اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان

خرید میزتلویزیون باید با توجه به دکوراسیون و چیدمان خانه انجام شود. امروزه انواع میزتلویزیون با رنگ و مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌گردد. شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق نشیمن، جهت خرید میزتلویزیون اقدام کنید. مطمئنا قرار گرفتن تلویزیون روی میزتلویزیون شیک، لذت تماشای فیلم و سریال را دو برابر می‌کند. اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید میزتلویزیون به تولیدکنندگان معتبر مراجعه‌کرده تا خیال‌تان از کیفیت متریال به کار رفته راحت باشد. موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم، اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان است. اگر فرزند شما در طول روز مدت زمان زیادی تلویزیون می‌بیند، خواندن این مقاله را از دست ندهید. اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان

اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان و نوزادان

منع کردن کودکان از تماشای تلویزیون کار بسیار سختی است. امروزه بسیاری از والدین بدون توجه به اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان، از صبح تا شب کودکان را با برنامه‌های تلویزیونی سرگرم می‌کنند. حتی در برخی از خانه‌ها، زمان‌هایی که هیچ‌کس برنامه‌ای تماشا نمی‌کند، تلویزیون روشن است و همین موجب تشویق شدن کودک به تماشای تلویزیون می‌گردد. در واقع روشن بودن دائم تلویزیون باعث می‌شود که تماشای تلویزیون برای کودکان به یک عادت تبدیل شود. بسیاری از متخصصان کودک، با تماشای تلویزیون مخالف هستند و معتقدند که تماشای تلویزیون تاثیر مخربی روی کودکان می‌گذارد. در ادامه به بررسی اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان می‌پردازیم.

تلویزیون عامل اصلی کاهش یادگیری کودکان

به گفته متخصصین، تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال اصلا مفید نیست و مانع از بازی کردن و تعامل با دیگر کودکان می‌شود. در واقع فعالیت‌های بدنی و بازی کردن با سایر کودکان تاثیر بسیاری در رشد ذهنی کودک دارد. زمانی که کودک وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کند، دیگر فرصتی برای پرورش و رشد مهارت‌های زبانی و گفتاری، خلافیت و مهارت‌های اجتماعی وجود ندارد. والدین عزیز سعی کنند که ساعت‌هایی ‌را صرف بازی کردن با کودک خود کرده و او را در تقویت مهارت‌های مختلف کمک نمایند. تلویزیون عامل اصلی کاهش یادگیری کودکان تلویزیون عامل اصلی کاهش یادگیری کودکان

تماشای تلویزیون مانع از رشد خلاقیت کودک

کودکانی که دائم در حال تماشای تلویزیون هستند؛ در آینده در مهارت خواندن دچار مشکل می‌شوند. برنامه‌های تلویزیون باعث می‌شود که کودک دیگر از قدرت تخیل خود استفاده نکرده و نتواند مهارت خود را کشف کند. متاسفانه برخی از والدین از اهمیت خواندن کتاب برای کودکان غافل هستند و همین امر در آینده تاثیر مخربی بر ذهن کودک می‌گذارد.

تلویزیون باعث عدم تمرکز کودک می شود

طبق تحقیقات انجام شده کودکانی که همیشه در حال تماشای تلویزیون هستند در آینده نمی‌توانند به درستی تمرکز کنند. در واقع روشن بودن تلویزیون و پخش صداهای مختلف در منزل باعث کاهش تمرکز کودک می‌شود. عدم تمرکز در کودکان، مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. مثلا در دوران مدرسه دقت زیادی روی صحبت‌های معلم نداشته و‌همین امر تاثیر زیادی در کاهش یادگیری آن‌ها می‌گذارد. هم‌چنین کودک به تماشای تصاویر تلویزیون با ویژگی‌های خاص عادت کرده و دیگر تخته کلاس برایش جذاب نیست. تلویزیون باعث عدم تمرکز کودک می شود تلویزیون باعث عدم تمرکز کودک می شود

تلویزیون مانع از نوشتن تکالیف درسی است

یکی دیگر از اثرات مخرب تلویزیون بر کودکان این است که مانع از انجام تکالیف درسی می‌شود. کودکانی که همیشه در حال تماشای تلویزیون هستند دیگر وقت کافی برای نوشتن تکالیف ندارند. هم‌چنین برخی از کودکان در زمان تماشای تلویزیون، تکالیف درسی خود را انجام می‌دهند که باعث کاهش یادگیری او می‌شود. کودکانی که عادت به تماشای برنامه‌های تلویزیونی دارند معمولا تا دیر وقت بیدار هستند و نمی‌توانند به اندازه کافی استراحت کنند. در نتیجه همیشه احساس خستگی کرده و قدرت یادگیری آن‌ها کاهش می‌یابد.

