دستگاه میوه خشک کن صنعتی ( انواع، مشخصات و قیمت)

همانطور که از نام دستگاه میوه خشک کن صنعتی پیدا ست دستگاهی برای خشک کردن انواع میوه در ظرفیت های صنعتی است. دستگاه خشک کن صنعتی میوه در مدل های مختلف کابینی و تونلی ساخته می شوند و عملکرد درست این دستگاه تاثیر مستقیم در تولید میوه خشک با کیفیت، خواهد داشت. بنابراین علاوه بر توجه به قیمت میوه خشک کن صنعتی به فاکتورهای مهم تری مانند عملکرد درست، گردش هوای یکنواخت، سیستم های کنترلی تنظیم دما و رطوبت و... را در نظر بگیریم. دستگاه میوه خشک کن صنعتی ( انواع، مشخصات و قیمت) دستگاه میوه خشک کن صنعتی ( انواع، مشخصات و قیمت)

انواع دستگاه خشک کن صنعتی میوه

دستگاه های خشک کن با توجه به نوع محصول و میزان ورودی در هر شیفت انتخاب می شود. دستگاه های خشک کن صنعتی به صورت کابینی، کانتینیوس ( تونلی)، روتاری (دوار)، هلیکس، اسپری درایر و سینوسی ساخته می شوند. انواع دستگاه خشک کن صنعتی میوه انواع دستگاه خشک کن صنعتی میوه در واقع خشک کردن محصولات بهترین روش برای نگه داری طولانی مدت آنهاست. زیرا این روش باعث حفظ طعم و مزه محصولات می شود و مدت طولانی تری میتوان آنها را نگهداری کرد. همچنین با این روش می توان در فصول مختلف سال به همه میوه ها دسترسی داشت. آراد ماشین سازنده انواع دستگاه خشک کن صنعتی کابینی و تونلی است. برای تولید میوه خشک در ظرفیت های صنعتی (کارگاه ها و کارخانه ها) خرید میوه خشک کن صنعتی مناسب، یکی از دغدغه های مهم تولیدکنندگان است. قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی با توجه به ظرفیت، ابعاد و نوع دستگاه مشخص می شود. با توجه به فاکتور های گفته شده و سرمایه ای که تولید کننده در اختیار دارد می توان مدل های مختلف این دستگاه را خریداری کرد.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی کابینی

دستگاه میوه خشک کن کابینی در ابعاد و اندازه های متفاوت بصورت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شوند. این دستگاه برای خشک کردن انواع محصولات مناسب است. مناسب ترین دستگاه خشک کن برای چیپس میوه و سبزیجات، خشک کن های کابینی هستند. عملکرد خشک کن های کابینی با استفادع از سیستم گردش هوای گرم می باشد که بین کابین و سینی ها بصورت یکنواخت سیرکوله می شود و محصولات بصورت یکنواخت خشک می شوند.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

در ایام قدیم عمل خشک کردن به صورت سنتی انجام می شد که هم به زمان زیادی نیاز داشت و هم در کیفیت و ظاهر محصول بسیار تاثیر بدی داشت. اما امروزه با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته میتوان حجم زیادی از محصولات را با روش پیشرفته خشک کرد. دستگاه خشک کن تونلی گزینه مناسبی برای خشک کردن تناژ بالایی از میوه ها و سایر محصولات است .با استفاده از خشک کن تونلی میتوان در زمان بسیار کم تولید بسیار بالا داشت. بنابراین میتوان هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی کرد.

شرکت های سازنده دستگاه میوه خشک کن صنعتی

شرکت های سازنده دستگاه های خشک کن، میتوانند این دستگاه ها را با کیفیت های متفاوت و اندازه های مختلف بسازند. شرکت های زیادی اقدام به ساخت دستگاه های خشک کن می کنند اما برای خرید این دستگاه ها باید نکات زیادی توجه کرد. شرکت آراد ماشین یکی از بهترین شرکت ها در ساخت دستگاه های خشک کن می باشد که بصورت تخصصی در ساخت دستگاه خشک کن در انواع مختلف فعالیت دارند. با توجه به کیفیت بالای محصولات آراد ماشین، این شرکت روی تمامی دستگاه های خود دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش ارائه می دهد. شرکت های سازنده دستگاه میوه خشک کن صنعتی شرکت های سازنده دستگاه میوه خشک کن صنعتی

