طرز تهیه کیک یزدی خانگی در فر-بدون فر-در توستر-در قابلمه-در ماکروویو

طرز تهیه کیک یزدی خانگی در فر-بدون فر-در توستر-در قابلمه-در ماکروویو

کیک یزدی در فر-طرز تهیه کیک یزدی بدون فر-کیک یزدی در قابلمه-طرز تهیه کیک یزدی در توستر کیک یزدی در فر-طرز تهیه کیک یزدی بدون فر-کیک یزدی در قابلمه-طرز تهیه کیک یزدی در توستر

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی خانگی

تخم مرغ 3 عدد
شکر دانه ریز 150 گرم یا (3/4 لیوان)
ماست 4 ق غ
آرد 2 لیوان
روغن مایع 1 لیوان
گلاب 1/4 لیوان
عسل 3 ق غ
پودر هل 1 ق چ یا 10 قطره عرق هل
بیکینگ پودر 2 ق چ
طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ + طرز تهیه کیک و مراحل تزیین طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه “کیک شکلاتی اسنیکرز” کافی شاپی

طرز تهیه کیک یزدی خانگی در فر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک یزدی خانگی" خوش بافت و خوشمزه تخم مرغ ها رو با شکر حدود 10 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا وقتی که حجم مواد دوبرابر بشه و رنگش روشن بشه. 2- ماست رو با بیکینگ پودر مخلوط کنید و کنار بذارید تا بیکینگ پودر عمل کنه و حجم ماست زیاد و پفکی بشه. حالا روغن مایع رو همراه گلاب و عسل به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید. 3- آرد و پودر هل را 3 بار الک کنید و در چند مرحله داخل همزن بریزید تا مخلوط گوله گوله نشود و با سرعت پایین هم بزنید (اگر همزنتان سرعت پایین نداشت با همزن دستی این کار را انجام دهید) 4- در این مرحله ماست رو اضافه کنید و بعد از اینکه مخلوط کردید با کمک لیسک مواد رو باهم مخلوط کنید، داخل قالب مینی کیک، کاغذ های مخصوص کیک یزدی قرار بدین و با قاشق فقط دو سوم حجم هر قالب را با مایه کیک پر کنید (چون بعد از پخت، کیک ها پف می کنند برای همین نیاز نیست قالب ها را کاملا پر کنید). 5- داخل یک ظرف روغن مایع بریزید و چاقو را هر بار داخل روغن کرده و وسط هر کیک یک شکل ضربدر یا + بزنید تا روی کیک بعد از پختن و پف کردن به شکل گنبد دربیاید. 6- روی هر کیک کنجد بریزید، سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید و در ابتدا به مدت 10 دقیقه با دمای 200 درجه، سپس بعد از 10 دقیقه، حرارت فر را به 180 درجه کاهش دهید و به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا کیک ها پف کرده و بپزند. بعد از اینکه که قالب رو از فر درآوردید 30 دقیقه صبر کنید تا خنک بشن بعد کیک ها رو از قالب دربیارید و با چای نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک یزدی خانگی در ماکروویو

دستگاه رو روی حالت کانوکشن قرار بدین و با دمای 190 درجه از یکربع قبل گرم کنید، یه سه پایه کوچولوی توری داخل دستگاه بذارید و قالب رو روی سه پایه بذارید و بعد از بیست دقیقه کیک ها آماده میشن.

طرز تهیه کیک یزدی خانگی در توستر

قبل از شروع کار توستر رو با دو المنت بالا و پایین به مدت 15 دقیقه با درجه 200 روشن کنید تا کامل داغ بشه، سینی خود توستر رو دربیارید ولی توری توستر رو طبقه وسط قرار بدین، سینی کاپ کیک هارو روی توری بذارید المنت بالارو خاموش کنید، تا 10 دقیقه اول درجه روی 200 بعد از 10 دقیقه درجه روی 160 بذارین و حدودا 30 الی 35 دقیقه طول میکشه تا جایی که روی کاپ ها طلایی بشه. نکته مهم: برای گرم کردنِ توستر بهتره هر دو المنت روشن باشه اما برای پختن کیک فقط المنت پایین روشن باشه.

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر در قابلمه

یک شعله پخش کن رو 15 دقیقه روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید تا داغ بشه، بعد داخل قابلمه یک سه پایه قرار بدین (به جای سه پایه هر چیزی میتونین بذارین، فقط باید یک جسم فلزی باشه که حدود 10 سانتی متر ارتفاع داشته باشد). سپس درب قابلمه را به همراه دم کنی روی قابلمه بذارین تا داخل قابلمه هم کمی گرم بشه، قالب کیک یزدی رو درون قابلمه که از قبل گرم شده قرار بدین و درب قابلمه را به همراه دم کنی روی قابلمه بذارید تا کیک ها بپزند. برای پختن این کیک 40 الی 50 دقیقه زمان لازم است، در 40 دقیقه اول به هیچ وجه نباید درب قابلمه را باز کنید چون کیک ها پف نمی کنند. بعد از 40 دقیقه در قابلمه رو بردارید و یک خلال دندان توی کیک فرو کنید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضره. حالا قالب را به آرامی از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید تا کیک ها به طور کامل خنک شوند. بعد کیک ها رو از قالب دربیارید و با چای یا قهوه نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی درباره پخت کیک یزدی کنجدی خانگی

1- حتما در قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید تا مواد داخل قابلمه مغز پخت شود. 2- اگر دوست داشتید کیک یزدی کشمشی داشته باشید میتونید مقداری کشمش رو داخل مایه کیک بریزید. 3- شعله پخش کن رو حتما قبل از گذاشتن قابلمه با حرارت ملایم و به مدت 15 دقیقه داغ کنید. 4- برای داشتن کیک یزدی گردویی، گردوی خورد شده داخل مایه کیک بریزید. 5- تخم مرغ و شیر را بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 6- اگر خواستید بجای ماست از شیر استفاده کنید تقریبا 1 لیوان سر خالی شیر کافیه. 7- برای اینکه کیک شما کاملا پف کنه و پخت بهتری داشته باشه حتما آرد رو 3 بار الک کنین. 8- هم زدن مواد را در یک جهت و به صورت دورانی انجام دهید تا کیک به خوبی پف کند. 9- هروقت خواستید داخل مایه انواع کیک، گردو یا کشمش یا میوه خرد شده بریزید حتما با 1 تا 2 قاشق آرد مخلوط کنید بعد بریزید داخل مایه کیک و یا یک لایه مایه کیک بریزید بعد مغز بریزید بعد لایه آخر رو دوباره مایه کیک بریزید، با این روش مغزِ کیک کف قالب نمیره و نمیسوزه.
نظرات: 0 مشاهده