تلویزیون عامل ایجاد عوارض روانی در کودکان

طبق تحقیقات انجام شده کودکان زیر هفت‌سال که در طول روز بیش از سه‌ساعت وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، در آینده با مشکلات عاطفی زیادی مواجه می‌شوند.

تماشای تلویزیون کودک را در معرض رفتارهای منفی قرار می‌دهد

زمانی که تلویزیون همیشه روشن است، ممکن است برنامه‌های نامناسبی را نشان دهد که برای سن کودک مناسب نباشد. ذهن کودک مانند یک خمیر است که براساس تجربه‌های کسب شده شکل می‌گیرد. مطمئنا تماشای برنامه‌های بی‌محتوا تاثیر بدی بر روی ذهن کودک می‌گذارد. تماشای برنامه‌های خشن توسط کودکان موجب می‌شود در آینده بیشتر رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان دهند. این موضوع را در نظر بگیرید که تماشای برخی از برنامه‌ها مناسب سن کودک شما نیست. مثلا کارتون‌هایی که در آن ابر قهرمان با کتک‌زدن، دشمن خود را نابود می‌کند؛ به کودک یاد می‌دهد که پرخاشگری راهی برای ابر قهرمان شدن است و رفتارهای خشونت‌آمیز او را تقویت می‌کند. تماشای تلویزیون کودک را در معرض رفتارهای منفی قرار می‌دهد تماشای تلویزیون کودک را در معرض رفتارهای منفی قرار می‌دهد

تلویزیون اثرات مخربی بر سلامت جسمی کودک می‌گذارد

کودکانی که زیاد تلویزیون می‌بینند، فعالیت جسمی زیادی ندارند. کم‌‌تحرکی کودکان در سن پایین باعث می‌شود که در بزرگسالی بیشتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شوند. هم‌چنین تماشای مدام تلویزیون و خوردن غذاهای ناسالم باعث می‌شود که کودک در معرض چاقی قرار بگیرد. مطمئنا افزایش‌وزن و عدم تحرک اثرات بدی بر روی سلامتی کودکان خواهد گذاشت.

هیلدا چوب، تولیدکننده برتر انواع مصنوعات چوبی

هیلدا چوب متشکل از کادری متخصص و مجرب و با استفاده از تجهیزات پیشرفته در زمینه تولید انواع مصنوعات چوبی از جمله میزتلویزیون مشهد، صندلی، میز تحریر، شلف و غیره فعالیت‌می‌کند. تمام محصولات این مجموعه از بهترین مواد تولید شده و از نظر کیفیت تضمین شده هستند. جهت خرید میزتلویزیون می‌توانید به سایت رسمی هیلدا چوب مراجعه کرده و بعد از انتخاب مدل مورد نظر و ثبت سفارش، در کوتاه‌ترین زمان آن را درب منزل تحویل بگیرید. جهت سفارش و خرید میزتلویزیون باکیفیت و با قیمت مناسب با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

در این مقاله به اثرات مخرب تماشای تلویزیون بر کودکان پرداختیم. هم‌چنین در ادامه شما را در جهت خرید میز تلویزیون باکیفیت از هیلدا چوب راهنمایی کردیم. اگر به دنبال طرح و مدل خاصی برای میزتلویزیون هستید، می‌‍توانید جهت خرید میزتلویزیون به این مجموعه مراجعه کنید. هم‌چنین اگر به فکر یک تغییر اساسی در دکوراسیون خانه خود هستید، می‌توانید با خرید میزتلویزیون شیک و منحصربفرد، جلوه زیبایی را به منزل‌تان ببخشید.
نظرات: 0 مشاهده