چطور برای 4 نفر فرنی با شیر و آرد برنج درست کنم؟-فرنی مجلسی و خوشمزه

چطور برای 4 نفر فرنی با شیر و آرد برنج درست کنم؟-فرنی مجلسی

فرنی با آرد برنج-طرز تهیه فرنی با آرد برنج و شیر-طرز تهیه فرنی خوشمزه برای ۴ نفر فرنی با آرد برنج-طرز تهیه فرنی با آرد برنج و شیر-طرز تهیه فرنی خوشمزه برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه فرنی با شیر و آرد برنج برای 4 نفر

آرد برنج الک شده 4  قاشق غذاخوری سر پر
شیر سرد 4 لیوان
شکر ۵ قاشق غذاخوری
آب سرد نصف لیوان
گلاب 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین، مغز آجیل و پودر گل محمدی (برای تزیین) به میزان دلخواه
طرز تهیه دسر محلبی لیوانی با نشاسته طرز تهیه پاناکوتا وانیلی دسر مجلسی ساده با شیر برای 4 تا 6 نفر طرز تهیه "بستنی سنتی وانیلی" با ثعلب و خامه مرحله به مرحله

طرز تهیه فرنی با آرد برنج و شیر برای ۴ نفر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه فرنی" ، ابتدا آرد برنج و آب را داخل یک کاسه ریخته و آنقدر هم بزنید تا آرد کاملا در آب حل شده و گوله گوله نشود. 2- شیر را داخل قابلمه ای نچسب ریخته و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا شیر بجوش بیاید زمانی که شیر جوشید زیر حرارت را کم کنید، سپس آرام آرام مخلوط آب و آرد برنج رو به شیر اضافه کنید و همچنان مدام هم بزنید. 3- بعد شکر را ریخته و هم بزنید تا شکر هم داخل شیر کاملا حل شود، زمانی که احساس کردید شیر در حال قوام گرفتن و غلیظ شدن است گلاب را بریزید و بعد از اینکه فرنی به غلظت دلخواهتان رسید حرارت را خاموش کرده و فرنی را در ظرف های سرو بریزید و روی آن را با پودر دارچین یا مغز آجیل و یا با پودر گل محمدی تزیین کنید.

نکات تکمیلی تهیه فرنی با شیر و آرد برنج برای 4 نفر

1- آرد برنج و شکر رو با شیر سرد خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست بشه بعد بزارید روی حرارت. 2- بجای آرد برنج میتونید از سویق برنج هم استفاده کنید، که خیلی مقوی تر از آرد معمولیه و برای درمان رفلاکس مناسبه، سویق برنج آرد تفت داده شده از برنج می باشد و خواص آن سبب شده تا به عنوان یک داروی شفابخش مورد استفاده قرار گیرد. 3- دقت کنید وقتی مواد روی حرارته مرتب هم بزنید تا شیر سر نره و ته نگیره. 4- بجای پودر هل میتونید از عرق هل یا اسانس هل هم استفاده کنید. 5- اگر از شیر محلی استفاده می‌کنید حتما شیر رو اول بپزید و از سالم بودن شیر اطمینان پیدا کنید که ترش نشده باشه، بعد بذارید کاملا سرد بشه بعد استفاده کنید. 6- مقدار استفاده از شکر بستگی به ذائقه خودتون داره میتونید کمتر یا بیشتر استفاده کنید. 7- برای فرنی بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنید تا فرنی خوشمزه تر و مجلسی تری داشته باشید. 8- فرنی را هم به صورت سرد و هم داغ می‌توان میل کرد. 9- اگر فرنی را قبل از سرد شدن داخل یخچال قرار دهید احتما دارد بعدا فرنی شما آب بیندازد، برای جلوگیری از آب انداختن فرنی، ابتدا ظرف های فرنی را در دمای محیط خانه قرار دهید تا با دمای خانه یکسان شود سپس داخل یخچال قرار دهید. 10- بجای شکر میتوانید از عسل طبیعی استفاده کنید تا یک فرنی مقوی و سالم داشته باشید. 11- برای اینکه فرنی کاکائویی داشته باشید میتوانید زمانی که آب و آرد برنج را مخلوط کردید 1 قاشق سوپخوری پودر کاکائو نیز به آنها بیفزایید. 12- برای اینکه فرنی زعفرانی داشته باشید میتوانید 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را همزمان با گلاب به شیر اضافه کنید. 13- فرنی بعد از سرد شدن کمی سفت تر میشود پس زمانی فرنی را از روی حرارت بردارید که خیلی غلیظ نشده باشد. 14- در طول درست شدن فرنی، حرارت باید همواره کم باشد و فرنی مدام هم زده شود. 15- بجای گلاب میتونید مقداری وانیل داخل فرنی بریزید. 16- این مقدار مواد برای حدود 4 نفر کافی میباشد (البته بستگی به ظرفی که فرنی رو داخلش میریزید داره)، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید فرنی ساده درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. **فرنی از بهترین غذاهای کمکی نوزاد هست که بخاطر طعم شیرین ، هم باب میل نوزادتان خواهد بود هم بخاطر مواد مقوی ای که داره برای رشد کودکتان بسیار مفید خواهد بود.

نکاتی درباره فرنی نوزاد

1- تا 1 سالگی مصرف شکر برای نوزاد کاملا ممنوعه. 2- مصرف فرنی برای اولین بار برای نوزاد از 5 یا 6 ماهگی (با نظر پزشک نوزاد) فقط 1 تا 2 قاشق چایخوری در یک وعده، روز دوم شروع کمکی 2 وعده فرنی و در هر وعده 1 تا 2 قاشق چایخوری، همینطور آروم آروم تعداد قاشق و وعده ها رو بیشتر کنید تا مثلا بعد هفت روز مقدار فرنی برسه به 3 وعده در روز و هربار 5 تا 7 قاشق چایخوری. 3- بهترین زمان برای دادن غذای کمکی به نوزادان از 7 ماهگی آغاز می شود و "فرنی آرد برنج" بهترین تغذیه کودک است. اگر نوزادتون طعم فرنی ساده رو دوست نداشت، کمی پوره موز به فرنی اضافه کنید. 4- فرنی نوزاد با آب و بدون گلاب تهیه میشه.
نظرات: 0 مشاهده