طرز تهیه "بستنی سنتی وانیلی" با ثعلب و خامه مرحله به مرحله

بستنی دسر نوبرانه فصل بهاره و در فصل تابستان اصلا نمی توان از آن گذشت. در یک عصر گرم تابستانی هیچ چیز مانند یک بستنی خوش طعم و شیرین حال آدمو خوش نمی کنه. اما تهیه بستنی توی خونه نیاز به صبر و حوصله داره تا نتیجه مطلوب حاصل بشه، ما توی این مطلب طرز تهیه بستنی وانیلی ساده را براتون آموزش دادیم تا اگر دوست داشتید طعم بستنی خانگی که خودتان تهیه کرده اید، بچشید.

طرز تهیه "بستنی خانگی ساده" وانیلی با ثعلب مرحله به مرحله

بستني شيري خانگی-بستنی وانیلی با خامه-درست كردن بستني سنتی وانیلی در منزل با ثعلب بستني شيري خانگی-بستنی وانیلی با خامه-درست كردن بستني سنتی وانیلی در منزل با ثعلب

مواد لازم برای تهیه بستنی خانگی با شیر-فرمول بستنی

شیر پرچرب 1 لیتر
زرده تخم مرغ 4 عدد
شکر 1 لیوان (200 گرم)
ثعلب 1 ق غ
خامه صبحانه 200 گرم
وانیل 1ق چ
چطور برای 4 نفر بستنی طالبی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر بستنی سنتی زعفرانی درست کنم؟ طرز تهیه “بستنی کیم” خانگی با خامه-بدون ثعلب/بسیار راحت و سریع

آموزش و طرز تهیه بستنی خانگی مرحله به مرحله

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه بستنی خانگی ساده" شیر رو داخل یه قابلمه بریزید و بذارید روی شعله گاز و با حرارت ملایم اجازه بدید تا گرم بشه، تا شیر گرم بشه شما تخم مرغ ها رو داخل یه کاسه ای بریزید و شکر رو هم بهش اضافه کنید. 2- وانیل رو هم به کاسه اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا رنگش کرمی بشه و اگر همزن برقی ندارید با همزن دستی هم میتونید اینکارو انجام بدید تا زمانی که رنگ تخم مرغ تغییر کنه و شکر هم کاملا حل بشه. 3- زمانی که شیر داغ شد 5 قاشق ازش بردارید و قابلمه شیر رو بذارید کنار تا بعدا دوباره روی حرارت بذارید، 5 قاشق شیر رو کم کم داخل کاسه تخم مرغ بریزید و کاملا خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها بخاطر داغ بودن شیر نبُره و تا زمانی که حجم مواد بیشتر بشه و مخلوط به قوام فرنی دربیاد باید کاملا خوب هم بزنید، 4- ثعلب را همراه با 2 قاشق شکر در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید، بعد از هم زدن، آرام آرام ترکیب ثعلب و شکر را داخل شیر بریزید و هی هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. 5- بعد مخلوط زرده تخم مرغ رو به شیر اضافه کنید، فقط حواستون باشه بخاطر داغ بودن شیر برای جلوگیری از لخته شدن تخم مرغ هی باید شیر رو با همزن دستی یا لیسک هم بزنید. 6- بعد خامه رو به موادتون اضافه کنید و تا زمانی که خامه داخل شیر حل بشه هم بزنید و دوباره قابلمه شیر رو بذارید روی شعله گاز و با حرارت متوسط، مدام هم بزنید تا تخم مرغ نبره، زمانی که به نقطه جوش رسید از روی حرارت بردارید و از صافی رد کنید تا مواد گوله شده ازش جدا بشه. 7- اکنون برای اینکه شیر به شکل و شمایل بستنی شبیه شود باید آن را در سرما هم بزنید. کسانی که بستنی ساز دارند، این دستگاه کار را برایشان انجام می دهد اما کسانی که بستنی ساز ندارند باید به روش دیگری عمل کنند. 8- اگر بستنی ساز ندارید این مراحل رو طی کنید، زمانی که مایه بستنی کمی خنک تر شد داخل ظرف استیل گودی بریزید و آن را برای 45 دقیقه داخل فریزر بگذارید، بعد از 45 دقیقه ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و در ظرف بزرگتری یخ بریزید و کاسه مایه بستنی را روی ظرف یخ قرار بدین و با همزن دستی یا لیسک مایه بستنی را تا زمانی که کش دار بشه خوب هم بزنید. 9- بعد بستنی را به مدت 30 دقیقه دوباره در فریزر قرار دهید و سپس بیرون بیاورید و موادرو از کناره ها به وسط بیارید و خوب هم بزنید تا بستنی کشدار‌تر شود و دوباره آن را در فریزر قرار دهید. این فرایند را 5 الی 6 بار تکرار کنید تا بستنی انسجام بیشتری پیدا کند و کشدارتر شود. 10- زمانی که بستنی کاملا کشدار و جامد شد یعنی بستنی شما حاضره، قبل از استفاده 2 الی 3 ساعت هم بذارید توی فریزر تا کاملا خودشو بگیره و تقریبا سفت و یخ زده بشه، موقع سرو میتونید با پودر پسته یا گردوی خورد شده و یا شکلات های تکه ای خورد شده تزئین کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی تهیه بستنی خانگی ساده با ثعلب

1- هم زدن ثعلب با 2 قاشق شکر برای جلوگیری از گوله گوله شدنِ ثعلبه. 2- برای درست کردن بستنی همیشه بخاطر داشته باشید برای اینکه بستنی کشدار شود باید از ثعلب مرغوب استفاده کنید در غیر اینصورت بستنی دچار یخ زدگی می شود. 3- می توانید روی این بستنی ساده وانیلی مقداری کارامل بریزید و نوش جان کنید.
نظرات: 0 مشاهده