با نوشیدنی های خنک به استقبال گرمای تابستان برویم

چیزی به تابستان نمانده، فصلی جذاب با سفر و میوه‌های خوشمزه و خوش‌رنگش آغاز می‌شود؛ اما باید انتظار گرمای آتشین آن را هم بکشید! با شروع تابستان و افزایش دمای هوا، همه ما در طول روز احساس خستگی و تعریق بیش از حد داریم و همین موضوع می‌تواند اعصاب ما را به هم بریزد و آشفته کند. حقیقت این است که در گرما، بدن ما برای حفظ سلامتی نیاز به هیدراته شدن دارد. تعریق بیش از حد در تابستان موجب می‌شود که بدن تمایل بیشتری به جذب آب داشته باشد. بنابراین در این فصل تا می‌توانید آب و نوشیدنی‌های مناسب بخورید که خنکی و تعادل دمایی بدن را افزایش دهد و آب بدن را تأمین کند. با نوشیدنی های خنک به استقبال گرمای تابستان برویم با نوشیدنی های خنک به استقبال گرمای تابستان برویم برای حفظ طراوت و شادابی بدن در این فصل راهکارهای متفاوتی پیش روی ما قرار دارد. شاید تصمیم بگیرید برای تأمین خنکی بدن، بیشتر روز را به استخر بروید و یا اینکه هرروز وقت زیادی را زیر دوش آب خنک بگذرانید. اگرچه این روش‌ها نیز موثر هستند؛ اما در عین حال باید وقت زیادی صرف کنید و در کنار آن هزینه‌های مختلفی مانند پرداخت قبض آب را برای پایان ماه انتظار بکشید. پیشنهاد می‌کنم که روش‌های مقرون به‌صرفه، راحت، ارزان و سریع را امتحان کنید. ساده‌ترین راه این است که روزانه 8 لیوان آب بخورید؛ اما در کنار این نوشیدنی ساده و البته حیاتی، چند نوشیدنی و دم‌نوش مناسب برای این فصل وجود دارد که قدرت خنک کنندگی بالایی دارد. در ادامه این صفحه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنم.
  • دوغ بخورید!
اولین و ساده‌ترین نوشیدنی که می‌توانید از قدرت خنک کنندگی آن در تابستان استفاده کنید، دوغ است. نوشیدنی اصیل ایرانی که روش ساخت بسیار آسانی دارد و گزینه بسیار مفیدی برای دستگاه گوارش است. همچنین با اضافه کردن برخی از ادویه‌ها و سبزیجات خنک مانند نعنا و پونه می‌توانید طراوت بیشتری از خوردن این نوشیدنی کسب کنید. البته مراقب باشید که بیش از حد دوغ نخورید. این خوراکی جذاب و در عین حال ساده بسیار خواب‌آور است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که بعد از صرف ناهار در محل کار، از خوردن دوغ بپرهیزید.
  • دم‌نوش نعنا و نعنا فلفلی، عالی برای تابستان و زمستان
خوب برای تهیه این دم‌نوش جذاب و خنک نیاز به گیاه نعنا و یا نعنا فلفلی دارید. ابتدا نعنا را با آب جوش دم کنید. به طور مثال از یک کتری استفاده کنید و یا اینکه با خرید قسطی چای‌ساز مناسب، دم کردن نعنا را با یک شیرین‌کننده مناسب مانند عسل انجام دهید. بعد از آن اجازه بدهید که دم‌نوش نعنا سرد شود. حالا می‌توانید چند قطعه یخ در آن بیاندازید و از یک چای نعنا خوش‌رنگ، خنگ و با طراوت در فصل تابستان لذت ببرید. در عین حال این دم‌نوش اگر به‌صورت گرم مصرف شود، انتخاب خوبی برای فصل زمستان و سرماخوردگی است تا دستگاه گوارش را بهبود دهد و حال شما را بهتر کند. دم‌نوش نعنا و نعنا فلفلی، عالی برای تابستان و زمستان دم‌نوش نعنا و نعنا فلفلی، عالی برای تابستان و زمستان
  • چای ترش، دم‌نوش لواشکی خوشمزه!
چای ترش واقعا خوشمزه است! دم کردن این چای بهترین انتخاب برای فصل گرما محسوب می‌شود که به‌سرعت می‌تواند آب بدن را تأمین کند و حس خنکی را در بدن افزایش دهد. در عین حال چای ترش با طعم خوشمزه خود دمای بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل احساس خنکی خواهید داشت. این چای چند خاصیت دیگر نیز برای سلامتی دارد. به طور مثال متخصصان طب سنتی این چای را انتخاب مناسبی برای تصفیه خون می‌دانند. در عین حال چای ترش سرشار از آهن است و در درمان کم‌خونی قابل استفاده است. درنهایت اینکه ویتامین ث موجود در این چای باعث می‌شود که در تأمین سلامتی و افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن تاثیرگذار باشد. باوجود اینکه این چای بسیار خوشمزه است و خواص زیادی دارد؛ نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید. طبع سرد این چای به‌سرعت فشار خون و دمای بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل زیاده‌روی در خوردن آن خطرساز است. با حفظ تعادل در مصرف این دم‌نوش می‌توانید از طعم جذاب و خواص بسیار زیاد آن لذت ببرید.
  • دم‌نوش بادرنجبویه، بهترین انتخاب برای تسلط بر اعصاب
این دم‌نوش خوشمزه و جذاب هم گزینه بسیار خوبی برای تأمین آب بدن در فصل گرما است و در عین حال حس و حال خنکی و شادی بخشی به ما می‌دهد. طعم آن چیزی شبیه به طعم لیمو است و می‌توان با استفاده از آن به از بین رفتن تنش‌های عصبی کمک کرد. بنابراین اگر با عصبانیت از یک روز کاری خسته و کننده و گرم به خانه آمدید، قبل از هر چیز یک دم‌نوش بادرنجبویه مصرف کنید تا همه‌چیز آرام شود!
  • آب هندوانه، خوشمزه و بی‌ادعا!
شما هم نوشیدنی جذاب آب هندوانه را دوست دارید؟ واقعا خوشمزه است! برای تهیه این شربت بی‌ادعا و ساده فقط کافی است یک هندوانه آب دارد  شیرین بخرید و بعد از آن تمام هسته‌های آن را به آرامی جدا کنید. حالا هندوانه‌های تکه شده را به همراه مقداری یخ در مخلوط کن بیاندازید و اجازه بدهید تا کاملا با هم مخلوط شوند. اگر هندوانه شیرینی کمی دارد، کمی شکر در آن بریزید تا طعم بهتری پیدا کند. حالا وقت آن رسیده که با همین شربت شاده و بسیار خوشمزه پذیرایی از  میهمانان را آغاز کنید.
  • شربت موهیتو
این شربت بیشتر شبیه به یک یخ چای است و روش تهیه آن بسیار آسان است. برای این کار ابتدا پوست لیمو ترش را کاملا ریز رنده کنید. مراقب باشید که قسمت پوست سفید لیمو در هنگام رنده شدن، وارد شربت نشود؛ زیرا فقط باعث تلخ شدن شربت خواهد شد. حالا مقداری چی سبز دم کنید و اجازه بدهید که خنک شود و بعد از آن لیمو، نعنای تازه و رنده پوست لیمو را به چای سبز اضافه کنید. برای شیرین کردن این دم‌نوش حتما از عسل استفاده کنید تا خواص عسل هم به بدن خود دعوت کنید. درنهایت لیوان دم‌نوش را با برگهای نعنای تازه و چند برش لیمو تزئین کنید و از خنکی و خواص جذاب آن لذت ببرید.
  • دم‌نوش قاصدک، عالی برای لاغری!
گیاه قاصدک پر از مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای مفید برای بدن است. مجموعه عظیمی از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین آ و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن و ... در این گیاه به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل مصرف آن در حد تعادل می‌تواند باعث تنظیم قند خون، تصفیه خون، مبارزه با التهاب و موثر در کاهش ورزن است. برای تهیه کردن این دم‌نوش نیاز به گیاه قاصدک شامل ریشه، ساقه و گل این گیاه دارید. حالا مقداری از قاصدک را خرد کرده و به آب جوش در حال حرارت اضافه کنید و اجازه بدهید که کمی بجوشد. بهتر است تا 5 دقیقه صبر کنید و بعد دم‌نوش را مصرف کنید. در عین حال با اضافه کردن نعنا هم می‌توانید خواص خنک کنندگی آن را افزایش دهید و از طعم و خواص بی‌شمار آن لذت ببرید.
  • شربت تخم شربتی، ساده و پرخاصیت
آخرین شربتی که می‌تواند آب بدن ما را در تابستان در حد تعادل نگه دارد، شربت تخم شربتی است. این دانه گیاهی زمانی که در آب قرار می‌گیرید، خواص ژلاتینی خود را نشان می‌دهد و بعد از چند دقیقه ژلاتینی شدن آن را مشاهده می‌کنید. در عین حال تخم شربتی پر از ویتامین ث است و می‌توانید با مصرف این شربت شاده و خوشمزه به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. نکته مهم برای تهیه تخم شربتی این است که حتما این دانه گیاهی را به‌صورت جداگانه در آب بریزید تا حالت ژلاتینی پیدا کند. اگر به‌سرعت آب، آب‌لیمو، شکر و تخم شربتی را باهم ترکیبی کنید، کاملا حالت زلاتینی پیدا نمی‌کند و نمی‌توانید از خاصیت نگهداری آب در این دانه استفاده کنید. درنهایت اینکه برای خوشمزه‌تر شدن این شربت می‌توانید آن را با گلاب، عرق نعنا، عرق هل، زعفران و یا آبلیموی تازه ترکیب کنید و خوشمزگی و خواص متفاوت را در آن تجربه کنید. این نکته را فراموش نکنید که با خرید بسته اینترنت رایتل هفتگی و جست و جو در اینترنت نیز نوشیدنی های بی نظیر دیگری را پیدا خواهید کرد. شما چه دمنوش و شربت خنک دیگری می‌شناسید که حال ما را در تابستان بهتر می‌کند؟  
نظرات: 0 مشاهده