بهترین قرص های کم خونی کدامند؟ [بهترین درمان کم خونی]

کم خونی وضعیتی است که در آن شما فاقد گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن به بافت های بدن خود هستید. ابتلا به کم خونی که به آن هموگلوبین پایین نیز گفته می شود، می تواند باعث احساس خستگی و ضعف شود. البته از دیگر علائم کم خونی مانند سرگیجه و فراموشی نیز غافل نشوید و در صورت تجربه هر یک از این نشانه ها، به پزشک مراجعه کنید، چرا که می تواند یک علامت هشدار دهنده از یک بیماری جدی باشد. بهترین قرص های کم خونی کدامند؟ [بهترین درمان کم خونی] بهترین قرص های کم خونی کدامند؟ [بهترین درمان کم خونی]درمان های کم خونی که به علت آن بستگی دارد، از مصرف مکمل ها تا انجام اقدامات پزشکی را شامل می شود. ممکن است بتوانید با داشتن تغذیه سالم و متنوع و قرار دادن مکمل ها و قرص های کم خونی در برنامه غذایی خود، از برخی انواع کم خونی پیشگیری کنید. اما اینکه بهترین قرص کم خونی چیست و چگونه به درمان این مشکل کمک می کند و انواع مکمل های کم خونی را از کجا می توانید تهیه نمایید، مباحثی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شایع ترین علل کم خونی

کم خونی می تواند به دلیل شرایطی باشد که در بدو تولد وجود دارد (مادرزادی) یا به دلیل شرایطی که شما ایجاد می کنید (اکتسابی). کم خونی زمانی رخ می دهد که خون شما گلبول های قرمز کافی نداشته باشد و این اتفاق، نتیجه شرایط زیر است:
  • بدن شما گلبول های قرمز کافی نمی سازد.
  • خونریزی باعث می‌شود که گلبول‌های قرمز خون سریع‌تر از جایگزینی آنها از بین بروند.
  • بدن شما گلبول های قرمز را از بین می برد.

خطرات کم خونی در صورت عدم درمان

در صورت عدم درمان، کم خونی می تواند وضعیت سلامت شما را به طور جدی تهدید نماید. در صورت جدی نگرفتن درمان کم خونی، انتظار پیشامد چنین مواردی را داشته باشید: خستگی مفرط. کم خونی شدید می تواند آنقدر شما را خسته کند که نتوانید کارهای روزمره را انجام دهید. عوارض بارداری. زنان باردار مبتلا به کم خونی ناشی از کمبود فولات، بیشتر در معرض عوارضی مانند زایمان زودرس هستند. مشکلات قلبی. کم خونی می تواند منجر به ضربان قلب سریع یا نامنظم (آریتمی) شود. هنگامی که شما کم خون هستید، قلب شما خون بیشتری پمپاژ می کند تا کمبود اکسیژن در خون را جبران کند. این می تواند منجر به بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی شود. مرگ. برخی از کم خونی های ارثی، مانند کم خونی سلول داسی شکل، می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. از دست دادن مقدار زیادی خون به سرعت منجر به کم خونی حاد و شدید می شود و می تواند کشنده باشد. در میان افراد مسن، کم خونی با افزایش خطر مرگ مرتبط است.

ویتامین ها و مواد مغذی موثر در درمان کم خونی

اگر چه بسیاری از انواع کم خونی قابل پیشگیری نیستند، اما می‌توانید با رژیم غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، از کم‌ خونی‌ های ناشی از فقر آهن و کم‌ خونی‌ های ناشی از کمبود ویتامین جلوگیری کنید: آهن. غذاهای غنی از آهن عبارتند از گوشت گاو و سایر گوشت ها، لوبیا، عدس، غلات غنی شده با آهن، سبزیجات با برگ سبز تیره و میوه های خشک. فولات. این ماده مغذی و اسید فولیک مصنوعی آن را می توان در میوه ها و آب میوه ها، سبزیجات با برگ سبز تیره، نخود سبز، لوبیا قرمز، بادام زمینی و محصولات غلات غنی شده مانند نان، غلات، پاستا و برنج یافت. ویتامین B-12. غذاهای غنی از ویتامین B-12 شامل گوشت، محصولات لبنی و غلات غنی شده و محصولات سویا هستند. ویتامین C. غذاهای غنی از ویتامین C شامل مرکبات و آب میوه ها، فلفل، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، خربزه و توت فرنگی است. اینها همچنین به افزایش جذب آهن کمک می کنند. اگر نگران دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی از غذا هستید، می توانید با مصرف مکمل ها و انواع قرص کم خونی، کمبود این مواد مغذی را جبران نمایید.

