"طرز تهیه نان شکلاتی مغزدار"-در فر-بدون فر در تابه-دستور پخت خمیر و سس شکلاتی

مواد لازم و طرز تهیه "خمیر و سس نان شکلاتی"-در فر-بدون فر در تابه

طرز تهیه نان شکلاتی تابه ای-طرز تهیه نان تابه ای مغزدار- طرز تهیه نان شکلات خانگی در فر طرز تهیه نان شکلاتی تابه ای-طرز تهیه نان تابه ای مغزدار- طرز تهیه نان شکلات خانگی در فر

مواد لازم برای تهیه سس شکلات نان خانگی

شیر 1 و نیم لیوان
آرد 2 قاشق غذایی سرپُر
شکر 9 ق غ
پودر کاکائو 5 ق غ
کره 50 گرم

طرز تهیه سس شکلاتی

1- داخل یه قابلمه مناسب کره و پودر کاکائو رو بریزید و قابلمه رو روی شعله گاز با حرارت کم بگذارید و صبر کنید تا کره آب بشه، پودر کاکائو رو با کره قاطی کنید تا کاملا ترکیب بشه، بعد شعله گاز رو خاموش کنید. 2- بعد شکر و شیر رو به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه، بعد آرد رو اضافه کنید و دوباره قابلمه رو روی شعله با حرارت کم بذارید و خوب و مداوم هم بزنید تا مایه سس کاملا غلیظ و به شکل فرنی دربیاد. طرز تهیه خمیر پیتزای رستورانی طرز تهیه پیراشکی گوشت چرخکرده با خمیر جادویی همه کاری فوری چطور “اشترودل مرغ” درست کنم؟ طرز تهیه خمیر اشترودل مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه خمیر نان شکلاتی

آرد 500 گرم
شکر 1 ق غ
تخم مرغ 1 عدد کامل+ 1 عدد زرده برای رومال
شیر ولرم یا آب ولرم 1 الی یک و نیم لیوان
خمیر مایه فوری 1 ق غ
روغن مایع 4 ق غ
نمک 1 ق چ

طرز تهیه خمیر نان شکلاتی

1- داخل یک کاسه مناسب ابتدا شیر ولرم یا آب ولرم، نمک، روغن مایع، خمیر مایه و شکر رو بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاد، بعد از 10 دقیقه تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و بعد آرد 3 بار الک شده رو به کاسه اضافه کنید و با دست خوب ورز بدین تا زمانی که خمیر به دستتون نچسبه. 2- وقتی یک خمیر یکدست و نچسب به دست اومد روی کاسه رو بپوشانید و 1 ساعت بذارید در دمای اتاق قرار بگیره تا زمانی که حجمش 2 برابر بشه و خوب پف کنه، بعد از اینکه خمیر پف کرد یعنی خمیرتون برای استفاده حاضره.

طرز تهیه نان شکلاتی در فر

روی سطح کارتون آرد پاشی کنید،خمیر بدست اومده رو به چند چانه مساوی تقسیم کنید، چانه های تقریبا 70 تا 100 گرمی، (بستگی داره میخواید نون هاتون بزرگ باشه یا کوچیک) و چانه ها رو یکی یکی روی سطح کارتون باز کنید (نه نازک نه کلفت) و داخلشون به مقدار دلخواه از سس شکلاتی بریزید و لبه های خمیر رو مثل بقچه به هم بچسبونید و با دست کمی زیر و رو کنید تا کاملا صاف و گرد بشن. بعد سینی فر رو کمی آرد پاشی کنید و خمیر های شکلاتی رو با کمی فاصله از هم بچینید داخل سینی، با دستتون خمیر هارو کمی فشار بدین تا کمی پهن تر بشن بعد به مدت 30 دقیقه دوباره صبر کنید تا خمیر استراحت و کمی پف کنه، توجه داشته باشد که حتما روی خمیر ها رو با نایلون یا یک پارچه تمیز بپوشونید تا خشک نشن و مقع پختن ترک بر ندارن. بعد از 30 دقیقه روی خمیر رو با ترکیب یک زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری شیر، رومال کنید و کنجد بپاشید، سینی فر رو داخل فری که از قبل گرم شده قرار بدین و با حرارت 170 درجه به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار بدین تا بپزن، وقتی روی نون ها کاملا طلایی شد، سینی فر رو از فر دربیارید و نون ها رو از سینی بردارید و روی یک توری با فاصله از هم قرار بدین تا خنک شده و خمیر نشن.

