطور با خمیر خانگی برای 20 تا 25 نفر باقلوا استانبولی درست کنم؟بدون خمیر یوفکا

چطور با خمیر خانگی برای 20 تا 25 نفر باقلوا استانبولی درست کنم؟

باقلوا خانگی ساده-طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر خانگی-طرز تهیه باقلوا خانگی در فر-طرز تهیه باقلوا بدون خمیر یوفکا باقلوا خانگی ساده-طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر خانگی-طرز تهیه باقلوا خانگی در فر-طرز تهیه باقلوا بدون خمیر یوفکا

مواد لازم برای تهیه باقلوا با خمیر خانگی برای 20 تا 25 نفر

خمیر خانگی 50 چانه
پودر نشاسته ذرت دو و نیم لیوان
کره 300 گرم
گردو یا پسته خورد شده 2 لیوان
روغن مایع نصف لیوان
طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون ثعلب و خامه در خانه چطور برای 4 نفر بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟

طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی

ابتدا برای درست کردن خمیر باقلوا اینجا کلیک کنید. 1- چانه ها رو یکی یکی با ته بشقاب فشار بدید و باز کنید و روی هر یک از خمیر ها را با پودر نشاسته کاملا بپوشانید. بعد از باز کردن همه چانه ها، دوباره زیر و روی هر خمیر پودر نشاسته فراوان بریزید و 10 عدد از خمیر ها را روی هم قرار بدین و با کمک وردنه خمیر رو به شکل کاملا نازک باز کنید و کنار بگذارید. 2- هر قالبی که قراره باقلوا رو توش بپزید روی خمیر ها قرار بدین و به اندازه ته قالب برش بزنید، بعد دو لایه 10 تایی از خمیر رو کف قالب بذارین و یک لایه گردو یا پسته خورد شده و یا میکس هردو رو روی خمیر ها بریزید و به همه جای خمیر پخش کنید. 3- دوباره یک لایه ده تایی خمیر، بعد گردو یا پسته خورد شده و در آخر دو لایه 10 تایی خمیر بذارین و با یک چاقوی تیز باقلوا را به شکل دلخواه برش بزنید. نکته مهم: مهم ترین نکته برای تهیه باقلوا با خمیر خانگی اینه که لایه های خمیری که داخل قالب میذارین خیلی نازک باشه، نازک بودن خمیر ها باعث میشه هم باقلواتون خمیر نباشه هم باقلوای با قوام تر و ترد تری داشته باشید. 4- کره و روغن مایع را روی حرارت قرار بدین تا کره آب بشه بعد بذارید کمی خنک بشه، با یک قاشق تمیز و خشک، کف های کره رو از روی ظرف بردارید، بعد از یک صافی رد کنید تا دوغ زیرش هم جدا بشه و حالا مخلوط کره و روغن سرد شده رو روی باقلوا بریزید و قالب رو تکون بدین تا به همه جای باقلوا ها برسه. 5- قالب رو در فری که قبلا به مدت 10 الی 15 دقیقه با دمای 180 درجه گرم کرده اید قرار بدین، به مدت 1 و نیم ساعت (تا زمانی که روی باقلواها کاملا طلایی و برشته بشه) با دمای 180 درجه صبر کنید تا باقلواهاتون بپزه. 6- زمانی که از پخت باقلواهاتون مطمئن شدید قالب رو از فر خارج کنید، 10 دقیقه بذارید تا اولین حرارت باقلوا خارج بشه و بعد روی آن شربت سرد رو بریزید، بعد از ريختن شربت 2 الی 3 ساعت زمان بديد كه شربت به خورد باقلوا بره. سپس آن ها را از قالب جدا کرده و روی باقلوا ها رو با پسته خورد شده تزيين و سرو کنید. برای درست کردن شربت بار باقلوا اینجا کلیک کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی درباره پخت باقلوا با خمیر خانگی

1- برش باقلوا حتما باید قبل از رفتن داخل فر انجام بشه . 2- بعد از ريختن شربت 5 الی 6 ساعت زمان بديد كه شربت کاملا به خورد باقلوا بره. 3- مقدار شربت به مقدار باقلوا بستگى داره ،ميتونيد کم يا زیاد كنيد. 4- دمای فر رو در 1 ساعت اول روی 180 درجه، نیم ساعت آخر رو روی 170 درجه قرار بدین. (دمای حرارت در فرها فرق داره، زمانی که روی باقلواها طلایی شد یعنی باقلواتون حاضره) 5- اگر عطر و طعم هل و دارچین رو دوست داشته باشید میتونید روی مغز آجیل خورد شده ای که وسط خمیر میریزید به مقدار نصف قاشق چایخوری از هر کدوم (نه زیاد، چون تلخ میشه) استفاده کنید. 6- توی این آموزش فقط 2 لایه پسته وسط خمیر ها ریخته شد، شما میتونید خمیر رو به هر چند قسمت که دوست دارید داخل قالبتون قرار بدین و وسط هر قسمت آجیل خورد شده رو بریزید. 7- بخاطر پودر نشاسته فراوونی که روی خمیر ها ریخته میشه دیگه نیاز نیست از کره روی هر لایه خمیر یا کف قالب استفاده بشه. 8- پسته یا گردویی که استفاده میکنید خیلی ریز نباشند تا بتونید هنگام خوردن زیر دندان احساس کنید. 9- برای اینکه باقلواهاتون ترد بمونه و نرم نشه، بعد از ریختن شربت روی باقلوا ها رو نپوشونید. 10- این باقلوای خوشمزه رو میتونید با بستنى يا سرشير هم سرو کنید. 11- با این مقدار مواد اولیه برای برای 20 تا 25 نفر (بسته به سایز برش باقلوا) و حتی برای تعداد کمتر یا بیشتر میشه باقلوا تهیه کرد. 12- اندازه قالب من 30 در 40 بود. 13- وسط خمیر هاتون میتونید از خمیر های کوچیکی که بعد از برش زدن، اضافه موندن استفاده کنید. 14- گردو یا پسته ای که در باقلوا استفاده می کنید، بیات نباشند. در غیر این صورت، تمام تلاش هاتون به هدر می رود.
نظرات: 2 مشاهده