نقش گرما درمانی در فیزیوتراپی گرما درمانی چگونه عمل می کند؟

گرما درمانی در نتیجه افزایش دما، باعث بهبود گردش خون در یک منطقه خاص می شود.افزایش دمای ناحیه آسیب دیده می تواند  تا حدی باعث تسکین درد شود و انعطاف پذیری عضله را افزایش دهد. نقش گرما درمانی در فیزیوتراپی گرما درمانی چگونه عمل می کند؟ نقش گرما درمانی در فیزیوتراپی گرما درمانی چگونه عمل می کند؟ گرما درمانی می تواندباعث آرامش و تسکین عضلات شود و بافت آسیب دیده را بهبود بخشد. تقریباً همه چیز از آرتریت گرفته تا کشیدگی عضلات با بسته‌ های یخ یا پد گرمایی درمان می شود. نکتۀ حائز اهمیت این است که باید بدانید برای چه شرایطی گرما مناسب است و برای چه شرایطی سرما درمانی موثر است. گاهی اوقات هر دو درمان می تواند موثر باشد. به عنوان یک قاعده کلی، از یخ برای آسیب های حاد یا درد، همراه با التهاب و تورم و از گرما برای درد عضلانی یا سفتی مفصلی استفاده می شود.

گرما و فیزیوتراپی

دو نوع مختلف گرما درمانی وجود دارد:حرارت خشک و حرارت مرطوب. در هر دو نوع گرما درمانی  باید دمای ایده ال “گرم” به جای “داغ” هدف قرار گیرد.
  • حرارت خشک (گرمادرمانی هدایت شده):

شامل منابع گرمایی مانند پد گرم، بسته های خشک گرما و حتی سونا می باشد.به کار بردن این گرما بسیار آسان است.
  • حرارت مرطوب :

شامل منابع گرمایی مانند حوله های بخار، بسته های گرمای مرطوب و یا حمام های گرم است.حرارت مرطوب علاوه بر اینکه نیاز به زمان کمتری برای نتایج مشابه دارد، ممکن است تا حدی مؤثرتر باشد. گرما درمانی های حرفه ای نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.برای مثال، حرارت عمقی امواج اولتراسوند می تواند برای تسکین درد در تاندونیت (التهاب تاندون) استفاده شود. گرما درمانی باعث گسترش عروق خونی شده و جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد. این حرارت باعث شل شدن عضلات سطحی شده و اسپاسم عضلات را کاهش می‌دهد و از این طریق از سفتی و انعطاف ناپذیری مفاصل می‌کاهد. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که گرما درمانی می‌تواند گیرنده‌های درد را نیز مسدود کند. زانوبند هوشمند (زانوتراپ) زانوبند هوشمند (زانوتراپ)

**پر فروش ترین دستگاه زانو بند هوشمند سال **

محصول انحصاری توسط فروشگاه سپنج طب دستگاه زانو بند هوشمند (زانو تراپ الکتریکی)یک زانو بند و ماساژور با کیفیت برای رهایی از تمام درد های زانو است. عمل گرما درمانی و ایجاد حرارتی یکی از 4 عمل اصلی این دستگاه فیزیوتراپی خانگی میباشد. علاوه بر حرارت 3 قابلیت کاربردی دیگر نیز دارا میباشد از جمله: ویبریشن مادون قرمز لیزر کم توان برای مشاهده و خرید محصول کلیک کنید و یا با شماره تلفن:02166981787 تماس بگیرید. به جز محصول فوق گروه وارمر ها شامل : زانو بند وارمر کمر بند وارمر کتف بند وارمر قابلیت گرما درمانی سرما درمانی و حفظ ثبات قسمت آسیب دیده را دارند. کتف بند وارمر کتف بند وارمر
نظرات: 0 مشاهده