ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

در این نوشته، به بررسی مفهوم ایردراپ در بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم. با گذشت زمان و تغییر در بسیاری از زمینه‌ها مانند تجارت و سرمایه‌گذاری، بسیاری از کلمات و اصطلاحات به دامنه لغات ما وارد شده‌اند و آشنایی با آن‌ها چالشی است که البته با اندکی تحقیق و مطالعه رفع خواهد شد. ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ کریپتوکارنسی یا بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌واسطه سود زیاد در زمان کم، به چنان محبوبیتی رسیده که هر فردی حداقل یک‌بار برای ورود به این حوزه فکر کرده و بسیاری نیز وارد آن شده‌اند. این بازار نیز شامل کلمات و اصطلاحات خاصی مانند ایردراپ است که ممکن است برای برخی جای سؤال باشد که ایردراپ چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟ آیا مشمول مالیات می‌شود؟ چه کسانی واجد شرایط دریافت آن هستند؟ و... اگر شما هم از این دست افراد هستید و سؤالاتی در این باره دارید، پس به‌هیچ‌وجه ادامه این متن را از دست ندهید! همچنین برای مشاهده قیمت بیت کوین می‌توانید به سایت https://bitpin.ir/ مراجعه کنید.

ایردراپ چیست؟

برای پاسخ‌ به این سؤال، ابتدا باید اهمیت بازاریابی در انواع و اقسام بیزینس‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را یادآوری کنیم که نگاه افراد بیشتری را به یک حوزه معطوف کرده و در استقبال از آن نقشی انکارنشدنی ایفا خواهد کرد. Airdrop در تجارت ارزهای دیجیتال، یک فعالیت تبلیغاتی یا بازاریابی است که توسط شرکت صادرکننده ارز و به‌واسطه ارسال سکه یا توکن به آدرس‌های کیف پول افراد فعال جامعه بلا‌ک‌چین انجام می‌شود. درواقع برای افزایش آگاهی از یک ارز مجازی جدید مقادیر کمی از ارز مجازی جدید به‌صورت رایگان یا در ازای یک سرویس کوچک مانند بازنشر یک پست در شبکه‌های اجتماعی به کیف پول افراد ارسال خواهد شد. به بیان بهتر، ایردراپ کریپتوکارنسی یک فعالیت تبلیغاتی است که توسط استارتاپ‌های مبتنی بر بلا‌ک‌چین برای کمک به راه‌اندازی یک پروژه ارز مجازی با هدف افزایش مالکیت استارتاپ ارز و گسترش آگاهی درباره پروژه ارزهای دیجیتال و ترغیب افراد بیشتری به تجارت در آن، هنگام ثبت‌نام در صرافی به‌عنوان عرضه اولیه سکه انجام می‌شود. این روش بازاریابی زمانی که یک پلتفرم توکن بومی خود را به‌صورت رایگان در ازای یک سرویس تبلیغاتی کوچک ارائه کرده است، صورت می‌پذیرد و شامل تحویل بیت کوین یا توکن به کیف پول معامله‌گران ارزهای دیجیتال خواهد شد. شرایط لازم برای دریافت ایردراپ چیست؟ شرایط لازم برای دریافت ایردراپ چیست؟ شرایط لازم برای دریافت ایردراپ چیست؟ به‌منظور واجد شرایط بودن برای هدیه رایگان، یک گیرنده ممکن است نیاز داشته باشد حداقل مقدار سکه‌های رمزنگاری‌شده را در کیف پول خود نگه داشته یا ممکن است به انجام یک کار خاص مانند پست‌کردن ارز در یک انجمن رسانه‌های اجتماعی، ارتباط با یک عضو خاص از پروژه بلاک چین یا نوشتن یک پست وبلاگ نیاز باشد. به بیان دیگر، در ادامه بحث ایردراپ چیست و شرایط لازم برای آن، علاوه بر موارد گفته‌شده، راه‌های گوناگونی دیگری نیز وجود دارد که افراد را واجد شرایط می‌کند تا از متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد یک کیف پول و تکمیل چک شناخت مشتری بدون نیاز به نگه‌داشتن ارز دیجیتال، نگهداری حداقل مقدار ارز دیجیتال دیگر در یک کیف پول، نگه‌داشتن یک توکن خاص در یک مکان خاص در یک زمان خاص، معامله مقدار مشخصی از یک توکن قبل از مهلت تعیین‌شده اشاره کرد. سایت‌هایی چون airdrops.io، icomarks.com، airdropalert.com و CoinMarketCap وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای بررسی ایردراپ های آینده به آن‌ها مراجعه کنند و از جزئیات نحوه مشارکت خود باخبر شوند. برای مثال به‌منظور بررسی دریافت Airdrop نیز اگر شنیده‌اید که یک ایردراپ برای BOBA ارائه شده، به حساب صرافی خود بروید، صفحه سپرده‌ها را بررسی کنید و ببینید آیا BOBA  به آدرسی که ممکن است صرافی برای شما ایجاد کرده باشد واریز شده است یا خیر؟