طرز تهیه نان شکلاتی بدون فر-در ماهی تابه یا قابلمه

اگر میخواید نان شکلاتی هاتون رو داخل تابه یا قابلمه درست کنید، داخل قابلمه یا تابه رو کمی چرب کنید و نون ها رو بجای استراحت در سینی فر داخل تابه یا قابلمه استراحت بدین و بعد از 30 دقیقه تابه رو روی شعله پخش کنی که با حرارت ملایم روی شعله متوسط به مدت یک ربع گرم کرده اید بذارید، در ظرف رو ببندین اگر با تابه معمولی درست میکنید دم کنی بذارین مدت نیم ساعت زمان میبره تا آماده بشه برای اینکه روی نون برشته بشه بعد پخت می تونید نون ها رو برگردونید. نکته مهم: حرارت اجاق گاز رو خیلی کم کنید تا داخل خمیر هم مغز پخت بشه.

نکات مهم تهیه خمیر نان شکلاتی

1- اگر بعد از 10 دقیقه ورز دادن خمیر به دستتون چسبید یعنی آردش کمه و کم کم و در چند مرحله آرد به مواد اضافه کنید، تا زمانی آرد اضافه کنید که خمیر لطیف باشه و به دست هم نچسبه. 2- اگر بعد از 4 الی 5 دقیقه ورز دادن هنوز خمیر خیلی سفت بود و راحت نتونستید ورز بدید یعنی آردش زیاد شده و کم کم شیر بهش اضافه کنید تا راحت تر بتونید ورز بدید، اما حواستون باشه شیر ولرم رو کم کم و در چند مرحله اضافه کنید تا نیازی به اضافه کردن آرد نباشه. 3- حواستان باشد که در تابستان خمیر رو بیشتر از نیم ساعت در دمای اتاق قرار ندین چون میترشه و دیگه به درد نمیخوره. 4- اگر خمیرتون اضافه اومد به مدت 6 ماه میتونید داخل نایلون فریزر در فریزر نگهدارید و چند ساعت قبل از استفاده از فریزر دربیارید و صبر کنید تا یخش کاملا آب بشه بعد استفاده کنید. 5- اگر میخواید نان با مغز شکلات نوتلا داشته باشید بجای سس شکلاتی که خودتون درست میکنید از شکلات صبحانه نوتلا داخل خمیرهاتون بریزید. 6- خمیر ها رو حتما با فاصله از هم داخل سینی بچینید تا زمانی که پف میکنن به هم نچسبن. 7- اگر حجم خمیر 2 برابر نشد به احتمال زیاد خمیر مایه شما قوی و خوب نیس، خمیر مایه رو همیشه بعد از استفاده ، داخل فریزر نگهدارید تا سالم و تازه بمونه، خمیر مایه داخل فریزر یخ نمیزنه. 8- میتونید دو دقیقه گریل رو روشن کنید تا نون هاتون برشته بشه. 9- من خودم امتحان نکردم اما فک کنم میتونید داخل خمیر هاتون تکه های شکلات بذارید، شکلات ها حتما هنگام پختن نون ها در فر داخل خمیر ها آب میشن. 10- برای خوشمزه تر شدن نون هاتون میتونید داخل سس شکلات مقداری گردوی خورد شده، و کمی پودر زنجبیل هم بریزید.
نظرات: 0 مشاهده