راه های تشخیص فرش اصلی از فرش های تقلبی

نحوه تشخیص فرش اصلی از تقلبی چگونه است؟

چگونه فرش اصلی بخریم؟ از چه مکان و فروشگاه اصلی خرید کنیم ؟ راه های تشخیص فرش اصلی از فرش های تقلبی راه های تشخیص فرش اصلی از فرش های تقلبی این ها سوالاتی است که برای افراد در هنگام خرید با آن مواجه هستند ما در این مقاله راه تشخیص فرش اصلی از تقلبی می پردازیم تا با خیال راحت برای خرید فرش ماشینی با کیفیت و اصل اقدام فرمایید. قیمت فرش ماشینی متاثر از ویژگی های ان هست که با خواندن این مقاله میتوانید با عوامل متاثر  قیمت فرش اشنا شوید. به علت تنوع فرش های ماشینی تشخیص  فرش اصلی از تقلبی کار بسیار سخت است بسیاری از افراد سود جو فرش های درجه دو را به جای فرش های اصلی به فروش می رساند. یکی از نکات اصلی که در خرید فرش باید به آن توجه داشت خرید از مکان و فروشگاه معتبر است که در آن جنس های مرغوب و درجه یک عرضه میشود . برای تشخیص فرش های اصلی از تقلبی باید به شانه و تراکم ، جنس نخ بکار رفته دران ، دستگاه های بافت فرش توجه کرد که  هر کدام  از این موارد در این مقاله مورد بحث قرار گرفته میشود .

تراکم و شانه در فرش ماشینی

1)شانه و تراکم فرش  به تعداد گرده های عرضی فرش می گویند و تراکم به تعداد گره های طولی فرش یعنی در فرش ۷۰۰شانه دارای ۷۰۰گره عرضی و ۲۵۵۰گره طولی در سطح فرش می‌باشد ، شانه یک صفحه مستطیلی شکل است این صفحه تعداد زیادی شیار تشکیل شده است که نخ های فرش از میان این شیار ها عبور میکند که هرچه تعداد تارهای نخ بیشتر باشد شیار فرش هم بیشتر خواهد بود و شانه و تراکم باهم رابطه ی مستقیم دارند. هرچه شانه بیشتر باشد ظرافت و ریز بافتی بیشتری خواهد داشت و فرش شلوغ تر خواهد بود و به اصطلاح می گویند فرش به فرش دستبافت گونه شهرت دارد واما تراکم بالای فرش استحکام فرش را بالاتر می‌برد و فرش سفت تر و سنگین تر خواهد بود  برای اینکه دچار اشتباه نشوید و فرش ۷۰۰شانه را به جای ۱۰۰۰ شانه نخرید باید یه راه آسان را انجام دهید ، اگر در پشت فرش و در قسمت عرضی فرش در هر سانتی متر ۱۰ گره عرضی وجود داشت آن فرش ۱۰۰۰شانه است و اگر در یک سانتی متر ۷ گره عرضی وجود داشت آن فرش ۷۰۰شانه می‌باشد . قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه را نمیتوان به قیمت فرش 1000 شانه یا 700 شانه خرید غیر از خرید فرش تقلبی که باید خیلی دقت کنیم فرش های اصلی درج یک به صورت ۵۰۰شانه با تراکم ۱۰۰۰، ۷۰۰شانه با تراکم ۲۵۵۰، ۱۰۰۰شانه با تراکم ۳۰۰۰، فرش ۱۲۰۰شانه با تراکم ۳۶۰۰، و فرش ۱۵۰۰شانه با تراکم ۴۵۰۰میباشد که فرش های ۱۲۰۰شانه و ۱۵۰۰شانه به علت ریز بافتی و ظرافت طرح و نقشه شبیه فرش های دستباف گونه می‌باشد و توسط دستگاه های HCI×3بافته میشود . فرش های ۷۰۰شانه واقعی در ۸  تا ۱۰‌رنگ تولید و با دستگاه های HCP×2بافته میشود فرش های ۷۰۰شانه تبدیلی با دستگاه های ۵۰۰شانه بافته شده و تراکم آنها ۱۰۰۰است و قیمت کمتری نسبت به فرش های ۷۰۰شانه اصلی دارند فرش های طرح ۷۰۰همان فرش های ۵۰۰شانه هستند که تراکم آنها ۱۲۰۰است و در ۷ رنگ بافته میشود وبه  علت قیمت پایین و ارزان آنها جزو پرفروش ترین فرش های ماشینی می‌باشد .

نخ مرغوب در فرش اصلی

2 )نخ بکار رفته درفرش ماشینی می‌باشد، در واقع فرش از ۳ ترکیب نخ بافته میشود نخ خاب، نخ تار ،نخ پود نخ تار: در طول فرش ماشینی قرار گرفته است که از جنس پنبه یا پلی استر می‌باشد و استحکام فرش ماشینی به نخ تار بستگی دارد نخ پود: در جهت عرض فرش ماشینی قرار گرفته است که جنس آن نخ ، پلی استر ،نخ‌جوت می‌باشد نخ خاب: که در فرش های ماشینی دارای جنس های متفاوتی می‌باشد نخ خاب اکرولیک، پلی استر، پلی پروپلین نخ اکرولیک هیت ست شده که در کارخانه کاشان از آن استفاده میکنند که الیاف درجه یک و با کیفیت است که نخ اکرولیک هیت ست شده نام دارد که طی چند مرحله بخار آب کیفیت نخ بالا  میرود نخ اکرولیک نسبت به  نخ های دیگر برتری دارد  نخ اکرولیک نسبت الیافی مثل پلی استر و بی سی اف دوام و عمر طولانی دارد و به مرور زمان و استفاده طولانی از آن دچار سفتی و کوبیدگی نمیشود نخ اکرولیک هیت   ست شده در فرش های اصلی باعث میشود فرش عدم پرز دهی و ضدحساسیت و ضد آلرژی باشد و در برابر شست و شو مقاومت طولانی داشته باشد ،همچنین فرش بافته شده با نخ اکرولیک شاداب تر است و در هنگام لمس کردن فرش احساس چسبندگی در دست شما ایجاد نمیشود فرش های ماشینی با نخ اکرولیک بافته شده دارای درخشندگی و براقی بیشتری نسبت به نخ پلی استر می‌باشد . نخ پلی استر در فرش های ماشینی همانند ابریشم در فرش دستبافت عمل میکند که باعث درخشندگی در فرش میشود و قیمت آن پایین تر از فرش های بافته شده با نخ اکرولیک است و همچنین مقاومت در برابر حرارت نیز در آنها کم است نخ پلی پروپلین نیز ازهمه نخ ها قیمت کم تری دارد و عمر بسیار کوتاهی در برابر شست و شو دارد.

پرزدهی در فرش ماشینی اصلی و تقلبی

پرزدهی در فرش ماشینی اصلی و تقلبی پرزدهی در فرش ماشینی اصلی و تقلبی
  • عدم پرز دهی فرش که فرش های اصلی در استفاده اولیه هم هیچ گونه پرز دهی ندارند اما فرش های تقلبی با استفاده طولانی هم باز هم پرز دهی دارد و بوی نامطبوعی در آن ها وجود دارد

مشخصات فرش در مارک فرش

  • مشخصات فرش در پشت فرش یا همان شناسنامه فرش است که نام تولید کننده فرش و تعدادشانه و تراکم فرش و جنس نخ بکارگرفته شده دران و علامت استاندارد ملی دران درج شده است

برند فرش

  • علامت تجاری یا همان لوگو‌ می‌باشد در در شناسنامه فرش درج شده است.

ظرافت و شفافیت  فرش ماشینی اصلی

ظرافت و شفافیت  فرش ماشینی اصلی ظرافت و شفافیت  فرش ماشینی اصلی
  • ظرافت و ریز نقشی فرش ماشینی اصل است که هرچه شانه و تراکم بالاتر باشد ظرافت و ریز نقشی در آن بیشتر خواهد بود فرش با  شانه و تراکم بالا به علت ریز بافتی دران نگاره ها و نقوش بافته شده در این فرش ها پیچیده تر خواهد بود مانند فرش های ۱۲۰۰شانه و ۱۵۰۰شانه که نسبت به فرش های دیگر دارای طرح ریز بافت تر و پیچیده تری هستند،۸- در فرش های با شانه و تراکم بالا نازکی فرش بیشتر میشود یعنی فرش ضخامت کم تری دارد یعنی با افزایش شانه گره های طولی و عرضی فرش بیشتر میشود البته در برابر رفت و آمد زیاد دوام طولانی ندارند .
نتیجه گیری در فرش اصلی و تقلبی در صورتی که بدنبال خرید یک فرش اصل هستید فرش مورد نظر شما تمام مشخصات بالا رو داشته باشد میتوانید بهترین خرید رو داشته باشد . با خواندن این مقاله میتوانید به سوال  بهترین فرش ماشینی چه مارکی است  پاسخ دهید. توجه به مواردی که گفته شد و فرش مورد نظر شما مشخصات کامل را داشته باشد می توانید فرش را خریداری کنید در صورتی که قصد سفارش فرش اصل را دارید می توانید با تماس با پشتیبانی سایت فروشگاه کوروش که با  پاسخگویی شبانه روزی شما را برای خرید یک فرش اصل و با کیفیت و درجه یک راهنمایی و مشاوره خواهد داد این فروشگاه یکی از نمایندگان بزرگ کارخانه کاشان است که انواع فرش های ماشینی را در شانه و تراکم های ۵۰۰شانه، ۷۰۰، ۱۰۰۰،۱۲۰۰،۱۵۰۰را به صورت حضوری و آن لاین به فروش میرساند و شما با هر بودجه ای که دارید می توانید برای خرید فرش اقدام نمایید .ما در این مقاله چند راه تشخیص فرش اصل از تقلبی را شرح داده ایم ،تشخیص این کار پیچیده و مشکل نیست وبا داشتن کم ترین اطلاعاتی می توانید به راحتی خرید مناسبی داشته باشید ،فرش های کارخانه فرش کاشان کوروش همراه با  ضمانت و گارانتی میباشد لذا شما عزیزان با خیال آسوده تری  می توانید اقدام به خرید نمایید.
نظرات: 0 مشاهده