طرز تهیه میکادو میشکا شکلاتی-علت نچسبیدن مواد به نان میکادو چیست؟

طرز تهیه میکادو میشکا-میکادو شکلاتی-نکات مهم شیرینی میکادو

طرز تهیه میکادو شکلاتی-علت نچسبیدن شیرینی میکادو-نکات تهیه شیرینی میکادو بازاری طرز تهیه میکادو شکلاتی-علت نچسبیدن شیرینی میکادو-نکات تهیه شیرینی میکادو بازاری

مواد لازم برای تهیه میکادو مجلسی و حرفه ای شکلاتی

آرد قنادی 2 لیوان
آرد نخودچی 1 لیوان
نان میکادو 5 یا 6 ورق
پودر قند 1 لیوان
پودر کاکائو 2 ق غ
کره یا روغن جامد 150 گرم
وانیل‏ و پودر هل از هر کدام نصف ق چ
روغن مایع یک و نیم لیوان
چطور برای 6 نفر حلوای آرد گندم درست کنم؟ چطور برای 6 نفر حلوای زنجبیلی درست کنم؟ چطور "حلوای زعفرانی" درست کنم؟

طرز تهیه شیرینی میکادو شکلاتی مجلسی

1- آرد قنادی رو با آرد نخودچی مخلوط و الک کنید و داخل یک ماهیتابه بریزید و 15 دقیقه با حرارت کم تفت بدین تا بوی خامی آرد گرفته شود، بعد دوباره الک کنید. وانیل‏ و پودر هل، پودر قند و پودر کاکائو رو هم مخلوط و الک کنید و به ماهی تابه اضافه کنید. 2- کره و روغن مایع رو هم اضافه کنید و روی حرارت ملایم حدود 5 الی 7 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست بشه، ماهی تابه رو از روی حرارت بردارید. 3- یکی از ورقه‌های نان میکادو را داخل یک سینی صاف قرار دهید، مایه را روی نان بریزید، با یک کاردک یا پالت شروع به صاف کردن سطح آن کنید. یک لایه را که صاف کردید، یک نان دیگر را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا به هم بچسبند. 4- دوباره شروع به اضافه کردن یک لایه دیگر از مواد کنید و روی آن را نان بگذارید، این کار را تا جایی ادامه دهید که موادتان تمام شود، آخرین لایه باید نان باشد. 5- بعد از اتمام کار یک سینی روی نان بگذارید بعد روی سینی یک جسم سنگین بذارید تا خوب بهم بچسبند و پرس شوند، سینی رو 3 الی 4 ساعت کنار بذارید تا در دمای محیط میکادو ها خودشون رو بگیرن. 6- در مرحله آخر اگر دوست داشتین که روی میکادو های شما سفید بمونه میکادو ها رو به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید، اما اگر دوست داشتین شکلاتی باشه مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری به روش بن ماری آب کنید و روی میکادو ها بریزید و اجازه بدید تا شکلات خودشو بگیره و سفت بشه، بعد هم به اندازه و مدل دلخواه برش بزنید.

علت نچسبیدن مواد به نان میکادو چیست؟

1- زمان قرار دادن مواد روی نان های میکادو خیلی مهمه، اگر مواد میانی را درست کردید و سرد شده حتما اونو روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار بدهید تا گرم شود، باید مواد میانی رو گرم استفاده کنید تا به نان ها بچسبد. منظور از گرم داغ داغ نیست فقط در حد گرم بودن، چون اگر داغ باشد نان خمیر می شود. 2- از مواد هم زیاد نریزید وسط نون ها، زیاد بودن مواد هم باعث نچسبیدن مواد به نون هاتون میشه.

فوت و فن و نکات مهم شیرینی میکادو در خانه

1- نان میکادو را از مغازه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. 2- برای تزئین میکادو از پودر پسته و نارگیل هم میتونید استفاده کنید. 3- شیرینی میکادو یا میشکا ، از شیرینی های پر طرفدار و محبوب ایرانیان در عید نوروز است . این شیرینی نیاز به فر ندارد و شما به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید. 4- بعد از هر برش، تیغه چاقو را با دستمال تمیز کنید تا به برش‌های بعدی آسیب نرسد. 5- برای زیباتر شدن ظاهر میکادو ها می توانید کمی شکلات سفید ذوب شده را در قیف ریخته و روی شیرینی به سلیقه خودتان طرح و شکل دهید. 6- در صورتی که بخواهید میکادو ها را برای طولانی مدت نگهداری کنید، حتما آن ها را داخل ظرف در بسته قرار دهید. 7- یک طرف نون های میکادو خونه های مربعی داره یک طرف لوزی، سعی کنین مربع و لوزی رو روی هم دیگه قرار بدین تا بهتر کیپ بشه. 8- تعداد لایه‌ها کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. 9- توجه داشته باشید آرد نخودچی سریع می سوزد، باید به صورت مداوم هم بزنید. 10- غلظت مواد میکادو باید به گونه ای باشد که به راحتی روی نان میکادو پهن شود، در صورتی که غلیظ شد به آن مقداری روغن مایع اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید، هر 100 گرم شکلات تخته‌ای را با 2 قاشق روغن مایع به صورت بن‌ماری آب کنید.
نظرات: 0 مشاهده