بهترین قرص آهن برای درمان کم خونی

آهن یکی از مواد معدنی موجود در بدن انسان و یکی از اجزای هموگلوبین است. هموگلوبین ماده ای در گلبول های قرمز است که به خون کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل نماید. اگر آهن کافی نداشته باشید، بدن شما نمی تواند هموگلوبین بسازد و ممکن است دچار کم خونی شوید. این به عنوان کم خونی فقر آهن شناخته می شود که شایع ترین نوع کم خونی است. عواملی که می توانند ذخیره آهن بدن شما را کاهش دهند، عبارتند از:
  • از دست دادن خون (ناشی از زخم ها، برخی سرطان ها و سایر شرایط؛ و در زنان در طول دوره های ماهانه)
  • رژیم غذای که آهن کافی در آن وجود ندارد
  • افزایش نیاز بدن به آهن در شرایط خاص (به عنوان مثال در زنان در دوران بارداری)
اگر چه مواد غذایی بسیاری وجود دارند که حاوی آهن هستند و پیش از این به آنها اشاره نمودیم، ممکن است مجبور شوید از مکمل های دارویی استفاده کنید که در انواع مختلف قرص ها، کپسول ها، قطره ها و ... به بازار ارائه می شوند. مکمل ها و قرص های حاوی آهن می توانند علائم ناشی از کم خونی را با افزایش سطح آهن و هموگلوبین در بدن درمان نمایند. شما می توانید بهترین مکمل های آهن و انواع قرص کم خونی را از داروخانه آنلاین داروهوم به آدرس https://daroohome.com تهیه کنید.

کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس، به همراه ترکیبات ضروری و ویتامین هایی با عملکرد فوق العاده، مکملی ایده آل برای درمان کم خونی و رفع نیاز روزانه افراد به این مواد ضروری است. آهن موجود در این مکمل، منجر به ساخت گلبول های قرمز خون و هموگلوبین و به تبع آن، اکسیژن رسانی به اندام های بدن می شود. همچنین، آهن به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از ایجاد ضعف و خستگی مفرط پیشگیری می نماید. با توجه به نقش بسیار مهم در فرآیندهای بدن، مصرف کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس، کمبود این ماده را جبران می نماید. ویتامین های ب6 و ب12 نیز از دیگر ترکیبات این کپسول هستند که در تشکیل سلول های خونی موثر می باشند. فواید کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس فواید کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

فواید کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

  • مقابله با کم خونی
  • کمک به تشکیل گلبول های قرمز و هموگلوبین
  • انرژی زا و رفع خستگی
  • اکسیژن رسانی به بدن
  • موثر در حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن

قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

هر قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس حاوی 30 میلی گرم آهن است که این ماده معدنی برای افرادی که مدام احساس خستگی و بی حالی می کنند، می تواند موثر باشد. آهن سطح انرژی بدن را ارتقا داده و با کمک به تشکیل سلول های خونی مانند هموگلوبین، منجر به اکسیژن رسانی به اندام های بدن می شود و از برزو کم خونی جلوگیری می نماید. اسید فولیک و دیگر ویتامین های گروه ب مانند B1، B2، B6 و B12 از دیگر ترکیبات این مکمل دارویی هستند که متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. همچنین، عصاره چای سبز از دیگر ترکیبات این مکمل است که سطح طبیعی قند خون را حفظ نموده و سطح انرژی را افزایش می دهد. با وجود ال کارنیتین نیز، می توانید از خاصیت چربی سوزی این مکمل بهره مند شوید. فواید قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس فواید قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

فواید قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

  • رفع کم خونی و بی حالی
  • چربی سوز
  • تولید سول های خونی
  • حاوی آهن و کمک به تولید هموگلوبین
  • اکسیژن رسانی به اندام های بدن
  • بالا بردن متابولیسم بدن
  • سلامت قلب و عروق
  • کاهش سطح استرس
  • افزایش میزان مقاومت بدن در برابر بیماری ها

خرید انواع قرص کم خونی از داروهوم

شما می توانید انواع قرص ها و داروهای کم خونی را از داروخانه آنلاین داروهوم به صورت آنلاین تهیه نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.   مجموعه داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی، بهمن ماه 1399 فعالیت خود را در زمینه اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی آغاز نمود. داروهوم به شما کمک می کند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید و با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید، لذت خرید اینترنتی را تجربه نمایید. کافی است به آدرس https://daroohome.com مراجعه نمایید.
نظرات: 0 مشاهده