طرز تهیه پاناکوتا وانیلی-دسر مجلسی ساده با شیر برای 4 تا 6 نفر

با شیر چی درست کنم ساده باشه-دسر با شیر و وانیل-دسر ساده و سریع یخچالی-دسر مجلسی ساده با شیر چی درست کنم ساده باشه-دسر با شیر و وانیل-دسر ساده و سریع یخچالی-دسر مجلسی ساده انواع دسر ها یک خوردنی جذابن که همه دوسشون دارن، دسر پاناکوتا هم یکی از اون دسرهای بسیار خوشمزه ایه که مخصوص کشور ایتالیاس و با مواد اولیه ساده و کمترین هزینه اما با طعمی بسیار بینظیر درست میشه، ما در این مطلب "طرز تهیه پاناکوتا وانیلی" رو آموزش دادیم، امیدوارم توی خونه درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتای وانیلی برای 4 تا 6 نفر

شیر 2 لیوان
شکر نصف لیوان
ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
خامه صبحانه 1 بسته
چطور دسر “ژله آکواریومی” درست کنم؟ چطور “ژله باواریا” مجلسی درست کنم؟ طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی دسر مجلسی برای 4 تا 6 نفر

1- داخل یه قابلمه مناسب خامه رو بریزید و با کمی شیر مخلوط کنید تا خامه کاملا حل بشه و گوله گوله نشه، بعد بقیه شیر و شکر رو اضافه کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه. 2- حواستون باشه که مخلوط شیر و شکر نباید بجوشه، فقط گرمای اون در حدی باشه که انگشت شما رو نسوزونه، در این مرحله وانیل رو اضافه کنید، بعد پودر ژلاتین رو با 2 قاشق غذاخوری آب جوش ترکیب کنید و به روش بن ماری (روی بخار آب) حل کنید و به بقیه مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب بشن. 3- مخلوط بدست اومده رو داخل ظرف های سرو بریزید و حداقل 5 ساعت بذارید توی یخچال تا خودشو بگیره، بعد از درآوردن از یخچال با هر سس میوه ای که دوست داشتین یا با تمشک و یا با توت فرنگی خورد شده تزئین کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم تهیه دسر پاناکوتای وانیلی

1- دقت کنید که مخلوط شیر و خامه نجوشه، چون خامه می بره و دسرتون خراب میشه. 2- شیر و خامه را زودتر از یخچال بیرون بیارید تا با دمای محیط یکسان بشن. 3- ژلاتین را تا زمانی که حل و شفاف نشده هم بزنید. 4- وانیل باید کمتر ریخته بشه چون باعث ایجاد یک مزه تلخ، تند و ناخوشایندی میشه. اندازه نوک قاشق مرباخوری که فقط یکم بوش بیاد نه اینکه طعمش غالب بشه. 5- مقدار مواد برای تعداد نفرات بستگی به ظرف سروتون داره.
نظرات: 0 مشاهده