طریقه مصرف روغن کرچک پوست، مو و ابرو

پیش از آنکه به نحوه مصرف روغن کرچک بپردازیم، به تعریف این روغن خواهیم پرداخت. روغن کرچک به یک روغن گیاهی حاصل از آسیاب و خرد کردن دانه‌های گیاه کرچک اطلاق می‌گردد. این روغن معمولاً به رنگ زرد کمرنگ دیده می‌شود. بیشترین فواید روغن کرچک نتیجه ترکیب شیمیایی آن می‌باشد. در واقع، این روغن نوع به خصوصی از اسیدهای چرب تری گلیسیرید است. حدود 90 درصد از اسیدهای چرب روغن کرچک شامل ریسینولئیک اسید می‌باشد. قابل ذکر است که ریسینولئیک اسید، نوعی از اسیدهای چرب امگا 9 اشباع نشده می‌باشد. نحوه مصرف روغن کرچک بنا بر فواید سلامتی و اهداف مصرفی آن بسیار متفاوت می‌باشد. به طور کلی، این روغن به مثابه یک دارو با هدف درمان برخی انواع بیماری‌ها و عفونت‌های پوستی، تقویت سلامت مو و بعلاوه، رفع یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات اخیر توانسته است سایر کاربردهای روغن کرچک را در طب سنتی به اثبات برساند. این روغن به عنوان عامل ضد التهابی و ضد میکروبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، روغن کرچک تحت عنوان محرک غدد لنفاوی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. نحوه مصرف روغن کرچک تقریباً آسان است. به خصوص اگر بخواهید این روغن را به طریقه سنتی مصرف کنید. شما می‌توانید روغن کرچک را به صورت موضعی روی پوست بمالید. و یا آنکه این روغن را با روغن دیگری ترکیب نمائید و سپس، از این ترکیب به صورت موضعی بهره ببرید. طریقه مصرف روغن کرچک طریقه مصرف روغن کرچک ضروری است بدانید که روغن کرچک از مصارف خوراکی نیز برخوردار می‌باشد. مصرف کنندگان قادرند مقدار اندکی از روغن کرچک را به آب ولرم و یا شیر اضافه کنند. و یا آنکه این روغن را در قالب مکمل مصرف نمایند.

نحوه مصرف روغن کرچک برای تقویت رشد مو

واقعیت این است که تقریباً هیچگونه شواهد و مطالعات علمی مبتنی بر اثبات خاصیت تسریع رشد مو حاصل از استعمال روغن کرچک وجود ندارد. این در حالی است که استعمال روغن کرچک به درخشش، لطافت و زیبایی مو کمک موثری می‌کند. بیشترین فواید روغن کرچک به دلیل وجود ریسینولئیک اسید می‌باشد. در واقع، ریسینولئیک اسید به حفظ پاکیزگی و سلامت پوست سر و بعلاوه، آبرسانی مو کمک می‌کند. به عبارت دیگر، ریسینولئیک اسید بستری ایده آل برای رشد مو فراهم می‌کند. نحوه مصرف روغن کرچک برای تقویت رشد مو این است که شما باید با مقدار اندکی از روغن کرچک کف سر و ریشه مو را ماساژ بدهید. سپس، سرتان را با یک حوله یا کلاه حمام پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدهید روغن حداقل به مدت 15 دقیقه روی سرتان باقی بماند. به منزله حداکثر اثربخشی، شما می‌توانید روغن را یک شب تا صبح بگذارید روی سرتان بماند. سپس، موهایتان را با شامپو شستشو بدهید. ضروری است این پروسه درمانی یکبار در هفته و کلاً 6 تا 8 هفته تکرار شود.