مزایا و معایب ایردراپ

در ادامه مبحث ایردراپ چیست، باید اشاره کنیم که ایردراپ‌های کریپتو مزایا و معایبی دارند که نادیده‌گرفتن هر دو امکان تصمیم‌گیری صحیح را از شما خواهد گرفت. با توجه به رقابت شدید بین استارتاپ‌های ارزهای دیجیتال، ایردراپ تلاشی برای متمایزشدن از دیگران است که علاوه بر ارائه طیف وسیعی از خدمات بازاریابی، برای افراد جامعه رمزارزها نیز فرصتی مناسب برای کسب سود بیشتر بدون صرف هزینه یا با هزینه کم را به ارمغان خواهد آورد. با این حال، هشدارهایی نیز درباره ایردراپ ارزهای دیجیتال از سوی افراد متخصص و کارشناسان این صنعت وجود دارد که ادعا می‌کنند Airdrop ها می‌توانند طرح‌های پمپ و تخلیه باشند؛ به این معنا که صاحبان ارز دیجیتال می‌توانند به‌طور مصنوعی ارزش آن را افزایش دهند تا به سود سریع دست یابند. باید در نظر داشته باشید که یک ایردراپ کریپتو قانونی هرگز به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ارز نیست و هدف آن تنها تبلیغاتی است. همچنین روش‌هایی دیگری برای سوءاستفاده از این فعالیت مانند کلاه‌برداری گرد و غبار، ارسال مقادیر بسیار کوچک بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به گیرندگان غیرقانونی وجود دارد. گفتنی است بسیاری از کشورها از جمله ایالات‌متحده در تلاش برای محدودسازی ایردراپ‌ها هستند و برخی از کشورها مانند چین، آن را ممنوع کرده‌اند. درمجموع باید اظهار داشت که صرف‌نظر از ماهیت و اینکه ایردراپ چیست یا چه مزایا و معایبی دارد، افراد باید همیشه مراقب سپرده‌های ناخواسته در کیف پول‌های رمزنگاری خود باشند.

آیا ایردراپ‌ها مشمول مالیات خواهند شد؟

قوانین کلی مربوط به ایردراپ ارزهای دیجیتال در بسیاری از نقاط جهان مبهم باقی‌مانده و حتی برخی کشورها آن را کاملاً ممنوع اعلام کرده‌اند؛ با وجود این باید در نظر داشت بسیاری از کشورها از درآمدهای ایردراپ به‌عنوان درآمد عادی، مالیات می‌گیرند؛ به بیان دیگر در بسیاری از کشورهایی که به‌روزرسانی قوانین یا مقررات مالیاتی خود را برای محاسبه ارزهای دیجیتال آغاز کرده‌اند، ایردراپ‌ها مشمول مالیات خواهند بود؛ برای مثال در ایالات‌متحده، ایردراپ‌ها در زمان دریافت به عنوان درآمد عادی مشمول مالیات هستند و در کشورهای کانادا و بریتانیا، توکن‌های ایردراپ‌شده معمولاً مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند و مبلغ مشمول مالیات در زمان واگذاری محاسبه خواهد شد. درمجموع باید اشاره کرد که دیر یا زود، درصورت دریافت ایردراپ، احتمالاً مشمول نوعی مالیات خواهید شد که میزان آن براساس قوانین هر کشور، متفاوت است.

تفاوت هارد فورک و ایردراپ چیست؟

تفاوت هارد فورک و ایردراپ چیست؟ تفاوت هارد فورک و ایردراپ چیست؟ هارد فورک‌ها معمولاً به دریافت یک ارز دیجیتال جدید از سوی دارندگان منجر می‌شوند، اما این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که یک بلا‌ک‌چین به دو زنجیره رقیب تقسیم شده و معمولاً در نتیجه اختلاف‌نظر درباره نحوه به‌روزرسانی پروتکل‌ها صورت بگیرد، اما ایردراپ بازاری است که یک توکن جدید را با نقدینگی فراهم کرده و اکوسیستمی از دارندگان است که احتمال دارد از توکن برای تعامل با پلتفرم آن استفاده کنند. در هر صورت، پلتفرمی که ایردراپ را انجام می‌دهد، از آن سود خواهد برد؛ حتی اگر به نظر برسد که سکه‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و ارزش آن در طول زمان افزایش می‌یابد!

سخن پایانی

اگر یک محصول با وجود تمام ویژگی‌های مثبت خود به کاربران معرفی نشود، تمام تلاش تیم سازنده هدر خواهد رفت. در دنیای کریپتوکارنسی نیز اگر یک ارز به‌طور گسترده استفاده نشود، عملاً شکست‌خورده است! در این صورت فعالیت‌های بازاریابی برای گسترش آگاهی مردم از آن ارز یا همان Airdrop از طریق اهدای رایگان یا که هزینه ارز دیجیتال به افراد واجد شرایط، یک راه‌کار هوشمندانه برای جلب‌توجه افراد بیشتر است که در عین حال برای آن‌ها نیز مزایایی به همراه خواهد داشت. پرسش‌های متداول
  1. ایردراپ چیست؟
در تجارت ارزهای دیجیتال، یک فعالیت تبلیغاتی یا بازاریابی است که توسط شرکت صادرکننده ارز و به‌واسطه ارسال سکه یا توکن به آدرس‌های کیف پول افراد فعال جامعه بلا‌ک‌چین برای افزایش آگاهی از یک ارز مجازی جدید انجام می‌شود.
  1. آیا ایردراپ‌ها مشمول قوانین مالیاتی می‌شوند؟
قوانین کلی مربوط به ایردراپ ارزهای دیجیتال در بسیاری از نقاط جهان مبهم باقی مانده و حتی برخی کشورها آن را کاملاً ممنوع اعلام کرده‌اند؛ با وجود این باید در نظر داشت بسیاری از کشورها از درآمدهای ایردراپ به‌عنوان درآمد عادی، مالیات می‌گیرند.  
نظرات: 1 مشاهده