طرز تهیه "کادایف فنجانی"-درست کردن شربت کادایف شیرینی ترکیه

طرز تهیه کادایف فنجانی-کادایف گردویی فنجانی ترکی-طرز تهیه شربت کادایف طرز تهیه کادایف فنجانی-کادایف گردویی فنجانی ترکی-طرز تهیه شربت کادایف

مواد لازم برای تهیه کادایف فنجانی گردویی

رشته های کادایف 500 گرم
کره آب شده 200 گرم
مغز گردو یا پودر پسته به میزان دلخواه
خامه به مقدار لازم
 

آموزش و طرز تهیه کادایف فنجانی شیرینی ترکیه ای

1-در اولین مرحله رشته های کادایف را باز کنید و داخل یک ظرف مناسب بریزید و کره را که از قبل آب کرده اید روی آن بریزید و هم بزنید تا رشته ها کمی نرم شوند. 2- سپس مقداری از رشته ها را تا وسط فنجان ریخته و فشار بدهید، روی آن گردو ریخته و دوباره از رشته های کادایف روی آن بگذارید و فشار دهید تا شکل فنجان را به خود بگیرند و بعد آن را از فنجان بیرون بیاورید. 3- کادایف ها را داخل سینی فر یا هر ظرفی که میخواهید داخل فر قرار دهید بچینید و داخل فر در دمای 180 درجه قرار بدهید. وقتی روی رشته ها طلایی رنگ شد آن ها را از فر بیرون بیاورید و روی آن شربت سرد شده بریزید. بعد از این که شربت کاملا به خورد رشته ها رفت آن ها را از ظرف خارج کرده و روی رشته ها خامه بریزید و اگر دوست داشتید روی کادایف ها را با مغز گردو یا پودر پسته و یا تکه های میوه تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت کادایف

شکر 4 لیوان
آب 4 لیوان
لیمو 1-2 قطره
چطور شیرینی لطیفه درست کنم؟ چطور شیرینی کشمشی نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟

طرز تهیه شربت کادایف

آب و شکر را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود، حدود 20 دقیقه طول میکشد تا شربت قوام بیاید و 5 دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید تا شربت خنک شود.

نکات کلیدی برای تهیه شربت

همیشه برای تهیه شربت فقط تا زمان ذوب شدن شکر آن را هم زده و بعداز آن دیگر هم نزنید ، قندک های جمع شده دور قابلمه را با قاشق وارد شربت نکنید و مدام با یک پارچه تمیز و مرطوب آنها را پاک کنید از آبلیمو یا جوهر لیمو استفاده کنید تا بعد از مدتی شربت شما شکرک یا قندک نزند. توجه داشته باشید که این دسر باید خودش گرم باشد اما شربت آن سرد.
نظرات: 0 مشاهده