طریقه مصرف روغن برای تسریع رشد ابرو و مژه

روغن کرچک غنی از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها (به خصوص ویتامین E) و مواد مغذی می‌باشد. این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری از روغن کرچک به عنوان یک سرم خانگی تقویت ابرو و مژه استفاده نمایند. به محض استعمال روغن کرچک روی ابرو و مژه، این روغن به عمق پوست نفوذ می‌کند. روغن از طریق آبرسانی نواحی فوق، ابرو و مژه را شاداب و مرطوب نگه می‌دارد. بنابراین، شرایط را برای رشد سریع مو فراهم می‌کند. در مقابل، از شکستن مو در نواحی ابرو و مژه جلوگیری می‌نماید. نحوه مصرف روغن کرچک برای تقویت ابرو این است که شما باید با استفاده از یک گوش پاک کن یا فرچه تمیز روغن را روی ابروهایتان اعمال نمائید. سپس، ابروهایتان را با روغن ماساژ بدهید. بهتر است روغن کرچک به مدت یک شب تا صبح روی ابروهایتان باقی بماند. سرانجام، ابروهایتان را روز بعد با محصول پاک کننده صورت شست و شو بدهید. نحوه مصرف روغن کرچک برای ابرو و مژه نحوه مصرف روغن کرچک برای ابرو و مژه نحوه مصرف روغن کرچک برای تقویت مژه بی دردسر است. در راستای تسریع رشد مژه، ضرورت دارد که روغن را جایگزین پاک کننده آرایش چشم کنید. در حقیقت، شما از طریق پاک کردن آرایش چشم روزانه قادر خواهید بود سریع‌تر به مژه‌های بلند و پرپشت دست یابید. توجه داشته باشید که رسیدن به ابروهای پرپشت و مژه‌های بلند در گروی استعمال منظم روغن کرچک می‌باشد.

طریقه مصرف روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

عملکرد روغن کرچک برای از بین بردن چین و چروک پوست فوق العاده است. این روغن از طریق نفوذ به عمق پوست، به تحریک تولید الاستین و کلاژن کمک می‌کند. الاستین و کلاژن، هر دو به نحوی مسئولیت خاصیت ارتجاعی، سفتی و حجیم بودن پوست را بر عهده دارند. در حالی که ذخایر الاستین و کلاژن طی فرآیند افزایش سن به شدت کاهش می‌یابد. در این میان، استعمال موضعی روغن کرچک باعث آبرسانی، لطافت و حجم دهی پوست می‌شود. بنابراین، استعمال موضعی این روغن از شدت و عمق چین و چروک پوست در نواحی اطراف چشم، پیشانی و دور لب می‌کاهد. نحوه مصرف روغن کرچک برای کاهش چین و چروک پوستی آسان است. در ابتدا، شما باید صورتتان را با یک محصول پاک کننده ملایم و آب سرد شستشو بدهید. پس از این، صورتتان را با استفاده از حوله به آرامی خشک کنید. در این مرحله، ضروری است با استفاده از تونر باقی آثار محصول پاک کننده را از بین ببرید. در صورت عدم دسترسی به تونر، از گلاب یا عصاره فندق افسونگر استفاده نمائید. حال، اجازه بدهید که تونر روی صورتتان خشک شود. سپس، مقدار اندکی از روغن کرچک را روی دست‌هایتان بریزید. و دست‌هایتان را به همدیگر بمالید تا روغن گرم شود. سرانجام، روغن را با حرکات دوار به آرامی روی پوست صورتتان ماساژ بدهید. این روند باید به طور روزانه تکرار شود. به منظور دستیابی به اثربخشی ایده آل، روغن را پیش از خواب روی صورت اعمال نمائید.

نحوه مصرف روغن کوچک برای کاهش ترک‌های پوستی

طریقه مصرف روغن کرچک طریقه مصرف روغن کرچک به طور عمومی، ترک‌های پوستی حاصل تغییرات وزنی ناشی از عوامل مختلفی من جمله افزایش سن، بارداری، عدم تعادل هورمونی، تورم و کاهش وزن ناگهانی می‌باشد. روغن کرچک به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب مختلف و ترکیبات غنی می‌تواند عملکردی مشابه با یک آبرسان درمانی قوی داشته باشد. البته به شرطی که روغن کرچک اصل و خالص تهیه کرده باشید. توصیه ما به شما خرید روغن کرچک بکرینا می باشد. نحوه مصرف روغن کرچک برای کاهش ترک‌های پوستی این است که شما باید روغن را به تنهایی و با استفاده از انگشت‌هایتان روی ترک‌های پوستی ماساژ بدهید. در صورت آنکه تمایل دارید قدرت درمانی روغن کرچک را افزایش بدهید، روغن دیگری را با آن مخلوط کنید. به ازای هر یک قاشق غذاخوری روغن کرچک، دو قاشق غذاخوری روغن بادام یا نارگیل اضافه نمائید. در این مرحله، روغن را روی نواحی مد نظر بمالید. سپس، از یک پارچه نخی برای پوشاندن نواحی استفاده کنید. اجازه بدهید پارچه به مدت 15 تا 20 دقیقه باقی بماند. استفاده از یک پد گرم کننده یا کیسه آب گرم می‌تواند اثربخشی را تکمیل کند. منابع: bekrina.com/castor-oil www.byrdie.com/castor-oil-uses www.oneagorahealth.com/30-outstanding-castor-oil-uses-and-benefits.html
نظرات: 0 مشاهده