با انواع مداد آرایشی و کاربرد آنها در داشتن آرایشی جذاب آشنا شوید

کار کردن با خط چشم برایتان سخت است و به دنبال راهی راحت تر برای کشیدن خط چشم هستید؟ رژ لبتان زود پاک می شود و آرایش لب ماندگاری ندارید؟ چشم هایتان ریز است و می خواهید با آرایش چشم های درشت تری داشته باشید؟ ابروهای متقارن و هماهنگی ندارید و قسمت هایی از آن خالی شده است؟ مدادهای آرایشی در میان انواع و اقسام لوازم آرایشی، بسیار پرکاربرد هستند. مدادهای آرایشی ابعاد جمع و جوری دارند، فضای زیادی از کیف آرایشی تان را نمی گیرند و از همه مهم تر کاربری بسیار راحتی دارند. مدادهای آرایشی جزو ابتدایی ترین لوازم میکاپ هستند که استفاده بسیار راحتی دارند، حتی اگر خرفه ای هم نباشید، می توانید با آن ها کار کنید. حتی اگر کیف لوازم آرایشتان همراهتان نباشد و لوازم میکاپ آنچنانی نداشته باشید، با یک مداد چشم و یک مداد لب می توانید چشم هایتان را آرایش کنید، به لب هایتان رنگ بدهید و به چهره خسته تان روح ببخشید. حتما نیازی نیست لوازم آرایش گران قیمت در مدل های مختلف داشته باشید، گاه همین چند مداد آرایشی می توانند بسیار مفید و کارساز باشند. در این نوشتار قصد داریم نگاهی به انواع مداد آرایشی و کاربرد آن ها در میکاپ های بی نقص و جذاب داشته باشیم و با اشاره به نحوه کاربرد آن ها، شما را بیشتر با این لوازم آشنا کنیم؛ برای آشنایی با انواع مداد آرایشی و رسیدن به سوال ها در ابتدای نوشتار، ما را در انتهای این مطلب همراهی کنید.

مداد لب

به طور معمول از مداد لب برای آرایش مرز لب و کشیدن خط لب استفاده می شود. مدادهای لب را به لحاظ شکل ظاهری می توانید در مدل های نازک و قطور تهیه کنید که این مورد کاملا سلیقه ای است. مدادهای لب با تناژهای رنگی گوناگون، طیف وسیعی دارند؛ برای بسیاری از خانم ها این سوال پیش می آید که چه رنگی را برای مداد لب انتخاب کنیم؟ با انواع مداد آرایشی و کاربرد آنها در داشتن آرایشی جذاب آشنا شوید با انواع مداد آرایشی و کاربرد آنها در داشتن آرایشی جذاب آشنا شوید بافت نرم، سبک و مخملی یکی از المان‌های مهم در مداد لب بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه از بافت این محصول اطمینان حاصل کنید، حتما قبل از خرید با استفاده از تسترهای آن، میزان نرمی، روان بودن و بافتش را امتحان کنید. وجود متریال خوب در ساختار آن، بافت یکپارچه و مخملی را به ارمغان می‌آورد. برای داشتن آرایشی زیبا و هماهنگ که هامونی رنگ روی لب ها به خوبی ایجاد شود، بایستی رنگ مداد لب همرنگ رژ لب باشد. با این حال اگر نمی خواهید مداد و رژ را دقیقا از یک طیف انتخاب کنید، می توانید مداد لب را یک درجه تیره تر از رنگ رژ تهیه کنید. اکثر خانم ها از مداد لب، تنها برای کشیدن خط لب استفاده می کنند، اما این محصول کاربری بیشتری دارد. حتی اگر رژ لب هم همراه نداشته باشید، این محصول می تواند به جای رژ استفاده شود و روی لب را پوشش دهد. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از این محصول، دوام و ماندگاری رژتان را افزایش دهید؛ به این ترتیب که بعد از کشیدن خط لب، روی لب را کمی پودر پنکیک بزنید، سپس روی آن را کاملا با مداد لب کاور کنید و در نهایت رژ لب را بزنید، این کار باعث می شود رژ زمان بیشتری روی لبتان باقی بماند و زود پاک نشود. قبل از خرید این محصول توجه داشته باشید که مدادی را تهیه کنید که بافت نرمی داشته باشد و روی پوست لب راحت کشیده شود، پوست لب را پوسته پوسته و خشک نکند. بی شک با انتخاب مداد لب از یک برند معتبر، این تضمین را به شما می دهد که در عین آرایش و زیبایی، سلامت بافت لب شما را حفظ کند.

