چطور برای 6 تا 8 نفر چیز کیک ژاپنی درست کنم/طرز تهیه چیزکیک ژاپنی خانگی

طرز تهیه چیز کیک حرفه ای-چیز کیک ژاپنی-کیک ژاپنی پنبه ای خانگی طرز تهیه چیز کیک حرفه ای-چیز کیک ژاپنی-کیک ژاپنی پنبه ای خانگی چیز کیک یا کیک پنیر یک از خوشمزه ترین کیک های ژاپنی میباشد، که امروزه در کل جهان طرفداران زیادی پیدا کرده، در ایران هم در بعضی از شیرینی فروشی ها پخت و توزیع میشه. همونطور که از اسم کیک مشخصه ماده اصلیش پنیره، برای تهیه کیک پنیر غالباً از پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه استفاده می‌شود. چیزکیک ژاپنی یه مدل کیک اسفنجی هستش با طعم پنیر خامه ای. این نوع کیک‌ها دو نوع دارند که یا پخته‌شده هستند یا غیرپخته که پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می‌شوند تا آماده و سفت گردند. ما در این مطلب یکی از راحت ترین روش رو برای تهیه "چیزکیک ژاپنی" قرار دادیم که امیدوارم توی خونه تهیه کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژاپنی

تخم مرغ 6 عدد
آرد 60 گرم (تقریبا نصف لیوان)
شیر 100 میلی لیتر
شکر  سه چهارم لیوان
پنیر ماسکاربونه یا لبنه 250 گرم
کره 50 گرم
آبلیمو 1 ق غ
وانیل ¼ قاشق چایخوری
نشاسته 2 ق غ

نحوه پخت و طرز تهیه خوشمزه ترین چیزکیک ژاپنی برای 6 تا 8 نفر

1- ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ هارو از هم جدا کنید و توی کاسه های جداگانه ای بریزید، پنیر ، کره و شیر رو روی بخار آب داغ به روش بن ماری ذوب کنید، دقت کنید که ظرف رو روی آب جوش نذارید، به صورت غیرمستقیم مواد رو ذوب کنید. 2- زرده های تخم مرغ رو داخل این مواد بریزید و با همزن دستی یا چنگال زود هم بزنید تا زرده ها داخل مواد نپزد، کمی که سرد شد در این مرحله آرد و نشاسته رو روی مواد حتما الک کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست بشه. 3- مواد رو از صافی رد کنید تا اگر زرده تخم مرغ داخلش پخته باشه از صافی رد نشه، بعد سفیده هارو چند ثانیه هم بزنید تا کف کند، بعد آبلیمو و شکر رو داخل سفیده اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا ابری بشه و از ظرف نریزه. 4- مخلوط سفیده رو در 3 یا 4 مرحله به مخلوط زرده اضافه کنید و با همزن دستی آرام هم بزنید تا مواد با هم یکدست بشن، زیاد هم نزنید که پف سفیده ها بخوابه چون در اینصورت کیک زیاد پف نمیکنه. 5- کف و دیواره قالب مورد نظرتون رو کاغذ روغنی قرار بدین و مواد رو داخلش بریزید، و سطح کیک رو صاف کنید و چند بار به آرامی روی زمین یا روی میز بکوبید تا هوای موجود در کیک گرفته بشه. 6-حتما دور قالب را فویل بپیچین چون ممکنه از کناره های قالب آب داخلش بره، یک تیکه فویل بزرگ رو روی میز قرار بدین و قالب رو وسط فویل بگذارید و بعد فویل رو دور قالب جمع کنید. 7- یک قالب بزرگتر از قالب کیکتون را داخلش آب جوش بریزید (تقریبا دو سانت) و قالب کیک رو داخل آب جوش قرار بدین، بعد طبقه وسط فر با دمای 160 درجه قرار بدین به مدت 20 دقیقه تا نیم پخت بشه، بعد در فر رو به مدت 1 دقیقه باز بذارین، دوباره در فر رو ببندید و این بار با دمای 110 درجه و به مدت 1 ساعت بذارین تا کاملا بپزه. 8- بعد از یکساعت فر رو خاموش کنید و درش رو تا نیمه باز بذارین و صبر کنید تا کیک نیم ساغت در فر استراحت کند و خنک شود، سپس قالب که کاملا خنک شد کیک رو از قالب دربیارین و دو تا سه ساعت بذارید یخچال بعد نوش جان کنید.

نکات مهم درباره تهیه چیز کیک ژاپنی (کیک پنیر)

1- بهترین قالب برای این کیک قالب گرد کمربندیه. 2- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه ، علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 3- برای پخت انواع کیک باید قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 4- همه مواد را کمی زودتر ، از یخچال دربیاورید تا با دمای محیط سازگار شوند. 5- بعد از پخته شدن کیک اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود بعد برش بزنید، اگر کیک را داغ داغ برش بزنید احتمال دارد کیک خرد و له شود. 6- فر رو حتما 15 دقیقه قبل از گذاشتن قالب با درجه 160 بذارید تا گرم بشه. (325 درجه فارنهایت) 7- توی دستور اصلی وانیل نداره ولی حتما وانیل اضافه کنید که بعد کیکتون بوی زهم تخم مرغ نگیره حتی میتونید نطفه های تخم مرغ رو هم ازش جدا کنید. 8- وقتی کیک خوب پخت، یکی دو دقیقه شعله بالا را روشن کنید تا روی کیک هم طلایی بشه. همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور برای 6 الی 8 نفر
نظرات: 0 مشاهده