نکات مهم هنگام خرید دستگاه خشک کن صنعتی

در زمان خرید دستگاه خشک کن صنعتی باید به نکات زیر توجه کرد:
  • کیفیت قطعات بکار رفته درساخت دستگاه و بدنه آن
  • کیفیت محصولات پس از خشک شدن ( یکدست خشک شدن محصول و برشته نشدن آن )
  • آموزش، خدمات و پشتیبانی شرکت سازنده دستگاه
  • جنس بدنه دستگاه که عایق دما، رطوبت و گرما بوده و حد الامکان وزن پایینی داشته باشد.
دستگاه های خشک کن آراد ماشین دارای بدنه ساندویچ پنل بوده که وزن بسیار کمتری نسبت به پشم سنگ دارد. از معایب دیگر پشم سنگ، پرت انرژی و حرارت می باشد. همچنین دستگاه میوه خشک کن صنعتی کابینی آراد ماشین مجهز به سنسور وسیستم تخلیه رطوبت اتومات بوده و کاملا هوشمند هستند. با توجه به هوشمند بودن دستگاه احتیاجی به بررسی محصولات حین کارکرد دستگاه نبوده و دستگاه بصورت خودکار زمانی که محصول به میزان رطوبت تنطیم شده و دلخواه مشتری ( عموما 7 تا 8 درصد می باشد ) برسد خاموش شده و جای نگرانی برای برشته شدن محصول و یا کاملا خشک نشدن محصول نمی ماند. در نظر بگیرید که کیفیت و کمیت محصول ورودی و خروجی نیز یکی دیگر از عواملی هست که در دستگاه های مختلف خشک کن میوه و سبزی مهم است. گاها برای برآورده کردن و تهیه سفارشی خاص دستگاه مشخصی را خریداری می کنید و پس از سفارش و خرید و نصب و راه اندازی و تست و شروع کار به این نتیجه می رسید که این تیپ و مدل از دستگاه های خشک کن امکان تولید سفارشی را که گرفته اید را ندارد، لذا در انتخاب انواع خشک کن دقت داشته باشید و از مشاوره با مشاوران مجرب و دلسوز نگذرید.

ظرفیت تولید دستگاه میوه خشک کن صنعتی

ظرفیت تولید دستگاه های میوه خشک کن با توجه به تعداد کابین، تعداد سینی و ابعاد سینی های دستگاه متفاوت است. همچنین مهمترین موضوع در متغیر بودن ظرفیت هر بار ورودی دستگاه، نوع محصول و جرم حجمی محصول می باشد. این مورد یکی از مهمترین مواردی است که برای مشتریان در هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی اهمیت دارد. برای خشک کن های کابینی نمی توان میزان ورودی ثابتی را مشخص کرد. معمولا بهترین راه حل برای محاسبه میزان ورودی در هر بار این است که در نظر بگیریم روی یک سینی با ابعاد مشخص مثلا (72×72) سانتی متر چه مقدار از محصول مد نظر جا میگیرد و ضرب در تعداد سینی های دستگاه شود. البته موارد دیگری هم بر روی میزان ورودی تاثیر گذار هستند که این موارد شامل رطوبت محصولات میوه و سبزیجات مناطق مختلف، نحوه ی قرار گیری آن ها بر روی سینی ها، سالم گذاشتن محصول و یا ضخامت اسلایس ها می باشد.

دستگاه خشک کن صنعتی گازی بهتر است یا برقی؟

دستگاه های خشک کن بصورت برقی، گازی و گازوئیلی قابل ساخت هستند. شرکت آراد ماشین توانایی ساخت دستگاه های خشک کن کابینی با سوخت های مختلف و با کیفیت کاملا یکسان و بالا را دارد. گازی و یا برقی بودن دستگاه تفاوتی در کیفیت محصول بدست آمده ندارد. در بعضی مناطق شرایط محیط ایجاب می کند که دستگاه بصورت گازی، برقی و یا گازوئیلی باشد. سوخت گازی به صرفه تر بوده و مشتری پسند تر است، با این حال قبلیت ساخت دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی و صنعتی بصورت دوگانه وجود دارد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

قیمت همیشه و برای همه خریداران دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی اهمیت داشته است اما افراد فعال در زمینه تولید مواد غذایی این مورد را می دانند که تولید محصول با کیفیت برای موفقیت آنان در عرصه تولید و رقابت با دیگر تولید کنندگان، بسیار مهم و حیاتی است. بخصوص در کسب و کار میوه خشک که دستگاه خشک کن نقش بسیاری در شکل، طعم، رنگ و بافت محصول نهایی دارد، باید در هنگام خرید این نکته را در نظر گرفت. پس ارزان بودن قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی نمی تواند فاکتور مناسب و درستی برای خرید آن باشد و موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره شد مانند جنس بدنه و عایق استفاده شده در آن و همچنین سیستم گردش هوا، تخلیه رطوبت و عوامل بسیار دیگر نیز باید در نظر گرفته شوند. برگرفته از وبسایت https://machinsaz.com
نظرات: 2 مشاهده