طرز تهیه خمیر شیرینی کادایف-طرز تهیه شربت کیک کادایف-بسیار ساده

شیرینی ای که امروز آموزش می دهیم در اصل طرز پخت "خمیر کادایف" است که به عنوان "کیک کادایف" هم گفته میشود. طرز تهیه شیرینی کادایف-خمیر کادایف-کیک کادایف-طرز تهیه شربت کیک کادایف طرز تهیه شیرینی کادایف-خمیر کادایف-کیک کادایف-طرز تهیه شربت کیک کادایف

مواد لازم برای تهیه خمیر کادایف (کیک کادایف)

تخم مرغ 3 عدد
شکر 3 فنجان قهوه خوری
آرد 3 فنجان قهوه خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کادایف

1-در اولین مرحله تخم مرغ ها رو داخل یه کاسه ای بریزین و هم بزنید، بعد شکر رو به تخم مرغ ها اضافه کنید و دوباره هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر را هم الک کرده و به مواد اضافه کرده و با قاشق آنقدر هم بزنید تا مخلوطی صاف و یکدست داشته باشید و آردگوله گوله نشود و خمیری تقریبا سفت بدست بیاید. 2- کف و دیواره های یه قالب رو چرب کنید بعد خمیر رو داخل قالب بریزید و با قاشق پهن و صاف کنید،  بعد قالب را درون فر قرار داده و به مدت 30 دقیقه و با حرارت 170 درجه سانتی گراد صبر کنید تا روی خمیر کادایف طلایی شده و پخته شود. 3- بعد از پختن خمیر کادایف، آن را از قالب در آورده و بذارید تا سرد شود، بعد از سرد شدن داخل ظرف سرو قرار بدین و شربت آماده شده را روی خمیر بریزید و برش زده و با چای نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت خمیر کادایف

شکر 2 لیوان
آب 3 لیوان
طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه پاناکوتا وانیلی چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه شربت کیک کادایف

شکر را داخل قابلمه ریخته و روی اجاق با حرارت کم بذارید و با قاشق هم بزنید تا هم رنگ شکر کمی قهوه ای شود و هم شکر پودر شود. بعد از تغییر رنگ شکر، 3 لیوان آب را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا آب به جوش بیاید و بعد از به جوش آمدن 5 الی 10 دقیقه نیز صبر کنید تا شربت به قوام بیاید.

نکته مهم تهیه خمیر کادایف (کیک کادایف)

1- توجه داشته باشید تا قبل از پخته شدن خمیر، درب فر را باز نکنید چون تمام پف خمیر می خوابد. 2- هنگام گذاشتن خمیر کادایف داخل ظرف سرو باید آن را پشت و رو بگذارید (روی خمیر که طلایی شده پایین باشد). 3- می توانید برای خوشمزه تر شدن این شیرینی آن را با خامه و پودر پسته تزیین کنید. 4- فر را از قبل روشن کرده و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا داغ شود.
نظرات: 0 مشاهده