مداد ابرو

مداد ابرو برای طراحی و فرم و شکل دادن به ظاهر ابرو، متقارن کردن، رنگ بخشیدن به تارهای ابرو و پر کردن فضاهای خالی آن به کار می آید. مداد ابرو در مقایسه با ریمل ابرو و سایه ابرو، کاربرد راحت تری دارد، علاوه بر این قیمت مناسب تری هم دارد. اگر ابروهای نازکی دارید و یا قسمت های از فضای بین تارها در اثر ریزش خالی شده و ابروهایتان باهم هماهنگ نیست، می توانید از مداد ابرو استفاده کنید. مداد ابرو در زمان کوتاهی تاثیر چشمگیری در ظاهر ابروهایتان می گذارد. مداد ابرو برای طراحی و فرم و شکل دادن به ظاهر ابرو مداد ابرو برای طراحی و فرم و شکل دادن به ظاهر ابرو مدادهایی که ضد آب هستند و دوام بیشتری دارند و از مواد سازگار با پوست ساخته شده‌اند در مقایسه با مدل‌های متفرقه قیمت بیشتری دارند. هر چند با توجه به بازار رقابتی، شرکت‌های آرایشی داخلی، محصولاتی تولید کرده‌اند که می‌توانید با قیمت پایین‌تری آن‌ها را خریداری کنید. می توانید با مداد ابرو در اطراف ابرو کادر بکشید، قسمت تاج و دنباله آن را طراحی کنید و خط هایی ظریف و پیوسته در داخل ابرو بکشد و در نهایت داخل ابرو را کاملا با مداد پوشش دهید. می توانید برای انتخاب مداد ابرو، مقاله کاملی تحت عنوان مداد ابرو چی بخرم خوبه؟ در مجله الانزا( https://elanza.com/mag/good-eyebrow-pencil/ ) مطالعه کنید و ضمن آشنایی با انواع مداد ابرو و عملکرد آن ها، با اطلاعات بیشتر محصولی درخور نیازتان تهیه کنید. برای انتخاب رنگ مداد ابرو، یک قاعده کلی وجود ندارد و می توان آن را بر حسب تجربه، رنگ پوست و چهره انتخاب کرد. امروزه بسیاری از خانم های جوان با موهای بلوند و روشن از مداد ابروهای مشکی استفاده می کنند و یا با موهایی مشکی و تیره، مداد ابرویی با پایه روشن انتخاب می کنند. با این حال اگر نمی خواهید تضاد زیادی میان ابرو و رنگ موهایتان ایجاد شود و طرفدار سبک های طبیعی هستید، سعی کنید مداد ابرویی نزدیک به رنگ ابرو خود انتخاب کنید.

مداد ابرو سفید

مداد ابرو سفید محصولی است که برای لیفت ابرو استفاده می شود. این محصول کاملا شبیه مداد چشم سفید رنگ است. استفاده از آن بسیار راحت است، کافیست قبل از استفاده آن را با تراش آرایشی خوب بتراشید تا تیز شود. بعد از آرایش و طراحی کامل ابرو با مداد ابرو، کافیست به وسیله مداد ابرو سفید رنگ، خطی صاف در زیر ابرو و دقیقا در مرز رویش تارهای ابرو بکشید. این روش ابروها را در ظاهر لیفت شده به بالا نشان می دهد. برای افرادی که ابروهایی نسبتا افتاده دارند، این محصول می تواند بسیار مفید باشد.

