طرز تهیه "فلافل خانگی با نخود" برای 8 الی 10 نفر-فلافل آبادانی و اهوازی اصل

طرز تهیه "فلافل نخود خانگی خوزستانی" برای 8 الی 10 نفر، فلافل آبادانی طرز تهیه "فلافل نخود خانگی خوزستانی" برای 8 الی 10 نفر، فلافل آبادانی فلافل یه غذای خوشمزه و نسبتا ارزان ایرانی هستش که تا چند سال پیش فقط در شهرهای جنوبی ایران تهیه میشد، اما امروزه توی کل ایران طرفدارای زیادی پیدا کرده. فلافل یکی از سالم ترین ساندویچ هایی هستش که کوچیک و بزرگ دوسش دارن، بنابراین ما در این مطلب طرز تهیه بهترین فلافل خوزستانی رو که در سریع ترین زمان ممکن حاضر میشه رو آموزش دادیم که امیدواریم با پختن و نوش جان کردن این فلافل در کنار عزیزانتون لحظات خوبی رو سپری کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل خانگی خوزستانی با نخود

نخود به ازای هر نفر نصف لیوان دسته دار فرانسوی
حبه سیر 7 عدد
پیاز 2 عدد متوسط
جعفری ساطوری شده 2 الی 3 ق غ
زیره سیاه آسیاب شده، تخم گشنیز آسیاب شده و زردچوبه از هر کدام 2 قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و روغن به میزان لازم
چطور برای بیش از 6 عدد سمبوسه پیتزایی خوشمزه درست کنم؟

ساده ترین روش طرز تهیه فلافل نخود خانگی آبادانی

1- در اولین مرحله از طرز تهیه فلافل خوشمزه اهوازی ابتدا نخود های خیس شده رو داخل آبکش بریزید و بشورید، بعد نخود ها رو کنار بگذارید تا کاملا آبش گرفته بشه، پیازها رو به چند قسمت برش بزنید بعد نخودها، پیاز و سیر ها رو در چرخ گوشت بریزید و در یک مرحله چرخ کنید. 2- بعد جعفری و همه ادویه ها رو به مخلوط نخود اضافه کنید و خوب ورز بدید تا یک خمیر یکدست بدست بیارید، ظرف حاوی خمیر رو سلفون بکشید یا دربش رو بذارید و حدود دو ساعت داخل یخچال قرار بدین تا مواد کاملا به خورد هم برن. 3- بعد از 2 ساعت ظرف رو از یخچال دربیارین، داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و با حرارت ملایم بذارید تا کاملا داغ بشه، بعد یا با دستتون و یا با فلافل زن به اندازه 1 قاشق از خمیرتون رو داخل روغن داغ بریزید، چون نخودتون خام بوده حرارت رو کم کنید تا فلافل ها کاملا مغز پخت بشن. 4- فلافل ها رو با فاصله از هم داخل ماهیتابه قرار بدین تا به هم نچسبن و زیرورو کنید تا همه جای آنها یکسان سرخ بشه، بعد از اینکه فلافل هاتون پختن داخل یک ظرف توری یا روی یک دستمال بریزین تا روغنش کاملا گرفته بشه بعد با انواع مخلفات ساندویچ مثل گوجه، کاهو، خیارشور، ترشی لیته یا بندری و.. نوش جان کنید، البته با نوشابه زرد ??. طرز تهیه فلافل خانگی نخود با پیمانه-فلافل ساده نخود آبادانی برای 8 تا 10 نفر و 12 نفر طرز تهیه فلافل خانگی نخود با پیمانه-فلافل ساده نخود آبادانی برای 8 تا 10 نفر و 12 نفر

فوت و فن و نکات مهم تهیه فلافل خوشمزه خوزستانی برای 8 الی 10 نفر

1- برای این که نفخ نخود ها گرفته شود، حتما آنها را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب بخیسانید، در صورتی که امکانش هست چند بار آب نخودها را عوض کنید. 2- این نکته مهم رو در نظر داشته باشید که فلافل را با نخود خام درست کنید، استفاده از نخود پخته برای تهیه فلافل باعث میشه بافت خمیری و چسبنده داشته باشه. 3- در تهیه فلافل کم بودن پیاز باعث میشه فلافل خشک بشه و برعکسش اگر پیاز زیاد از حد باشه باعث میشه فلافل موقع سرخ شدن وا بره. 4- میتونید توی فلافل از ادویه‌های دیگه ای مثل میخک (خیلی کم)،پودر انبه (خیلی کم) و ادویه کاری هم استفاده کنید. 5- اندازه ادویه ها بستگی به ذائقه خودتون دارد، میتونید برای تندتر کردن مزه فلافل از فلفل بیشتری استفاده کنید. 6- اگر خمیرتون بعد از دراومدن از یخچال خیلی سفت بود میتوید نصف لیوان آب داخل خمیر بریزید. 7- ادویه اصلی که در فلافل استفاده میشه فلفل سیاه و قرمز، زیره سیاه و پودر تخم گشنیز هست. 8- نخودها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند چون در این صورت مایه فلافل وا میرود، اما بهتر است خيلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان حس شوند بهتر است سایز نخودهای چرخ شده اندکی از دانه های شکر درشت تر باشد. اگر چرخ گوشتتون درشت چرخ میکنه حتما خمیر را دو بار چرخ کنید . 9- با این مقدار مواد اولیه برای 8 تا 10 نفر میشه "فلافل نخود" درست کرد، البته با توجه به مقداری که افراد میخورن احتمال داره برای 12 نفر یا بیشتر هم کافی باشه. 10- میتونید برای این مقدار مواد 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر بریزید تا فلافل ها بیشتر پف کنن. 11- برای اینکه از وا نرفتن فلافل ها مطمئن بشید 3 قاشق غذاخوری آرد نخودچی به مواد اولیه اضافه کنید.

طرز تهیه فلافل کنجدی

برای درست کردن فلافل کنجدی، داخل یک ظرف کنجد بریزید و بعد فلافل ها رو قبل از سرخ کردن در ظرف کنجد کمی فشار بدید که کنجد ها بهش بچسبه. اما اگر از دستگاه فلافل زن استفاده می کنید میتوید قبل از پر کردن خمیرِ فلافل توی قالب، کمی کنجد داخل فلافل زن بریزید و بعد قبل از فشار دادن خمیر داخل روغن، کمی هم کنجد روی فلافل بریزید و بعد فلافل را داخل روغن بیندازید. مطالب پیشنهادی چطور ” کلم پلو شیرازی” درست کنم؟ چطور “قیمه نثار” قزوینی درست کنم؟ چطور “کاچی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده