"طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور" برای 6 تا 8 نفر-دسر ساده یخچالی

امروزه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای دنیا تیرامیسو هستش که مخصوص کشور ایتالیاس، تیرامیسو انواع گوناگونی دارد: بعضی از تیرامیسوها بدون تخم مرغ تهیه می‌شوند. در برخی هم از زرده و هم از سفیده تخم مرغ و برخی فقط با سفیده تهیه می‌شود. ما توی این مطلب آموزش "تهیه تیرامیسو با پتی بور" رو گذاشتیم که خیلی راحت و فوری درست میشه. تیرامیسو یخچالی ساده-طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو-طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای تیرامیسو یخچالی ساده-طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو-طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه دسر مجلسی تیرامیسو برای 6 تا 8 نفر

زرده تخم مرغ 3 عدد
بیسکویت بتی پور 2 بسته
شکر 3 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
خامه و پنیر ماسکارپونه از هر کدام 200 گرم
قهوه اسپرسو غلیظ یا قهوه فوری یا نسکافه 1 الی 2 فنجان
طرز تهیه پاناکوتا وانیلی-دسر مجلسی ساده با شیر برای 4 تا 6 نفر چطور دسر “ژله آکواریومی” درست کنم؟ برای 8 الی 10 نفر چطور برای 6 تا 8 نفر چیز کیک نیویورکی درست کنم؟

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور برای 6 تا 8 نفر

1- زرده ها رو داخل یه کاسه ای بریزید و کاسه رو روی بخار آب قرار بدین و تخم مرغ ها رو هم بزنید، بعد شکر و وانیل رو بریزید و دوباره هم بزنید تا هم رنگ تخم مرغ ها تغییر بکنه و هم شکر کاملا حل بشه بعد کاسه رو بذارید کنار تا خنک بشه. 2- در این مرحله ابتدا خامه رو داخل همزن بریزید و هم بزنید بعد پنیر رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوط به صورت کشدار دربیاد و از کاسه نریزه ،بعد مخلوط زرده تخم مرغ رو به مخلوط خامه و پنیر ماسکارپونه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود، 2 قاشق هم از قهوه آماده شده داخل مواد بریزید و ترکیب کنید. 3- بیسکویت ها رو یکی یکی داخل قهوه فرو کنین و کف دیس بچینین، بیسکویت ها رو فقط در حد فرو کردن چند ثانیه داخل قهوه ببرین نه زیاد چون بیسکویت ها نرم شده و بافت تیرامیسو خراب میشه. 4- دو لایه بیسکویت رو کف ظرف بچینید و از مخلوط خامه روی بیسکویت بریزید و سطحش رو صاف کنید، دوباره یک لایه بیسکویت و یک لایه از مخلوط رو بریزید و سطحش رو صاف کنید این کار را تا تمام شدن مواد دسر ادامه دهید. 5- دیس رو برای 24 ساعت بذارین توی یخچال تا خودش رو بگیره، بعد از 24 ساعت ظرفتون رو از یخچال دربیارین و در این مرحله برای تزئین ترامیسو روی آن مقداری پودر کاکائو الک کنید بعد تیرامیسو را به قطعات دلخواه برش بزنید سپس از قالب خارج کرده و درون ظرف دلخواهتون سرو بکنید.

فوت و فن و نکات مهم تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

1- دسر تیرامیسو حتماً یک شب در یخچال بماند تا کاملاً سفت شود. 2- برای تهیه تیرامیسو با موز و گردو می توانید داخل لایه ها از حلقه های موز و گردوی خرد شده استفاده کنید . 3- تیرامیسو با پتی بور رو می توانید با بیسکویت پتی بور ساده و یا کاکائویی تهیه کنید. 4- چون دسر تیرامیسو بدون فر درست میشه، برای همین زرده رو روی بخار آب قرار میدیم تا کاملا خام داخل تیرامیسو نمونه و توجه داشته باشید که حرارت کتری کم باشه چون زرده ها شروع به پختن میکنن و دسرتون خراب میشه. 5- اگر خواستین دسر های تکنفره درست کنید همین روش رو داخل ظرف های شیک تکنفره اجرا کنید. 6- خامه رو بذارین فریزر تا یخ بزنه، قبل از استفاده دربیارین تا فقط از حالت یخ زدگی دربیاد. 7- مقدار مواد اولیه این تیرامیسو بسته به ظرف سرو شما برای 6 تا 8 نفر (حتی 10 نفر) کافیه.
نظرات: 0 مشاهده