طرز تهیه "کیک کنجدی در قابلمه"-کیک کنجدی بدون فر برای 6 تا 8 نفر

اگر دوست دارید توی خونه و برای عزیزانتون کیک کنجدی درست کنید اما فر ندارید هیچ مشکلی نداره ما توی این مطلب "طرز تهیه کیک کنجدی در قابلمه" رو آموزش دادیم که میتونید توی خونه و به راحتی درست کنید و کنار چایی از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه "کیک کنجدی در قابلمه"-آموزش کیک کنجدی بدون فر

طرز تهیه کیک کنجدی بدون فر-آموزش تهیه کیک کنجدی در قابلمه-کیک کندی ساده با شیر طرز تهیه کیک کنجدی بدون فر-آموزش تهیه کیک کنجدی در قابلمه-کیک کندی ساده با شیر

مواد لازم برای تهیه کیک کنجدی خانگی در قابلمه

آرد 2 لیوان
تخم مرغ 5 عدد
شکر 1 و 1/2 لیوان
شیر 1 لیوان
پودر وانیل 1 ق چ
بیکینگ پودر 1 و نیم ق چ
کنجد سفید به میزان لازم
روغن مایع 1 لیوان
چطور “کیک یزدی” خوشمزه خانگی درست کنم؟

چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟

چطور برای 6 الی 8 نفر کیک زبرا درست کنم؟

چطور برای 8 الی 10 نفر کیک خیس شکلاتی درست کنم؟

آموزش درست کردن کیک کنجدی بدون فر برای 6 تا 8 نفر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک کنجدی" تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بشکنید، شکر رو اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ بشه، اگر همزن برقی نداشتید و با همزن دستی خواستید هم بزنید آنقدر هم بزنید تا کرمی و کشدار بشه. 2- شیر و روغن مایع و وانیل رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد با هم خوب ترکیب بشن، بیکینگ پودر و آرد رو با هم ترکیب کنید و 3 بار الک کنید و توی 3 مرحله به مواد اضافه کنید و در هر مرحله 2 دقیقه با لیسک یا قاشق به صورت دورانی هم بزنید. 3- در این مرحله وقتی مواد یکدست شدن یعنی مایه کیک حاضره، کف و دیواره قابلمه نچسبتون رو با روغن یا کره چرب کنید و کنجد بریزید و حواستون باشه همه جای قابلمه رو با کنجد پوشش بدین. 4- مایه کیک رو به آرومی داخل قابلمه بریزید و قابلمه رو تکون بدین تا مایه کیک کاملا یک دست بشه بعد سطحش رو با قاشق صاف کنید، در قابلمه رو با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید ، یک شعله پخش کن رو 10 تا 15 دقیقه روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید تا داغ بشه بعد قابلمه رو روی شعله پخش کن بگذارید و زیر شعله رو خیلی کم کنید. 5- برای پختن این کیک 40 الی 50 دقیقه زمان لازم است، بعد از 40 دقیقه در قابلمه رو بردارید و یک خلال دندان توی کیک فرو کنید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضره، زمانی که از پختن کیک مطمئن شدید، قابلمه رو به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود بعد کیک رو داخل یک دیس برگردونید و به اندازه دلخواه برش زده و با چای یا قهوه به عنوان یک میان وعده کامل نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی درباره پخت کنجدی خانگی برای 6 تا 8 نفر

1- حتما از قابلمه نچسب استفاده کنید و جنس قابلمه خیلی نازک نباشد چون حرارت شعله بسیار سریع انتقال پیدا کرده و موجب می‌شود، دور کیک تا زمان پخت کامل، بسوزد. 2- اگر خواستید بجای شیر از ماست استفاده کنید 2/3 لیوان ماست کافیه. 3- حتما در قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید تا مواد داخل قابلمه مغز پخت شود. 4- شعله پخش کن رو حتما قبل از گذاشتن قابلمه با حرارت ملایم و به مدت 15 دقیقه داغ کنید. 5- اگر شیرتون پرچرب بود از 2/3 لیوان شیر استفاده کنید. 6- اگر خواستید کیک عطر و بوی پرتقال بده از رنده پوست 1 عدد پرتقال داخل مایه کیک بریزید، حواستان باشد فقط پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید اگر قسمت سفید را رنده کنید کیک شما تلخ خواهد شد. 7- برای داشتن کیک کنجدی کشمشی داخل مایه کیک 1/3 لیوان کشمش بریزید. 8- برای داشتن کیک کنجدی گردویی، گردوی خورد شده داخل مایه کیک بریزید. 9- تخم مرغ و شیر را بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 10- برای اینکه کیک شما کاملا پف کنه و پخت بهتری داشته باشه حتما آرد و بکینگ پودر رو 3 بار الک کنین. 11- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قابلمه میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قابلمه ریختید قابلمه را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 12- در 40 دقیقه اول به هیچ عنوان در قابلمه رو برندارید چون پف کیک شما کاملا از بین میره.. 13- هم زدن مواد را در یک جهت و به صورت دورانی انجام دهید تا کیک به خوبی پف کند. 14- سعی کنید از قابلمه ای با قطر حداقل بیست سانتی‌متر استفاده کنید، چون استفاده از قابلمه کوچک‌ تر احتمال داره که کیک کاملا مغز پخت نشه و دقت کنید همیشه برای پخت انواع کیک باید قابلمه یا قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 15- برای اینکه کیک بعد از برش خوردن خورد و له نشه حتما بعد از پخته شدن اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید. 16- این مقدار مواد برای "درست کردن کیک کنجدی" برای 6 تا 8 نفر میباشد، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده