چطور برای 6 تا 8 نفر چیز کیک نیویورکی درست کنم؟/طرز تهیه چیزکیک نیویورکی

طرز تهیه چیزکیک نیویورکی-طرز تهیه سس تمشک طرز تهیه چیزکیک نیویورکی-طرز تهیه سس تمشک ما ایرانی ها در اکثر مواقع برای پذیرایی از مهمان هامون از انواع دسر ها استفاده میکنیم که یکی از این دسر ها که تازگیا خیلی هم مد شده و اسمش رو زیاد شنیدید و به احتمال فراوان هم یکبار لااقل تستش کردید "چیز کیک" هستش، چیز کیک یا کیک پنیر یک از خوشمزه ترین کیک های دنیا میباشد. همونطور که از اسم کیک مشخصه ماده اصلیش پنیره، برای تهیه این کیک از پنیر خامه‌ای تازه استفاده می‌شود. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده که یکی از این روش ها، در دستور "چیز کیک نیویورکی" ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک بیسکویت پودر شده است و روی آن مخلوط تخم مرغ و خامه و پنیر پر می شود که در فر پخته می شود.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نیویورکی

بیسکویت ساده 200 گرم
کره آب شده 100 گرم
پنیر ماسکارپونه 700 گرم
شکر 120 گرم
تخم مرغ 3 عدد
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو 1 ق چ
خامه ترش و خامه سنگین از هر کدام 200 گرم
عصاره وانیل یک و نیم قاشق غذاخوری

چطور چیز کیک نیویورکی درست کنیم؟ طرز تهیه چیز کیک نیویورکی برای 6 تا 8 نفر

1- اول از همه بیسکویت ها رو با کمک گوشت کوب یا وردنه کاملا خورد و پودر کنید، بعد با کره آب شده قاطی کنید و ورز بدید تا کره کاملا به خورده بیسکویت بره. 2- بعد بیسکویت رو داخل قالب کمربندی بریزید و با ته قاشق کاملا فشرده کرده و سطحش رو صاف کنید، بذارید یخچال  تا کمی خودش رو بگیره، تا شما خامه روی بیسکویت رو آماده کنید. 3- پنیرخامه ای و شکر رو داخل یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا خامه کاملا نرم بشه، خامه ترش رو به ظرف اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید بعد خامه سنگین رو اضافه کرده دوباره هم بزنید. 4- در این مرحله ابتدا نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید، بعد عصاره وانیل و آب لیمو ترش رو اضافه کنید و در مرحله آخر تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید تا یک مخلوط یکدست و کرم مانند بدست بیاد، البته توجه داشته باشید که تند تند هم نزنید چون نمیخوایم تخم مرغ ها پف کنه و هوا داخل مایه بره. 5- قالب رو از یخچال دربیارید و یا با کره و یا کمی روغن دیواره قالبتون رو چرب کرده و کاغذ روغنی بگذارید، خامه چیزکیک رو روی بیسکویت ها بریزید و روی آن را صاف کنید و چندین بار به روی میز بزنید تا حباب های داخل مایه خارج بشه. 6- حتما دور قالب را فویل بپیچین چون ممکنه از کناره های قالب آب داخلش بره، یک تیکه فویل بزرگ رو روی میز قرار بدین و قالب رو وسط فویل بگذارید و بعد فویل رو دور قالب جمع کنید. کف سینی فر را آب جوش بریزید و ظرف چیزکیک را روی آن قرار دهید. 7- فر رو حتما 15 دقیقه قبل از گذاشتن قالب با درجه 180 بذارید تا گرم بشه، سینی فر رو طبقه وسط فر قرار بدین و اجازه بدین 30 دقیقه در دمای 185 درجه سانتی گراد بپزد، سپس حرارت فر را به 150 درجه سانتی گراد کاهش بدین و به مدت 30 دقیقه دیگر به پخت کیک ادامه دهید. 8- بعد از 30 دقیقه فر رو خاموش کنید و صبر کنید چیز کیک همچنان به مدت 1 ساعت در فر خاموش استراحت کند، بعد از 1 ساعت قالب رو از فر دربیارید و چیز کیک رو از قالب دربیارید و داخل ظرفی بذارید و به مدت 6 تا 8 ساعت داخل یخچال بذارید تا کاملا خنک بشه. نکته: بعد از پخته شدن کیک اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید، اگر کیک را داغ داغ برش بزنید احتمال دارد کیک خرد و له شود.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر برقی

اگر فر برقی دارید دما را روی 150 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید و به چیز کیک 30 الی 40 دقیقه زمان دهید. وقتی روی چیزکیک طلایی شد، فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک 1 ساعت داخل فر بماند و بعد آن را از فر خارج کنید.

طرز تهیه سس تمشک برای تزیین چیزکیک نیویورکی

200 گرم تمشک رو با 40 گرم شکر و 1 قاشق غذاخوری آب رو داخل یک پیاله که توی ماکروویو میتونین بذارین بریزین و روش رو بپوشونید و به مدت 4 دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا به شکل مارمالاد دربیاد، مارمالاد را از صافی رد کنید، هنگام سرو چیزکیک از مارمالاد تمشک روی چیز کیک بریزید و با عزیزانتون نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم درباره چیز کیک نیویورکی

1- از هر بیسکویتی دوست داشتید میتونید استفاده کنید، بتی پور، ساقه طلایی یا بیسکویت مادر و ..، بیسکویت ها رو داخل غذاساز هم میتونید بریزید تا پودر بشه. 2- بهترین قالب برای درست کردن این کیک قالب گرد کمربندیه.(قطر 18 سانتی) 3- همیشه برای پخت انواع کیک از قالبی استفاده کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 4- همه مواد را کمی زودتر ، از یخچال دربیاورید تا با دمای محیط سازگار شوند. 5- اگر خامه ترش پیدا نکردید از خامه صبحانه استفاده کنید. 6- خامه دوبل یا خامه سنگین ( به انگلیسی : heavy cream ) محتوای چربی بالایی دارد و برای مصرف روزانه مناسب نیستند. خامه سنگین نسبت به سایر خامه ها بیشترین مقدار چربی را دارد.

طرز تهیه خامه سنگین

برای تهیه خامه سنگین میتوانید دو سوم پیمانه شیر را یا یک سوم پیمانه کره مخلوط کنید. شیر را از دو ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید. کره را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید تا ذوب شود و سپس کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد. شیر و کره را مخلوط نموده و 3 دقیقه با دور کم همزن بزنید تا یکدست و سفت شود. در صورتی که به کره دسترسی نداشته باشید میتونید با ترکیب پودر خامه ، شیر و پودر قند مطابق دستور پشت بسته پودر خامه ، خامه قنادی و فرم گرفته را آماده کنید. خامه سنگین شما آماده است که میتوانید خامه سنگین خانگی را تا 2 روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری نمایید. همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر چطور برای 6 تا 8 نفر چیز کیک ژاپنی درست کنم
نظرات: 0 مشاهده