طرز تهیه "باقلوا گردویی برای 8 تا 12 نفر" به شکل پیتزا-طرز تهیه شربت باقلوا ترکی

همیشه کنار چایی در میان وعده ها دوست داریم یه خوراکی خوشمزه باشه، اگر اون خوراکی هم که خونگی و دستپخت خودمون باشه که دیگه عالیه، باقلوا در ایران به شکل‌های مختلف همچون لوزی، مربعی، پیتزایی و لوله‌ای و در انواع طعم‌های پسته ای، بادامی، نارگیلی و گردویی تهیه می‌شود. ما در این مطلب "طرز تهیه باقلوا پيتزايى گردویی" رو قرار دادیم که چون با خمیر یوفکا و حاضری درست میکنید هم خیلی ساده درست میشه و هم خیلی خوشمزه میشه، امیدوارم که درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه و درست کردن "باقلوا پیتزایی گردویی برای 8 تا 12 نفر"

نکات مهم در پخت باقلوا-طرز تهیه باقلوا گردویی-طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا-طرز تهیه باقلوا خانگی ساده نکات مهم در پخت باقلوا-طرز تهیه باقلوا گردویی-طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا-طرز تهیه باقلوا خانگی ساده

مواد لازم برای تهیه باقلوا پيتزايى خانگی

خمير باقلوا خمیر یوفکا (فیلو) گرد 1 بسته
كره آب شده 200 گرم
شكر 2 ليوان
آب  1 ليوان
آبليمو  1 ق غ
گردوی خورد شده به میزان دلخواه
گلاب و عرق هل نصف ليوان
زعفران دم کرده 2 ق غ

طرز تهیه شربت باقلوا پیتزایی

1- آب و شکر رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه زمانی که دونه های شکر کاملا حل شد دیگه شربت رو هم نمیزنیم تا بجوش بیاد. 2- شکرهای چسبیده به دیواره داخلی قابلمه رو با یک فرچه که به آبلیمو آغشته کردین تمیز کنین تا بعدا شربتتون شکرک نزنه، وقتی شربت بجوش اومد زعفرون و آب لیمو و گلاب و عرق هل رو بهش اضافه کنین و بعد از يكى دو جوش از روى حرارت بردارید. 3- کمی از شربت رو بین دوتا انگشتتون تست کنید باید کمی حالت چسبندگی داشته باشه، شربت رو داخل ظرفی بریزید و موقع استفاده به اندازه لازم شربت رو روی باقلواهاتون بریزین. چطور "شیرینی دانمارکی" درست کنم؟ طرز تهیه خمیر جادویی و خمیر همه کاره چطور باسلوق خانگی خوشمزه درست کنم؟ چطور شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه درست کنم؟

آموزش مرحله به مرحله درست کردن باقلوا پيتزايى گردویی با خمیر یوفکا

1- خمیر ها رو از داخل بسته در بیارید و بگذارید کنارتون، قالب گردی رو روى خمير گذاشته با نوک چاقو علامت بزنید و با قيچى قسمتى رو كه علامت زديد برش بزنید، هر ورق يوفكا رو بوسيله برس با كره چرب كرده و داخل قالب بچینید. 2- خمیر ته قالب و آخرین ورق رو از خميرهاى گرد درسته استفاده کنید و براى وسطها از قسمتهاى پِرتى خمير که کنار گذاشتید استفاده کنید، بعد از قرار دادن هر 4 الی 5 لایه از خمیر روی آن را با مغز گردو بپوشانید و دوباره چند لایه خمیر قرار بدین، فقط حواستون باشه لابلای هر خمیر از کره استفاده کنید. 3- وقتى آخرین ورق خمیر رو گذاشتید با یک چاقوى تيز به شکل مثلث های پیتزایی برش بزنيد و باقيمانده كره رو هم در نهايت روى باقلوا ريخته و قالب رو داخل فر 180 درجه که از قبل گرم کردین قرار بدین، وقتی روی باقلوا ها کاملا طلایی شد (بستگی به حرارت فر تقریبا 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان میبره)، قالب را از فر خارج کنید، باقلواهاتون حاضره.

شربت باقلوا باید داغ باشد یا سرد

قالب رو که از فر رآوردین باید همون لحظه از شربت سرد شده به تدریج روی باقلوا ها بریزید و صبر کنید تا باقلواها خنک بشن و شربت رو به خودشون جذب کنن، سپس آن ها را از قالب جدا کرده و سرو کنید. شربت رو بعد از آماده کردن بذارید در دمای اتاق تا سرد بشه. طرز تهیه باقلوا گردویی با خمیر هزارلا-علت خمیر شدن باقلوا-طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا طرز تهیه باقلوا گردویی با خمیر هزارلا-علت خمیر شدن باقلوا-طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا

فوت و فن و نکات تکمیلی درباره پخت باقلوا پيتزايى خانگی

1- در صورت تمایل می توانید شربت را از یک روز قبل آماده کنید و بذارید در یخچال تا هم خنک شود و هم قوام بهتری پیدا کند. 2- کره رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی کتری بذارید تا با بخار کتری آب بشه و هرگز به طور مستقیم روی حرارت نگذارید تا ذوب بشه. 3- گردوهایی که استفاده میکنید خیلی ریز نباشند تا بتونید هنگام خوردن زیر دندان احساس کنید. 4- شربت رو حتما روی حرارت کاملا ملایم درست کنین چون اگر حرارت زیاد باشه به علت اینکه آب از شکر کمتره (شکر 2 برابر آبه) حتما بعدا شربتتون شکرک میبنده. 5- فراموش نکنید که شربت حتما باید سرد باشد و بالعکس باقلوا باید کاملا داغ باشد درغیر اینصورت باقلوا دیگر ترد نبوده و کاملا خمیر میشود. 6- میتونید این باقلوای خوشمزه رو با بستنى يا سرشير هم سرو کنید. 7- باقلوا را حدودا 3 الی 4 ساعت کنار بگذارید تا شهد کاملا جذب آن شود.
نظرات: 0 مشاهده