مداد چشم مشکی

بی شک مداد چشم مشکی، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین لوازم آرایش چشم می آید. مدادی که با آن می توانید انواع خط چشم های ظریف یا پهن، کوتاه یا دنباله دار یا بکشید. این روزها آرایش های اسموکی و دودی چشم با مدادهای مشکی فوق العاده طرفدار پیدا کرده اند. فرقی نمی کند موهایتان مشکی است یا موهای بلوندی دارید، قطعا آرایش چشم مشکی و دودی می تواند چشم هایتان را گیراتر و با نفوذ تر نشان دهد. پرطرفدارترین و محبوب ترین لوازم آرایش چشم پرطرفدارترین و محبوب ترین لوازم آرایش چشم مهم‌ترین ویژگی مداد چشم این است که بافتی متوسط داشته باشد، نه آنقدر نرم باشد که پخش شود و نه آنقدر سخت باشد که به پوست آسیب بزند. علاوه بر این بایستی استفاده از آن راحت باشد و در صورت اشتباه و نیاز به اصلاح، به راحتی پاک شود. اگر در آرایش کردن مبتدی هستید، می توانید برای کشیدن خط چشم از مداد چشم مشکی استفاده کنید، فقط کافیست چند بار تمرین کنید و با خط های کوتاه و ظریف در گوشه های چشم شروع کنید. اگر هنوز به اندازه کافی حرفه ای نشده اید، از مدادهای چشم معمولی که ضد آب نیستند استفاده کنید، این مدل ها به شما این امکان را می دهند که اگر خط را تمیز نکشیدید، به راحتی آن را پاک کنید و دوباره تکرار کنید. مداد چشمی را برای کشیدن خط چشم انتخاب کنید که بافتی متوسط داشته باشد؛ نه آنقدر سفت و سخت باشد که پوست حساس و نازک پلک را خراش دهد و نه آنقدر نرم و روان باشد که در زمان کوتاهی پخش شود و میکاپ چشمتان را خراب کند. میزان نرمی مداد را می توانید قبل از خرید، با تست کردن روی دست تشخیص دهید. علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، ضد آب بودن مشخصه ای است که امروزه در اکثر مدادهای خوب و با کیفیت از برندهای مطرح مشاهده می شود. اگر پوست چربی دارید، یا می خواهید به استخر و فضاهای مرطوب بروید و یا قصد تمرین و فعالیت های بدنی دارید که تعرق بدن در طول ورزش زیاد است، مداد چشم ضد آب تهیه کنید. این مدادها برای هوای گرم تابستان هم بهترین انتخاب هستند؛ چرا که آرایش چشم با این مدادها به آسانی نمی ریزد، اطراف و زیر چشم ها را سیاه و کثیف نمی کند و به عبارتی دوام و ماندگاری بالایی دارد. اگر می خواهید خط چشمتان ظریف و تمیز باشد و میکاپ زیباتری داشته باشید، قبل از شروع آرایش مداد چشمتان را با تراش آرایشی خوب بتراشید. خوب است بدانید مداد چشم مشکی تنها برای کشیدن خط چشم نیست، شما می توانید از این محصول برای سیاه کردن داخل چشم نیز استفاده کنید و به چشم هایتان جلوه بیشتری بدهید.

مداد چشم سفید

مداد چشم سفید رنگ یکی از لوازمی است که خیلی از افراد با کاربرد آن آشنایی دارند، اما همین مداد می تواند تاثیرات چشمگیری در میکاپتان داشته باشد. استفاده از مداد چشم سفید در کنار مداد مشکی، در عین تضاد زیبایی چشم ها را دو چندان می کند. اگر می خواهید چشم هایتان شفاف تر و روشن تر دیده شود و خسته به نظر نرسد، کافیست لبه داخلی پلک پایینی تان را با مداد چشم سفید رنگ، سفید کنید.

مداد چشم رنگی (قهوه ای، آبی، سرمه ای)

مدادهای چشم تنها در رنگ مشکی و سفید خلاصه نیم شوند، هر چند مدادهای مشکی و سفید متدوال تر و مرسوم تر هستند، با این حال رنگ های قهوه ای، آبی و سرمه ای نیز طرفداران خاص خود را دارند و برای تنوع در میکاپ، انتخاب های خوبی هستند. اگر در لباستان رنگ های آبی و سرمه ای یا سنگ های قهوه ای رنگ به کار رفته، می توانید از این رنگ ها در میکاپتان نیز استفاده کنید و به نوعی هارمونی و هماهنگی خوبی میان آرایش و لباستان ایجاد کنید. از مداد چشم رنگی می توانید برای کشیدن خط چشم در پشت چشم استفاده کنید. سخن پایانی حال که با انواع مدادهای آرایشی و مشخصه های آن ها آشنا شدید می توانید در زمان کوتاهی و با استفاده از چند مداد آرایشی، میکاپی جذاب و بی نقص داشته باشید. انواع مدادهای آرایشی با کیفیت و ضد آب از جمله مداد چشم، مداد لب، مداد ابرو و مدادهای کانتورینگ در تناژهای رنگی متفاوت و طیف های روشن و تیره را می توانید در قسمت آرایش چشم، آرایش لب و آرایش ابرو فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و با بهترین قیمت ها نسبت به بازار سنتی و با تنوع فوق العاده خریداری کنید.
نظرات: 3 مشاهده