طرز تهیه و درست کردن "کیک کنجدی برای 6 تا 8 نفر"-بدون ماست-با شیر

همیشه کنار چایی در میان وعده ها دوست داریم یه کیک خوشمزه باشه، اگر اون کیک هم که خونگی و دستپخت خودمون باشه که دیگه عالیه، برای همین ما در این مطلب "طرز تهیه کیک کنجدی" رو قرار دادیم که به خاطر وجود کنجد فراوون در این کیک، هم کیک خیلی خوشمزه تر و جذاب تره هم بسیار خاصیت داره. امیدوارم که درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه و درست کردن "کیک کنجدی برای 6 تا 8 نفر"-بدون ماست-با شیر

کیک کنجدی با شیر-کیک کنجدی بازاری-زمان ریختن کنجد روی کیک-کیک کشمش و کنجد کیک کنجدی با شیر-کیک کنجدی بازاری-زمان ریختن کنجد روی کیک-کیک کشمش و کنجد

مواد لازم برای تهیه کیک کنجدی خانگی

آرد 2 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
شکر 1 لیوان
شیر 1 لیوان
پودر هل یا وانیل 1/2 ق چ
بیکینگ پودر 2 ق چ
کنجد سفید به میزان لازم
روغن مایع 1 لیوان
چطور “کیک یزدی” خوشمزه خانگی درست کنم؟

چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟

چطور برای 6 الی 8 نفر کیک زبرا درست کنم؟

چطور برای 8 الی 10 نفر کیک خیس شکلاتی درست کنم؟

آموزش مرحله به مرحله درست کردن کیک کنجدی برای 6 تا 8 نفر با بافت عالی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک کنجدی" تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بریزید، شکر و وانیل رو اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ بشه و حجمش 2 برابر بشه، اگر همزن برقی نداشتید و با همزن دستی خواستید هم بزنید آنقدر هم بزنید تا کرمی و کشدار بشه. 2- روغن مایع و شیر رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد با هم خوب ترکیب بشن، بیکینگ پودر و آرد رو با هم ترکیب کنید و 3 بار الک کنید و توی 3 مرحله به مواد اضافه کنید و در هر مرحله 2 دقیقه با لیسک یا قاشق به صورت دورانی هم بزنید. 3- وقتی مواد یکدست شدن یعنی مایه کیک حاضره، در این مرحله کف و دیواره قالب مورد نظرتون رو با روغن یا کره چرب کنید و کنجد بریزید و همه جای قالب رو با کنجد بپوشونید. 4- مایه کیک رو داخل قالب بریزید و قالب رو چند مرتبه به زمین یا روی میز بکوبید تا حباب های موجود توی کیک از بین برن و مایه کیک کاملا یک دست بشه، سطحش رو با قاشق صاف کنید. 5- قالب رو داخل فر گرم بذارید و با دمای 180 درجه و به مدت 30 الی 40 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزه، البته دمای فرها چون با هم فرق میکنه احتمالا کیک شما توی 45 دقیقه بپزه. 6- در مرحله آخر تقریبا بعد از 30 دقیقه و زمانی که روی کیک طلایی شد یک چاقو یا خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر کیک بهش نچسبید یعنی کیکتون حاضره، وقتی کیک حاضر شد از فر بیرون بیارید و توی دمای محیط قرار بدین تا سرد بشه. 7- وقتی قالب خنک شد کیک رو از قالب دربیارید و زمانی که کیک خنک شد به شکل دلخواه برش بزنید و با چای یا قهوه نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی درباره پخت کیک کنجدی خانگی

1- اگر خواستید بجای شیر از ماست استفاده کنید 2/3 لیوان ماست کافیه. 2- فر رو حتما قبل از گذاشتن قالب روی 180 درجه قرار بدین و به مدت 15 دقیقه بذارید که گرم بشه. 3- اگر شیرتون پرچرب بود از 2/3 لیوان شیر استفاده کنید. 4- اگر خواستید کیک عطر و بوی پرتقال بده از رنده پوست 1 عدد پرتقال داخل مایه کیک بریزید، حواستان باشد فقط پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید اگر قسمت سفید را رنده کنید کیک شما تلخ خواهد شد. 5- اگر دوست داشتید که همه جای کیک کنجد داشته باشه وقتی که مایه کیک رو ریختین توی قالب روی مایه هم به مقداری که دوست دارین کنجد بریزید. 6- برای داشتن کیک کنجدی کشمشی داخل مایه کیک 1/3 لیوان کشمش بریزید. 7- برای خوشمزه تر شدن کیک از گردوی خورد شده داخل مایه کیک بریزید. 8- تخم مرغ و شیر را بیرون از یخچال نگه دارید تا با دمای محیط سازگار شود. 9- حتما آرد و بکینگ پودر رو 2 الی 3 بار الک کنین، الک کردن آرد باعث میشه کیک شما بهتر و بیشتر پف کنه. 10- همیشه بخاطر داشته باشید برای تهیه انواع شیرینی و کیک از شکر دونه ریز استفاده کنید. 11- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 12- در 30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید چون پف کیک کاملا از بین میره. 13- هم زدن مواد را در یک جهت انجام دهید تا کیک به خوبی پف کند. 14- به خاطر داشته باشید همیشه برای پخت انواع کیک باید قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 15- برای اینکه کیک بعد از برش خوردن خورد و له نشه حتما بعد از پخته شدن اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید. 16- این مقدار مواد برای "درست کردن کیک کنجدی" برای 6 تا 8 نفر میباشد، اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده