طرز تهیه "کیک شکلاتی اسنیکرز" کافی شاپی-فیلینگ اسنیکرز-مرحله به مرحله

طرز تهیه "کیک شکلاتی اسنیکرز" کافی شاپی-فیلینگ اسنیکرز-مرحله به مرحله

کیک اسنیکرز روسی-طرز تهیه کیک های کافی شاپی روسی-کیک لوتوس-فیلینگ اسنیکرز کیک اسنیکرز روسی-طرز تهیه کیک های کافی شاپی روسی-کیک لوتوس-فیلینگ اسنیکرز

مواد لازم برای تهیه کیک اسنیکرز

تخم مرغ 3 عدد
شکر 50 گرم
آرد 80 گرم
روغن مایع 40 گرم
شیر 50 گرم
پودر کاکائو 30 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ + طرز تهیه کیک و مراحل تزیین طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه کیک اسنیکرز

1- تخم مرغ هارو داخل کاسه ای بشکنید، شکر رو داخلش بریزید و 6 الی 7 دقیقه با دور تند همزن هم بزنید تا هم رنگ تخم ها تغییر کنه هم حجم مواد بیشتر و کشدار بشه. 2- روغن مایع رو به کاسه اضافه کنید و 1 دقیقه با دور کند همزن هم بزنید تا مواد با هم ترکیب بشن، بعد همزن رو بذارید کنار و شیر رو به کاسه اضافه کنید و با قاشق بزرگ یا لیسک به صورت دورانی و آرام، مخلوط رو هم بزنید. 3- پودر کاکائو، آرد سفید و بیکینگ پودر رو داخل یه کاسه بریزید و با قاشق هم بزنید تا با هم ترکیب بشن، بعد 3 بار الک کنید، بعد داخل کاسه مخلوط تخم مرغ بریزید و دوباره با لیسک به صورت دورانی و به آرامی هم بزنید. 4- وقتی که همه مواد با هم ترکیب و یکدست و به رنگ شکلاتی شدن یعنی مایه کیک حاضره، کف و دیواره قالب مورد نظرتون رو کاغذ روغنی بندازین (قالب کمربندی 15 یا 18 سانتی)، مایه کیک را آرام آرام روی کاغذ روغنی بریزید، سپس قالب را داخل فر که از قبل گرم کرده اید به مدت 35 الی 45 دقیقه و با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. (حرارت فرها متغیره، احتمالا کیک توی فرِ شما 1 ساعته بپزه،پس دقت کنید تا کاملا کیکتون بپزه). 5- بعد از 35 دقیقه قالب را از فر خارج کنید و یک خلال دندان داخل کیک فرو ببرید اگر کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما پخته است، اما اگر چسبید چند دقیقه هم داخل فر قرار بدین تا کیک کاملا بپزه. 6- زمانی که کیک کاملا پخت قالب رو از فر دربیارید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار بدین تا خنک بشه، بعد کیک رو از قالب دربیارید و دوباره صبر کنید تا کیک هم خنک بشه، بعد به 3 قسمت (گرد) برش بزنید.

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

شکر 150 گرم
خامه صبحانه 150 گرم
کره 50 گرم
آب یا شیر کم چرب یک سوم پیمانه

طرز تهیه سس کارامل

شکر رو داخل یه ماهی تابه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا شکر کم کم حل بشه اصلا بهش قاشق نزنید، فقط ماهی تابه رو میتونید کمی تکون بدین، وقتی نصف مقدار شکر حل شد به کمک یه لیسک‌ کم کم هم بزنید تا کامل حل بشه، بعد به ترتیب کره و خامه و شیر رو اضافه کنید و کمی روی حرارت نگه دارید تا غلیظ و کاراملی بشه .

مواد لازم برای تهیه خامه پنیری

پنیر خامه ای ماسکارپونه 400 گرم
شکر 80 گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
خامه قنادی (در دمای محیط قرار بدین تا روان تر بشه) 30گرم
بادام زمینی بوداده 100 گرم

طرز تهیه خامه پنیری برای لایه میانی کیک اسنیکرز

پنیر خامه ای و شکر و وانیل رو داخل یه کاسه بریزید، و با دور کند همزن هم بزنید تا مواد یکدست بشن، بعد خامه قنادی رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مواد لازم و طرز تهیه گاناش کیک اسنیکرز

شکلات تخته ای شیری 140 گرم
بادام زمینی پوست گرفته و نصفه یا خورد شده 70 گرم
خامه صبحانه (شکلاتی) 40 گرم
شکلات شیری رو روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کنید و با خامه صبحانه مخلوط کنید و بادوم زمینی رو بهش اضافه و مخلوط کنید.

آموزش مرحله به مرحله تهیه کیک کافی شاپی اسنیکرز

1- داخل همون قالب که کیک رو پختین یه سلفون بذارین و یک برش از کیک رو کف قالب قرار بدین، بعد یک لایه از مایه پنیری رو روی کیک بریزید و سطحش رو صاف کنید، بعد مقداری سس کاراملی روی قسمت پنیری بریزید و با قاشق پهن کنید. 2- نصف بادام زمینی خورد شده رو روی سس کاراملی بریزید و با قاشق روی سس کاراملی پخش کنید، بعد یک لایه دیگه مایه پنیری بهش اضافه کنید و یک برش کیک روش بذارید. 3- دوباره به همون ترتیب مایه پنیری و سس کاراملی و بادام زمینی رو روی کیک بریزید و لایه آخر کیک رو روی مواد بذارید و سلون بکشید و قالب رو به مدت 3 ساعت داخل یخچال بذارین تا کیک خودشو بگیره. 4- بعد از 3 ساعت قالب رو از یخچال دربیارید، کیک رو از قالب و سلفون جدا کنید و روی یک توری قرار بدید و روش رو کاملا با گاناشی که آماده کردید بپوشونید و به دلخواه تزیین و نوش جان کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز

1- فر رو در ابتدای کار به مدت 15 دقیقه روشن و روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیمش کنید تا گرم بشه. 2- تخم مرغ و شیر را بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 3- برای اینکه کیک شما کاملا پف کنه و پخت بهتری داشته باشه حتما آرد و بکینگ پودر رو 3 بار الک کنین. 4- بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب رو 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند و از شکل گرفتن حباب داخل کیک جلوگیری بشه. 5- بادام ها رو یا با گوشتکوب بکوبید یا با چاقو روی تخته کار خردشون کنید، خیلی ریز نکنید، بادام ها باید در دهان کاملا حس بشن. 6- هم زدن مواد را در یک جهت و به صورت دورانی انجام دهید تا کیک به خوبی پف کند. 7- دقت کنید همیشه برای پخت انواع کیک باید قابلمه یا قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 8- برای اینکه کیک بعد از برش خوردن خورد و له نشه حتما بعد از پخته شدن اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید. 9- بهترین قالب برای این کیک قالب گرد کمربندیه. 10- در 30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید چون پف کیک کاملا از بین میره.
نظرات: 1 مشاهده